חדשות בריאות

בונוס ביוגרופ: השתלה מוצלחת של עצם חיה ב-11 מטופלים

לראשונה בעולם זכו 11 מטופלים מישראל להשתלה של עצם חיה בקרב כל המטופלים הושגה הצלחה מלאה בשיקום בטוח, מהיר ויעיל הודות לתהליך ההשתלה של חברת ביו-טק ישראלית מהעיר חיפה ◄ הצלחת הניסוי עשויה לסייע לבונוס ביוגרופ לחדור לשוק המסתכם במיליארדי דולר בשנה, של טיפולים לשיקום העצם באמצעות השלמת החסר בעצם, בדרך של הזרקה אחת בלבד של ’שתל חי’ ומתפתח של עצם אנושית.
0
0
מנכ"ל החברה, ד"ר שי מרצקי עם עצם שיוצרה במעבדה
מנכ”ל החברה, ד”ר שי מרצקי עם עצם שיוצרה במעבדה

חברת ביו-טק ישראלית מהעיר חיפה ’בונוס ביוגרופ’ השיגה פריצת דרך עולמית ברפואה כשהציגה היום (שני, ה’ בכסלו התשע”ז) הצלחה מלאה בניסוי קליני ל’השלמת חסר עצם ב-בני אדם’ – כך חשף ד”ר אפרים צור, מומחה לכירורגיית פה ולסת (לשעבר מנהל יחידת פה ולסת ב’מרכז הרפואי אסף הרופא’) ומי שביצע את ההשתלות בכל המשתתפים בניסוי הקליני הראשון של החברה הציג את התוצאות היום בכנס הבינלאומי ה-18 ל’כירורגיית פה ולסת’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מתוצאות ההישג חסר תקדים למדע הישראלי, עולה, כי מדובר בהצלחה מלאה ב’השלמת העצם החסרה’ הכוללת שיקום בטוח, מהיר ויעיל של העצם החסרה, ללא כל תופעות לוואי, אצל כל אחד מהמשתתפים בניסוי שקיבל אישור ממשרד הבריאות.

שתל עצם ב-הזרקה, מיוצר במרכז הייצור של בונוס ביוגרופ, בחיפה, על בסיס של תאים שונים אשר הופקו מ’רקמת שומן’ אשר נדגמה מגופו של המטופל אשר לקח חלק בניסוי הקליני.

תאים אלו, גודלו בתנאים סטריליים ומבוקרים, במבנה תלת ממדי המכיל את מגוון סוגי התאים הנדרשים לייצור שתל חי של עצם אנושית, על גבי נשאים מתכלים, מאושרים לשימוש קליני.

מנכ"ל החברה, ד"ר שי מרצקי
מנכ”ל החברה, ד”ר שי מרצקי

משרד ’עדי ומיכל | יחסי ציבור וקשרי משקיעים’, מסר באמצעות שחר צדוק לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; הניסוי הקליני הראשון להשלמת חסר עצם בלסת, התבצע בישראל ומוגדר כ-Phase I/II, בו היעדים הקליניים הינם בחינת בטיחות השימוש בדור הראשון של ’שתל עצם בהזרקה’ ובחינת יעילות השימוש בו לשם השלמת חסר עצם בלסת, בשתי התוויות;

1. שיקום והגבהת רקמת עצם בחלל הסינוס – בלסת עליונה; וכן 2. מילוי חלל שנוצר בעצם בעקבות הסרת ציסטה – בלסת עליונה או תחתונה.

בניסוי הקליני להשלמת חסר עצם בלסת, השתתפו 11 מטופלים מהם בוצעה השתלה שתל עצם.

בתום תקופת מעקב של 21-31 חודשים לאחר מועד ההשתלה בכל אחד מהמשתתפים בניסוי הקליני, כל המשתתפים בניסוי קליני זה, דיווחו על תחושה טובה ועל שביעות רצון מלאה מהטיפול בדור הראשון של שתל עצם בהזרקה.

הצלחת הניסוי עשויה לסייע ל”בונוס ביוגרופ” לחדור לשוק המסתכם במיליארדי דולר בשנה, של טיפולים ל’שיקום העצם’ באמצעות השלמת החסר בעצם, בדרך של הזרקה אחת בלבד של ’שתל חי’ ומתפתח של עצם אנושית.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן