צבא | משטרה | ביטחון

התרסקות האפאצ’י ב’רמון’: תקלה בהתקנת מוט ההיגוי

תקלה בהתקנת מוט ההיגוי במסוק האפאצ'י הובילה לשחיקתו ◄ב'זרוע האוויר' הדגישו, כי מדובר ב'תאונה נדירה' שלא קרתה מעולם באוויר; לא נמצא קשר טכני בין ממצאי הסדקים שנמצאו בעבר לבין התאונה. "מדובר בשני אירועים נפרדים" ◄ מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה בעקבות ממצאי דוח הביניים, על גיבוש ונוהלי תהליך חזרה לטיסות ב'מערך האפאצ'י'.
0
0
טייס רב סרן (מיל') דודי (דוד) זהר, זכרו לברכה שניספה בהתרסקות מסוק האפאצ'י בבסיס רמון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רב סרן (מיל’) דודי (דוד) זהר, זכרו לברכה

כחודש וחצי לאחר התרסקות מסוק האפאצ’י בבסיס רמון אשר גרמה למותו של רב סרן (מיל’) דודי (דוד) זהר, זכרו לברכה ולפציעתו של סגן א’, דובר צהל פרסם היום שני (ה’ בתשרי התשע”ח) את מסקנות דוח הביניים של ‘תחקיר תאונת האפאצ’י’ הטרגית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

“תקלה בהתקנת מוט ההיגוי במסוק היא שהובילה לשחיקתו ובסופו של דבר גרמה לתאונה“, מבהיר אלוף משנה אבירם, ראש מחלקת בטיחות ובקרת איכות של חיל האוויר“.

“מדובר בשחיקה שנעשתה לאורך זמן ולא בפגיעה חד פעמית. “שחיקת המוט היא שהובילה להתנתקותו במהלך הטיסה ולפגיעה ביכולת ההיגוי של המסוק, והוא המוקד לתאונה”, ציין לדברי אלוף משנה אבירם,

“צוות הטיסה, נאלץ להתמודד עם סיטואציה קיצונית” – מוסיף אל”ם אבירם; “עצם זה ש רב סרן (מיל’) דודי (דוד) זהר, הביא את המסוק, לידי נחיתה’ הציל את סגן א’“.  הוסיף ראש מחלקת בטיחות ובקרת איכות בחיל האוויר, אלוף משנה אבירם.

█ חקירת תאונת התרסקות מסוק האפאצ’י, בבסיס רמון, לפני כחודש וחצי, נמשכת

ב‘זרוע האוויר’ הדגישו, כי מדובר ב‘תאונה נדירה’ שלא קרתה מעולם באוויר ומציינים, כי לא נמצא קשר טכני בין ממצאי הסדקים שנמצאו בעבר לבין התאונה.

“מדובר בשני אירועים נפרדים” – אומרים בזרוע האוויר ומציינים, כי חקירת תאונת התרסקות מסוק האפאצ’י, בבסיס רמון, לפני כחודש וחצי, נמשכת.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה בעקבות ממצאי דוח הביניים, על גיבוש ונוהלי תהליך חזרה לטיסות ב‘מערך האפאצ’י’ הכולל הדרכות לכלל צוותי הקרקע והאוויר, כדי לוודא, כי ממצאי החקירה עד השלב הזה, מיושמים בשטח.

“מדובר בתהליך סדור הכולל בדיקות מקיפות לכלל המטוסים על בסיס הממצאים” – סיכם אלוף משנה אבירם; “אנו נסיים את התהליך רק לאחר שבדקנו את כלל הדברים לעומק וכעת החקירה נמשכת“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן