בריאות הציבור צרכנות

זהירות מ-מכונות קפה מדגמים LB 4105 ו-Classic Mira

המלצה לבעלי ולמפעילי מכונות קפה מסחריות/מוסדיות וכן יבואנים ומפיצים;  יש לבדוק את כלל המכונות קפה מדגמים "LB 4105" מתוצרת "WEGA" ודגם "Classic Mira" מתוצרת "UNIC" במעבדות שנקבעו על ידי משרד הבריאות והכלכלה; לפי תוצאות הבדיקה של כל מכונה, יוחלט באם ניתן להמשיך ולהפעיל את המכונה או נדרש להשביתה עד לתיקונה.
0
0
זהירות ממכונות קפה מדגמים LB 4105 ודגם Classic Mira | הדמיה | עיבוד צילום: שולי סונגו©
זהירות ממכונות קפה מדגמים LB 4105 ודגם Classic Mira | הדמיה | עיבוד צילום: שולי סונגו©

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל, וראש המערך הארצי לבריאות הסביבה, במשרד הבריאות, עמיר יצחקי, מודיעים היום (רביעי, ג’ באדר התשע”ז) לאחר שהסתיימו בדיקות מדגמיות של הדגמים האמורים ולנוכח תוצאות הבדיקות, על החלטתם להורות על החמרה במשטר הבדיקות של כלל המכונות מדגמים אלו באמצעות מעבדות שנקבעו ע”י משרדי הבריאות והכלכלה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ההחלטה על בדיקות כלל המכונות מדגמים אלו, התקבלה לאחר קבלת ממצאי בדיקות של מכונות הקפה מהדגמים, כאמור, בהן נמצא החריגה מהוראות התקן לעניין “נדידת חומרים” למי השתייה. המשרדים, מדגישים, כי על פי הנחיות משרד הבריאות, לא מדובר בסכנה מיידית, יחד עם זאת, במהלך תקופת ביצוע הבדיקות ומטעמי זהירות מונעת, ממליץ משרד הבריאות כי יש להפחית בשתיית קפה ממכונות מסחריות / מוסדיות מהדגמים שבכותרת, זאת במידת האפשר ועד לקבלת תוצאות הבדיקה הפרטנית לגבי כל מכונה. המלצה זו, תקפה במיוחד לגבי נשים בהריון.

משרדי הכלכלה והבריאות, ממשיכים בימים אלו בבדיקות לגילוי מספר יסודות כימיים במים המופקים ממכונות קפה מסחריות/מוסדיות מדגמים נוספים וככל שימצאו חריגות, יופצו הנחיות נוספות.

לצורך ביצוע הבדיקות, כאמור, על בעלי ומפעילי המכונות לקפה לפנות לספק המכונה או ישירות לאחת מהמעבדות כלהלן;

שם המעבדה כתובת טלפון להזמנות אי-מייל להזמנות
מעבדה לכימיה, בריאות וסביבה של מכון התקנים הישראלי רח’ חיים לבנון 42,

תל אביב

03-6467664

03-6465138

 

water@sii.org.il
אמינולאב בע”מ פנחס ספיר 1 פארק המדע, נס ציונה 08-9303308

050-8855510

marketing@aminolab.net
בקטוכם בע”מ החרש 18 , נס ציונה 08-9308322

053-4217336

 

 

marketing@bactochem.co.il

המעבדה לבריאות הציבור של משרד הבריאות דרך בן צבי 69,

תל אביב

03-5158696

03-5158678

03-5158675

coffeetest@moh.health.gov.il
המעבדה המרכזית של מקורות ע”ש נסין חבל הירדן

אתר אשכול, ת.ד 610 מיקוד 17105

04-6500631

050-7332827

aliran@mekorot.co.il

הבדיקות תתבצענה על פי “פרוטוקול בדיקות” שנקבע על ידי משרדי הבריאות והכלכלה, לפי תוצאות הבדיקה של כל מכונה, יוחלט באם ניתן להמשיך ולהפעיל את המכונה או נדרש להשביתה עד לתיקונה / איתור וסילוק מקור הזיהום במים המופקים ממנה.

הממונה על התקינה: כל היצרנים והיבואנים והמוכרים של מכונות הקפה – חייבים לפי הדין לעמוד בהוראות התקן הרשמי 

על פי ההערכות המשרדים, מכונות קפה מדגמים אלו, נמצאות כיום בשוק, ולפיכך, כאמור, הורו משרדי הבריאות והכלכלה, על בדיקת כל המכונות מדגמים (“LB 4105” מתוצרת “WEGA” ודגם “Classic Mira” מתוצרת “UNIC“) אלו הנמצאות בשוק.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מדגיש, כי החל משנת 2005, נכללו במסגרת התקן הרשמי החל על מכונות קפה, הוראות בעניין נדידת מתכות וחומרים אחרים למים המופקים מהמכונות. כל היצרנים והיבואנים והמוכרים של מכונות הקפה – חייבים לפי הדין לעמוד בהוראות התקן הרשמי.

לגבי מכונות הקפה המיובאות לארץ – בשלב היבוא, חייב היבואן, בין היתר, להצהיר בפני עורך דין, כי המכונות עומדות בהוראות התקן הרשמי, החל עליהן ובכלל זה הוראות העוסקות בעניין נדידת יסודות כימיים למים המופקים מהן. על בסיס תצהיר זה, ובדיקות נוספות בהתאם להוראות אחרות בתקן,  ניתן האישור לשווק את מכונות הקפה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן