וידאו ישראל חדשות כאן ישראל יום הזיכרון לשואה ולגבורה

בנט: אחריות הנצחת השואה מוטלת עלינו כאנשי חינוך

שר החינוך, נפתלי בנט, נועד בצהרים במפגש לראשונה על אדמת פולין עם שרי חינוך ממדינות אירופה; ״מה שכתוב בספרי ההיסטוריה ומה שרואים בסרטים כבר לא מספיק. הניצולים הולכים ומתמעטים... בעידן שבו 'הכחשת השואה' צוברת תאוצה ופעילות אנטישמית ברשת מתרחשת בכל יום ובכל מקום, עלינו לוודא שזיכרונם של ששת מיליוני היהודים שנרצחו יישמר לעד״.
0
0

שר החינוך חבר הכנסת מר נפתלי בנט, משתתף בשעה זו כנציג ממשלת ישראל ב’מצעד החיים ה-29′ התקיים היום (שני, כ”ח בניסן התשע”ז), באושוויץ –בירקנאו, פולין, במסגרת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה. כב’ השר בנט, הוביל את המצעד, יחד עם ראש המטה הכללי, רב אלוף גדי אייזנקוט, כב’ נשיאת בית המשפט העליון, הגב’ מרים נאור, יושב ראש  מועצת יד ושם, כב’ הרב ישראל מאיר לאו. 

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר‘.

מוקדם יותר, בצהרים (12:45) נפגש השר בנט עם 12 שרי חינוך מרחבי העולם. מפגש שמתקיים לראשונה, ויעסוק בשאלה כיצד מנחילים את זיכרון השואה ולקחיה. האירוע מתקיים בתום הסיור באושוויץ. השר בנט פתח את הסיור באושוויץ באמירת ‘קדיש’ ולאחריו הוסיף; ״האחריות להנצחת השואה מוטלת על כל אחד ואחת, ועל אנשי החינוך”. במפגש השר בנט עם 12 שרי חינוך מרחבי העולם. מפגש שמתקיים לראשונה, ועסק בשאלה; כיצד מנחילים את זיכרון השואה ולקחיה. האירוע התקיים בתום הסיור באושוויץ.

ראש מינהל דוברות והסברה של משרד החינוך, מר עמוס שביט, מסר לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; במהלך אירועי ‘מצעד החיים ה-29’ יצוין, כי לראשונה, צעדו לצד השר נפתלי בנט, עוד 12 שרי חינוך ממדינות העולם, שהגיעו ללמוד כיצד ממשיכים להנחיל את זיכרון השואה ולקחיה במערכות החינוך השונות.

במצעד משתתפים השנה גם 10,000 בני נוער מכל רחבי העולם, משלחת כבוד של 75 ניצולי שואה ממדינות שונות ונוספים. השר בנט, אמר לשרי חינוך של אירופה, על אדמת פולין, עמם נועד, כאמור, כי; “האחריות להנצחת השואה מוטלת עלינו כאנשי חינוך“.

שר החינוך בנט: האחריות להנצחת השואה מוטלת עלינו כאנשי חינוך משמאל הרמטכ"ל גדי איזנקוט ב'מצעד החיים ה-29' באושוויץ –בירקנאו, פולין
שר החינוך בנט: האחריות להנצחת השואה מוטלת עלינו כאנשי חינוך משמאל הרמטכ”ל גדי איזנקוט ב’מצעד החיים ה-29′ באושוויץ –בירקנאו, פולין

במהלך המפגש הוסיף, השר בנט ואמר; ״מה שכתוב בספרי ההיסטוריה ומה שרואים בסרטים כבר לא מספיק. הניצולים הולכים ומתמעטים״. השר בנט סיכם: ״בעידן שבו הכחשת השואה צוברת תאוצה ופעילות אנטישמית ברשת מתרחשת בכל יום ובכל מקום, עלינו לוודא שזיכרונם של ששת מיליוני היהודים שנרצחו יישמר לעד״.

השר בנט; ״מה שכתוב בספרי ההיסטוריה ומה שרואים בסרטים כבר לא מספיק…”

השרים שהגיעו ממדינות אירופה ובהם; פורטוגל, אוסטריה, מלטה, הונגריה, יוון ומדינות נוספות נחתו בפולין, כבר ביום ראשון השבוע, ערכו סיורים, קיימו מפגשים ואף השתתפו בטקסים ואירועים לציון יום השואה. שרת החינוך של אוסטריה הגב’ סוניה האמרשמיד שיזמה את המפגש, אמרה; “לכל מדינה וחברה יש פרקים אפלים בהיסטוריה, בין אם של אלימות גדולה, קולוניאליזם ועוד”.

עוד הוסיפה השרה, כי מהניסיון שלה: “אוסטריה ומערכת החינוך האוסטרית צריכות להתמודד עם היסטוריה ארוכה של אנטישמיות, כולל לפני עליית הנאצים, ובמיוחד עם השתתפותם של אוסטרים רבים בזוועות מלחמת העולם השנייה – ובראשן השואה. אנחנו באוסטריה מרגישים שזכינו ללמוד מניסיונן של מדינות אחרות, דוגמת ישראל, ואנחנו מזמינים מדינות אחרות ללמוד מאתנו”.

בדיון המשותף שהתקיים עם השרים התמקד בשאלה, כיצד יש להנחיל את זיכרון השואה ולקחיה בשנים לאחר דור ניצולי השואה, וכן בדרכי הוראה חדשות בתחום הוראת השואה והמלחמה באנטישמיות ברחבי אירופה. את הדיון המיוחד יזמו מארגני “מצעד החיים” ושרת החינוך האוסטרית, הגב’ סוניה האמרשמיד. בתום המפגש עם השר בנט, יצעדו יחד ב’מצעד החיים’.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן