הריון | לידה | תינוקות חדשות בריאות

התינוקת הקטנה ביותר שרדה בבית חולים Rainbow בהודו

עוד פלא רפואי, התינוקת שרי (Cherry) מהודו, היא התינוקת הקטנה ביותר ששרדה בדרום מזרח אסיה. התינוקת שוחררה מבית החולים לילדים Rainbow בהודו במשקל 1.980 קילוגרם. היה זה היה הריונה החמישי של ניטיקה אחרי ארבע הפלות וזה היה הסיכוי היחיד שלה ללדת תינוק. בית החולים Rainbow; המקרה של התינוקת שרי היה מורכב במיוחד וכרוך במכשולים רבים, כולל צהבת, קשיי הזנה, עירויי דם מרובים ומחלת ריאות כרונית. באמצעות המומחיות של הצוות הרפואי במרכז הרפואי Rainbow, שרי עלתה במשקל בהתמדה והתקדמה לקראת נורמליות.
0
0
התינוקת שרי מהודו, הקטנה ביותר במשקל 375 גרם
התינוקת שרי מהודו, הקטנה ביותר במשקל 375 גרם

מדובר בעוד פלא רפואי דיווח בהודו, היידראבאד הוא ביתה של התינוקת הקטנה ביותר בדרום מזרח אסיה. התינוקת שרי נולדה להורים גאים, ניטיקה וסאורב, שהגיעו מצ’אטיסגרה ונולדה בבית החולים לילדים “ריינבו” בהיידראבאד היידראבאד (בטלוגו: హైదరాబాదు – “הַיְדַרַבָּדוּ”) שבדרום הודו. היא נולדה בטרם עת בשבוע ה – 25 להריון (כמעט 4 חודשים מוקדם מהצפוי), הודות לטיפול המקיף שקיבלה מצוות מקצועי נרחב של מומחים רפואיים בראשותו של ד”ר דינש קומאר צ’רלה, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבתי החולים ריינבו  (Rainbow) התינוקת שוחררה לביתה במשקל 1.980 ק”ג.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

זה היה הריון החמישי של ניטיקה, לאחר 4 הפלות קודמות. זה היה הסיכוי האחרון שלה לזכות בתינוק חי. בהיותה בשבוע ה-24 להריונה, הראה האולטרא-סאונד, כי יש מעט מי שפיר ברחם סביב התינוק. התינוקת שקלה רק 350 גרם (!).

זרימת הדם מהאם לתינוקת נפגעה קשות. בתנאים אלו בשום אופן לא יכולה הייתה התינוקת לשרוד ברחם. ההורים התייעצו עם בתי חולים ורופאים רבים. איש לא נתן להריון זה שום סיכוי לשרוד. כמוצא אחרון, הם הופנו לבית החולים לילדים ‘ריינבו‘ (Rainbow).

בבית החולים לילדים ריינבו, פגשו ההורים את הצוות הנאונטולוגי של בית החולים, (אונטולוגיה – עוסקת בחקר היצורים בני זמננו אחד האספקטים המרכזיים של נאונטולוגיה הוא שימוש באמבריולוגיה שהוא מדע העוסק בחקר העובר ובתהליכי התפתחותו במהלך ההיריון, מרגע ההפריה ועד יציאת העובר לאוויר העולם).

הצוות הבטיח לבני הזוג שהם עוסקים באופן שגרתי בתינוקות שנולדו כבר בגיל 24 עד 25 שבועות של הריון. עם זאת, התינוק הקטן ביותר ששרד עד כה בבית החולים היה במשקל 449 גרם. לכן, לאור העובדה, כי הצוות הנאונטולוגי של בית החולים, היה מוכן לטפל במקרה, הומלץ לניקיטה ללדת במרכז טרום לידה של בית החולים ריינבו (Rainbow).

התינוקת שרי והוריה ניטיקה וסאורב
התינוקת שרי והוריה ניטיקה וסאורב

ניטיקה, הועברה באמבולנס והובאה לבית החולים “ריינבו“. צוות טרום לידה מורכב ממרדים, גינקולוג בכיר ונאונטולוג, כולם חברו, כדי להכין תוכנית מפורטת של הלידה.

ב-27 בפברואר ילדה ניטיקה, תינוקת במשקל 375 גרם (!). היא נולדה באורך של 20 סנטימטר באורך כף יד. להורים, הובטח, כי בית החולים, יעבור את כל המסע הזה, יחד איתם.

אם כבר מדברים על המקרה של התינוקת שרי, יושב ראש ומנכל קבוצת בתי החולים ריינבו, דר’ Ramesh Kancharla, אמר; “היכולת שלנו לשחרר הביתה תינוק בריא לאחר שנולד במשקל קטן כמו 375 גרם היא בזכות “מרכז טרום לידה” התקדם של בית החולים ריינבו.

לדבריו של דר’ Ramesh; “נדרשו קרוב ל-20 שנה של עבודה קשה כדי לפתח מומחיות זו ב’הצלת תינוקות קטנים’. אנחנו צריכים צוות של מיילדת, רופא מרדים, מומחה לרפואת עוברים ונאונטולוג, כדי להשיג תוצאות כאלה.

עוד הוסיף דר’ ראמש; ” צוות סיעוד מסור, מאוד סייע להציל את התינוקת שרי. היחידה לטיפול נמרץ ניאונטלי היא המתקדמת ביותר ומצוידת היטב במדינה ויש לה את צוות מוסמך ביותר של נאונטולוגים.

דר’ ראמש, גם ציין, כי; “ריינבו” שואפים כל שנה למצוינות קלינית בטיפול ניאונטלי, בילדים וב-מיילדות ובהעלאת הרף למצוינות“.

 בגלל הגודל של שרי, היינו צריכים למצוא צינור הנשימה הקטן ביותר שניתן להכניס

מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים “Rainbow” פרופ’ דינש קומאר צ’רלה, אמר, כי; “התקופה הראשונית של 3-4 ימים לאחר הלידה חשובה מאוד, שכן התינוקות פגיעים ביותר במהלך תקופה זו במיוחד, במקרה זה, היו הרבה אתגרים בריאותיים, כמו; ירידה בחמצן ולחץ הדם.

בגלל הגודל של שרי התינוקת, היינו צריכים למצוא את צינור הנשימה הקטן ביותר שניתן להכניס. יתר על כן, לתינוקת היתה בעיית נשימה.

מהו PDA? פטנט ductus arteriosus) PDA) הוא פגם בלב שנמצא בימים או שבועות לאחר הלידה.

דלקת הדקטוס היא חלק נורמלי של מחזור הדם העובר. כל התינוקות נולדים עם פתח זה בין אבי העורקים לעורק הריאתיPDA, צינור עורקי פתוח הוא קישור המאפשר מעבר דם בין אבי העורקים לעורק הריאה. PDA גדול עלול לגרום לאי ספיקת לב זמן קצר לאחר הלידה).

אשר נסגר בדרך כלל אצל כולם לאחר הלידה, אך במקרה של התינוקת שרי לא נסגר וגרם לחמצון, בעיה שעליה היה עלינו לתת תרופות מיוחדות ולשמור את התינוק תחת מנשם לתמיכת נשימה למזלה של הילדה הזו, לא נגרם לה דימום במוח“.

ביום החמישי, ריאותיה של שרי, דיממו והיה צורך להעביר אותה למכונת הנשמה מיוחדת הנקראת מנשם תדר גבוה. היא טופלה בהצלחה עם זאת, היא נזקקה למכונת ההנשמה במשך כמעט 105 ימים. היו לה מצבי חירום רבים שמהם היא ניצלה בהצלחה.

 אם התינוקת הקטנה; “מעולם לא חשבתי שאראה את התינוק שלי בחיים…”

המקרה של שרי היה מסובך במיוחד עם משוכות רבות, כולל; צהבת, קשיי האכלה, עירוי דם רב ומחלות ריאה כרוניות. הודות לטיפול מקצועי של הצוות הרפואי המומחה בבית החולים ריינבו, התינוקת שרי, עלתה בהתמדה במשקל עד שהגיעה למשקל סביר.

התינוקת שרי עם דר' דינש קומאר צ'רלה
התינוקת שרי עם דר’ דינש קומאר צ’רלה

היא שוחררה הביתה לאחר שבילתה 128 יום בבית החולים כאשר היא נושמת עצמונית היא ניזונה באופן עצמוני, שומרת על טמפרטורת גוף ונראית כמו כל תינוק נורמלי אחר.

הרופאים מצפים שהיא תמשיך להתפתח כמו כל תינוק אחר. במעקב לאחר השחרור, היא שקלה 2.14 קילוגרמים.

בהביעה את שמחתה, אמרה היולדת של שרי והאם המאושרת ניטיקה; “איבדנו כל תקווה עד שפגשנו את הרופאים בבית החולים ריינבו. מעולם לא חשבתי שאראה את התינוק שלי בחיים

לאחר שעבר כל כך הרבה סיכונים, היא סוף סוף היא חוזרת הביתה. אני מודה מאוד לצוות המומחים בבית החולים “Rainbow” שטיפל במסירות רבה מאוד והחלטנו להמשיך לקרוא לה בשם; “שרי“.

ההתמדה של האב, סבלנותו ואמונתו העיוורת, היוו גורם מפתח להישרדותה של התינוקת שרי.

מנהל שירות טיפול נמרץ של בתי החולים ריינבו, דר’ דינש קומאר צ’רלה, הביע את אושרו על שחרור התינוקת שרי, אל ביתה והודה לצוות שלו ואמר; “אנחנו יכולים לשחרר היום את שרי לביתה בגלל עבודת הצוות סביב השעון על ידי נאונטולוג מומחה וטיפול סיעודי מעולה בתמיכה של תשתיות מתקדמות, צוות הרפואה העוברית ומיילדות מבית וכן צוות ענק של גינקולוגים ונאונטולוגים היו המפתח לשחרורה של התינוקת שרי אל ביתה.

 

 

 

 

 

 

0
0



אודות הכותב

שולי סונגו

שולי סונגו, ממשתתפות מערכת אתר כאן ישראל (כאן נעים) עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן