חדשות כאן ישראל טבריה מאזני הצדק פתח תקווה

שקד, ממשיכה רפורמה: עמדות סיוע משפטי בפ”ת וטבריה

שרת המשפטים, חברת הכנסת הגב' איילת שקד; "זכות הגישה לערכאות, הזכות לייצוג ועיקרון השוויון, הינם זכויות בסיסיות של הדמוקרטיה הבאות לידי ביטוי בעשייה של הסיוע המשפטי. עמדות הסיוע המשפטי בבתי המשפט, שנפתחו בשיתוף עם הנהלת בתי המשפט, מדגישות מטרה זו של הנגשת בתי המשפט לאוכלוסיות מוחלשות".
0
0
שרת המשפטים איילת שקד, ממשיכה ברפורמה: עמדות סיוע משפטי בפתח תקוה ובטבריה | עיבוד צילום: שולי סונגו©
שרת המשפטים חברת הכנסת הגב’ איילת שקד, ממשיכה ברפורמה: עמדות סיוע משפטי בבית משפט השלום בעיר פתח תקוה ובעיר טבריה | עיבוד צילום: שולי סונגו©

השבוע נפתחו בשיתוף עם הנהלת בתי המשפט, עמדות של ‘הסיוע משפטי’ בבית משפט השלום בעיר פתח תקוה ובבית משפט השלום בעיר טבריה. אין ספק, כי שרת המשפטים, חברת הכנסת הגב’ איילת שקד, ממשיכה בהצלחה והיא ראויה לכל המחמאות על תוספת המשמעותית של עוד לבנה חשובה בבניין הרפורמה של משרד המשפטים עליו היא ממונה ובעיקר לטובת ‘הנגשת בתי המשפט’ ל’אוכלוסיות מוחלשות כזכות לייצוג ועיקרון השוויון, שהנן זכויות בסיסיות של הדמוקרטיה.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

דוברת מטה הנהלת משרד המשפטים, עורכת הדין עדי שמחוביץ–גליקמן, מסרה, לפורטל כאן נעים, כי; עמדות אלה מצטרפות לשתי עמדות הסיוע המשפטי הפועלות כבר כשנתיים בבית משפט השלום בעיר באר שבע ובבית משפט השלום בעיר נצרת.

הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, מייצג בפני ערכאות שיפוטיות בתחומי המשפט האזרחי את הזכאים לכך על פי חוק.

הסיוע המשפטי, הניתן בעמדות בבתי המשפט הינו בהליכים דחופים בלבד בתחומי המשפט האזרחי וענייני משפחה וניתן על ידי עורכי דין מטעם הסיוע המשפטי.

השירות הוא על ידי מתן ייעוץ משפטי ראשוני וייצוג במקרים דחופים בעניין סעדים זמניים, כגון: צו עיכוב יציאה מהארץ, צו פינוי, צו עיקול זמני, צו הגנה וכד’.

שרת המשפטים, חברת הכנסת הגב’ איילת שקד: “זכות הגישה לערכאות, הזכות לייצוג ועיקרון השוויון, הינם זכויות בסיסיות של הדמוקרטיה הבאות לידי ביטוי בעשייה של הסיוע המשפטי. עמדות הסיוע המשפטי בבתי המשפט, שנפתחו בשיתוף עם הנהלת בתי המשפט, מדגישות מטרה זו של הנגשת בתי המשפט לאוכלוסיות מוחלשות“.

פעילות העמדות; בימים א’-ה’ בשעות 8:30-14:00. לבירורים ניתן לפנות למרכז המידע של הנהלת בתי המשפט בטל’: 077-2703333.

 השרה שקד: זכות הגישה לערכאות, הזכות לייצוג ועיקרון השוויון, הינם זכויות בסיסיות של הדמוקרטיה

‘הסיוע המשפטי’ מעניק סיוע משפטי בנושאים אזרחיים למבקשים מעוטי יכולת, שזכאים לכך בהתאם להוראות הדין. הסיוע כולל ייעוץ משפטי ובעיקר ייצוג בפני ערכאות משפטיות, על ידי עורכי דין הממונים על ידי הסיוע המשפטי.

 ■ ​מהם שלבי הטיפול בבקשה לסיוע המשפטי?

עם קבלת הבקשה לסיוע משפטי נעשית בדיקה ראשונית של תנאי הזכאות לסיוע משפטי, בהתאם לתנאים הקבועים בחוק הסיוע המשפטי, תשל”ב- 1972 ותקנות הסיוע המשפטי, תשל”ג – 1973.
לאחר שמוגשת בקשה רשמית בכתב ונפתח תיק בלשכה המחוזית, תוזמנו לפגישה עם עו”ד בלשכה אליה פניתם. במקומות מסוימים ועל מנת להקל על פונים המתגוררים במרחק רב מהלשכה לסיוע משפטי אליה הם משתייכים, עורכי-הדין של הלשכה יפגשו את הפונים בלשכות הרווחה של הרשויות המקומיות הסמוכות לאזור המגורים.

 ■ בעת הפגישה עם עורך הדין יבדקו מספר נושאים; 

הזכאות הכלכלית למתן סיוע משפטי, למעט חריגים, כגון; תביעות נגד המוסד לביטוח לאומי, ייצוג מאושפזים בכפייה וייצוג בענייני סחר בבני אדם, בהם לא נבדקת זכאותו הכלכלית של המבקש.
נושא הסיוע שלגביו הוגשה הבקשה, כגון; עניינים אזרחיים, הוצאה לפועל, ביטוח לאומי, ענייני מעמד אישי ועוד.

 ■ הסיכוי המשפטי לבקשה מבחינת הדין, העובדות והראיות.

לאחר הפגישה עם עורך הדין, ולאחר שהמצאתם את המסמכים אותם נדרשתם להמציא, מחליטה הלשכה האם יוענק הסיוע המשפטי, אם לאו, ובאילו הליכים בדיוק יוענק הסיוע משפטי והכל בהתאם להוראות הדין.

 אם החליטה הלשכה שלבקשתכם יש סיכוי משפטי, אין ודאות בהכרח שתזכו בהליך המשפטי

אם עמדתם בשלושת התנאים כאמור, מועבר במרבית המקרים כתב מינוי לעורך דין חיצוני, הממונה מטעם הסיוע המשפטי. במקביל, יישלח אליכם מכתב עם ציון שם עורך הדין הממונה, כתובתו ודרכי ההתקשרות עימו, לשם המשך טיפול ו/או קביעת פגישה.

יש לשים לב, כי גם אם החליטה הלשכה שלבקשתכם יש סיכוי משפטי, אין ודאות בהכרח שתזכו בהליך המשפטי שביקשתם לנהל. הלשכה לסיוע משפטי אינה גורם שיפוטי והכרעת ההליך מסורה אך ורק לבית המשפט, הוא הגורם השיפוטי
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎
 ■ סירוב לבקשה לסיוע משפטי וערעור על הסירוב

אם ההחלטה היא שלא להעניק סיוע משפטי (שכן אחד מהתנאים איננו מתקיים) יישלח אליכם מכתב הסבר אודות הסיבות לסירוב. מכתב ההסבר מצורף למכתב סירוב רשמי.
על החלטה שלא להעניק סיוע משפטי, הינכם רשאים לערער בפני בית המשפט המחוזי שבתחום סמכותו נמצאת הלשכה, תוך שלושים יום, מיום שנשלחה או נמסרה הודעת הסירוב. עוד על הסיוע המשפטי – לחץ כאן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן