חדשות כאן ישראל

התנועה לאיכות השלטון נגד הסדר טיעון עם באסל גטאס

התנועה לאיכות השלטון, פנתה היום (ד') אל פרקליט המדינה בקריאה להימנע מחתימת הסדר טיעון עם חבר הכנסת באסל גטאס. לעמדת התנועה, עריכת הסדר הטיעון מנוגדת לאינטרס הציבורי, המחייב, כי במקרים בהם מעורב איש ציבור ימוצה עמו הדין בבית המשפט. נוכח הדברים, התנועה קוראת לפרקליט המדינה להימנע מעריכת הסדר הטיעון ולאפשר קיומו של הליך משפטי פומבי.
0
0
התנועה לאיכות השלטון נגד הסדר טיעון עם חבר הכנסת באסל גטאס
התנועה לאיכות השלטון נגד הסדר טיעון עם חבר הכנסת באסל גטאס

לפוליטיקאי ערבי-ישראלי חבר הכנסת בָּאסֶל גַטָאס (باسل غطاس) צפוי יום הולדת עצוב  (נולד ב-23 במרץ 1956)  בשבוע הבא, לאחר ש’התנועה לאיכות השלטון’ פנתה היום (רביעי, י”ז באדר התשע”ז) אל פרקליט המדינה בקריאה להימנע מחתימת הסדר טיעון עמו בפרשת הברחת טלפונים ניידים ובקבלת דבר במרמה על פי הודאתו.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

חבר הכנסת גטאס, המכהן כחבר הכנסת העשרים מטעם מפלגת בל”ד שהיא חלק מ”הרשימה המשותפת“. הוא דוקטור להנדסת הסביבה, איש עסקים, ואיש ציבור במגזר הערבי-נוצרי בישראל, ניסה באחרונה לפעול בדרכים רבות ומגוונות להימנע מהדחתו בכנסת ישראל ומהרשעתו בדין או לחילופין להקטין את הנזק/העונש הצפוי לו.

לטענת התנועה לאיכות השלטון; “בשבוע האחרון פורסמו בכלי התקשורת ידיעות על אודות “משא ומתן אינטנסיבי” בין פרקליטיו של חבר הכנסת גטאס, לפרקליטות, בנוגע להסדר טיעון מתגבש, במסגרתו חה”כ גטאס יורשע בהברחת טלפונים ניידים ובקבלת דבר במרמה על פי הודאתו.

אתמול (ג’) פורסם, כי בדיון שנערך בכנסת, הציג המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עורך הדין רז נזרי את עקרונות ‘הסדר הטיעון’ המסתמן. לדבריו, כחלק מההסדר יצטרך חבר הכנסת גטאס להתפטר מן הכנסת, וההסדר יכלול הודאה בעבירות, עונש מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס.

עוד פורסם, כי ההצבעה על הדחתו של חבר הכנסת גטאס, מחברותו בכנסת ישראל, נדחתה לשבוע הבא, וכי סנגוריו, יידרשו להשיב להצעת הסדר הטיעון עד ליום חמישי.

 לאפשר מיצוי של חקירת מעשיו של חבר הכנסת גטאס

דוברת התנועה לאיכות השלטון בישראל, הגב’ רות מרגולין, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ כי;  “אף כי ככלל אין התנועה, חולקת על צורך להיזקק לעתים לכלי הדיוני של הסדרי טיעון, ומכירה ביעילותו – הרי שנוכח העבירות החמורות בהן צפוי להודות חה”כ גטאס ונוכח מעמדו הציבורי הרם כאחד מחברי בית המחוקקים, קיים אינטרס ציבורי ממשי בקיום הליך משפטי גלוי ופתוח לציבור במסגרתו יתאפשר מיצוי של חקירת האופן בו פעל חבר הכנסת גטאס, לכאורה, תוך ניצול מעמדו הציבורי, והבאת הראיות בפני בית המשפט, ובפני הציבור כולו”.

נוכח שורה של הסדרי טיעון מקלים שהתגבשו בשנים האחרונות מול אישי ציבור שסרחו, נוצרת תחושה בקרב הציבור כי הסדרי הטיעון שנחתמים עם אישי ציבור הינם מקלים מדי, מגלמים פגיעה קשה בשוויון בפני החוק ומשוא פנים, וכי תכליתם למנוע דיון ציבורי בפרטי מעשיו של הנאשם ושל גורמים שסבבו אותו.

חתימה על הסדר טיעון מקל בעניינו של חבר הכנסת בָּאסֶל גַטָאס, מעבר להיותה מנוגדת לאינטרס הציבורי בדבר מיצוי הדין עם הנאשם הספציפי בשל מעמדו, עלולה אף לשדר מסר בעייתי לפיו ניצול הכוח השלטוני למטרות שליליות – משתלם, ויוצרת פגיעה משמעותית בהרתעת אנשי ציבור נוספים מלעבור עבירות דומות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן