דת | יהדות חדרה

התקדמות להקמת בית כנסת בשכונת הפארק בעיר חדרה

בימים אלו בודק ראש העיר צביקה גנדלמן לאמץ את הצעתו של המשנה לראש העיר בועז ביטון ולקדם באופן עצמאי באמצעות עיריית חדרה את בניית בית הכנסת. לצורך כך, המשנה לראש העיר בועז ביטון קידם באמצעות גזבר המועצה הדתית משה אלמליח, את מילוי הקול קורא והשאלונים של המשרד לשירותי דת לצורך קבלת תמיכה לבינוי בית הכנסת בשכונת הפארק.
0
0
התקדמות להקמת בית כנסת בשכונת הפארק בעיר חדרה
התקדמות להקמת בית כנסת בשכונת הפארק בעיר חדרה

ראש העיר חדרה מר צביקה גנדלמן והצוות המקצועי בראשות מהנדס העירייה נועם גרייף, נפגשו בשטח המיועד לבניית בית הכנסת בשכונת הפארק יחד עם מובילי המהלך המשנה לראש העיר בועז ביטון, חבר הנהלת העיר הרב בן ציון נורדמן וחבר הנהלת העיר אליהו בוסקילה * המשנה לראש העיר בועז ביטון מקדם באמצעות המועצה הדתית, את מילוי הקול קורא של המשרד לשירותי דת לצורך קבלת תמיכה לבינוי בית הכנסת בשכונת הפארק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר

בסיור עבודה שנערך ביום ראשון שעבר בשכונת הפארק בחדרה, התקדם באופן משמעותי הליך בניית בית הכנסת בשכונת הפארק בחדרה. בפגישה השתתפו ראש העיר מר צביקה גנדלמן, המשנה לראש העיר בועז ביטון, חבר הנהלת העיר הרב בן ציון נורדמן, חבר הנהלת העיר עו”ד אליהו בוסקילה, חבר הנהלת העיר עו”ד יניב דרי, מהנדס העיר נועם גרייף, מנכ”ל החברה הכלכלית עופר מלכה, עוזר ראש העיר גיורא שחר ואישי ציבור נוספים.

שכונת פארק חדרה היא שכונה יוקרתית בת למעלה מ-2,000 יחידות דיור, הנבנית במתחם המשלב צמודי קרקע עם בנייה רוויה ומציעה סביבה ירוקה ובטוחה להולכי רגל, עם איזון מושלם בין שטחי מגורים, שטחים פתוחים, מבני ציבור ומסחר. כמות השטחים הציבוריים הפתוחים לנפש בשכונה, עולה בהרבה על המקובל בשכונות אחרות.

השכונה גובלת באזור מוקף שדות ושטחים פתוחים, בין שכונות ניסן וברנדייס היוקרתיות לבית אליעזר – שכונה ותיקה ושלווה של צמודי קרקע. אך למרות כל היתרונות הגדולים של השכונה, כבר מספר שנים שתושבי השכונה המסורתיים, מתחננים ומשוועים לבית כנסת.

█ מספר שנים שתושבי השכונה המסורתיים, מתחננים ומשוועים לבית כנסת

נכון להיום מתקיימים תפילות בשבתות ובחגי ישראל בשני מוקדים המשמשים כמשרד מכירות ודירה לדוגמה כאשר בחגים המקום צר מלהכיל את הכמות הגדולה של תושבי השכונה המבקשים להתפלל בבית הכנסת. בפגישת עבודה שהתקיימה כאמור בין נציגי הציבור הדתי לראש העיר סוכם, כי בפוגרמה לצרכי ציבור האיתור היחיד לטובת בית הכנסת בשכונת הפארק ממוקם בגוש 10403 חלקה 223 ושטח החלקה הוא 1185 מ”ר.

השר דוד אזולאי הבטיח לפעול במטרה לסייע למימון בינוי בית הכנסת בשכונת הפארק.
השר דוד אזולאי הבטיח לפעול במטרה לסייע למימון בינוי בית הכנסת בשכונת הפארק.

על פי הסיכום המסתמן בימים אלו בודק ראש העיר צביקה גנדלמן לאמץ את הצעתו של המשנה לראש העיר בועז ביטון ולקדם באופן עצמאי באמצעות עיריית חדרה את בניית בית הכנסת. לצורך כך, המשנה לראש העיר בועז ביטון קידם באמצעות גזבר המועצה הדתית משה אלמליח, את מילוי הקול קורא והשאלונים של המשרד לשירותי דת לצורך קבלת תמיכה לבינוי בית הכנסת בשכונת הפארק.

זאת ועוד בישיבת עבודה שהתקיימה בשבוע שעבר עם השר לשירותי דת חה”כ הרב דוד אזולאי בביקורו בחדרה, הציג המשנה לראש העיר בועז ביטון את הצורך בהקמת בתי כנסת בשכונת הפארק ובשכונת עין הים, “מדובר בשכונות גדולות עם אלפי תושבים, מבלי יכולת בסיסית ואלמנטרית להתפלל בקרבת הבית”.

0
0



אודות הכותב

בועז ביטון

בועז ביטון הוא יו"ר תנועת ש"ס וכן משמש בתפקיד המשנה לראש העיר‏ ב-‏עיריית חדרה‏ • למד ב-‏ישיבת חברון‏ • גר ב-עיר חדרה • נשוי.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן