חדשות כאן ישראל סביבה | אקולוגיה

השר אלקין: הצלחנו לצמצם שימוש בשקיות פלסטיק

המשרד להגנת הסביבה: הפחתה של יותר מ-80% במכירת שקיות פלסטיק חד פעמיות ברבעון הראשון של 2017 ◄ מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה מר ישראל דנציגר; המשמעות של הפחתת צריכת השקיות היא פחות זיהום אוויר, קרקע, מים וים, ויותר בריאות ואיכות חיים טובה.
0
0
השר להגנת הסביבה זאב אלקין: הצלחה בינ"ל לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד פעמיות | עיבוד צילום: שולי סונגו©
השר להגנת הסביבה זאב אלקין: הצלחה בינ”ל לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד פעמיות | תיק בד לקניות לשימוש רב פעמי |צילום: גליה פסטרנק | עיבוד צילום: שולי סונגו©

המשרד להגנת הסביבה, פרסם נתונים מעודדים מהם, עולה, כי ברבעון הראשון של 2017 נמכרו כ-55 מיליון שקיות על-ידי הקמעונאים הגדולים. זאת, לעומת הרבעון הרביעי לשנת 2016 שבו דווח על יותר מ-280 מיליון שקיות, שנרכשו על ידי הקמעונאים לחלוקה. נתון זה, מהווה הפחתה של יותר מ-80%, ומעיד על הצלחת יישום החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד-פעמיות, שנכנס לתוקף ב-1 בינואר 2017. 

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

השר להגנת הסביבה, חבר כנסת מר זאב אלקין; הנתונים מראים הצלחה גורפת, ברמה בינלאומית לצמצום השימוש ב’שקיות נשיאה חד פעמיות’. שיעור הפחתה זה אצל הקמעונאים הגדולים – 80% הוא היעד של האיחוד האירופי לשנת 2020 ועבורו ניתנו 5 שנות היערכות.

השר להגנת הסביבה, מר אלקין, הוסיף; אני גאה בציבור הישראלי שהפנים את החשיבות ושינה את ההתנהגות בקופות הסופרמרקט.

תרם לכך הצעד שביצענו של תמיכה של 11 מלש”ח עבור חלוקת סלים רב פעמיים בימים הראשונים לכניסת החוק לתוקף, ואנחנו מאמינים, כי הציבור יירתם למהלכים נוספים שיביאו להפחתה במקור”.

ישראל דנציגר, מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה: “המשמעות של הפחתת צריכת השקיות היא פחות זיהום אוויר, קרקע, מים וים, ויותר בריאות ואיכות חיים טובה. נמשיך לקדם פעולות וחוקים שישפרו את בריאות הציבור“.

 לקחו כל שקית ברצינות

הקמעונאים הגדולים דיווחו על הפחתות שנעות בין 80% ל-90%, למעט שני קמעונאים גדולים שדיווחו על הפחתות הנמוכות מ-55%. ברבעון הראשון הופחתו במקור 230 מיליון שקיות על ידי הקמעונאים הגדולים – במשקל של כ-2,000 טונות פלסטיק.

החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה נכנס לתוקפו בינואר 2017. הרבעון הראשון לשנה זו הוא הראשון ליישום החוק ומכירת שקיות נשיאה חד פעמיות ברשתות השיווק הגדולות בסך 100 אג’ לשקית, כולל מע”מ מינימום.

ההשוואה שבוצעה היא על בסיס הנחה, כי כל השקיות החד פעמיות, שנרכשו ברבעון האחרון לשנת 2016 על ידי הקמעונאים הגדולים, חולקו בחינם ולא נשארו מהן במלאי.

30 באפריל 2017 היה היום האחרון לדיווחים מאת הקמעונאים הגדולים אודות מכירת שקיות נשיאה חד פעמיות לרבעון הראשון של שנת 2017 והצגת אישור מתאים להוכחת הפקדת היטל השקיות בקרן לשמירת הניקיון.

ההיטל מופקד בקרן לשמירת הניקיון למטרות שנקבעו בחוק וביניהן עידוד השימוש באמצעי נשיאה רב פעמיים, חינוך והסברה להטמעת מטרות החוק וביצוע פעולות ניקיון.

מתוך 22 קמעונאים גדולים, החייבים בהוראות החוק, דווחו 15 קמעונאים. 7 קמעונאים טרם דיווחו כחוק. המשרד להגנת הסביבה, ימצה את הדין בכל האמצעים העומדים לרשותו לגבי קמעונאים גדולים שלא דווחו על פי החוק או באופן חסר וכפועל יוצא לא הפקידו ‘היטל לקרן לשמירת הניקיון‘ ואף עולה החשד, כי לא שלמו את מרכיב המע”מ כחוק.

בנוסף, המשרד להגנת הסביבה, יחל בביקורות עומק חשבונאיות, שיבוצעו על ידי משרדי רואה חשבון חיצוניים לשם אימות הנתונים ונאותות דיווחיהם למשרד.

כניסת החוק לתוקף לוותה בקמפיין הסברה וכן במהלך לתמיכה בחלוקת סלים רב פעמיים לציבור הלקוחות על ידי המשרד להגנת הסביבה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן