חדשות כאן ישראל

פרשת אזריה, השרה מירי רגב: לא היה צריך לצאת מהליך משמעתי לפלילי

ביקרתי את המשפחה של אלאור אזריה. פגשתי אם שבורה, כואבת ודואגת לגורל בנה. ניסיתי לחזק, לא היו מילים. בעיקר הקשבתי וביחד התפללנו כי הפרשה הכואבת תהיה מאחוריהם.מחר ייערך הדיון בעניינו. כולי תפילה שייצא משערים אלו אחרי הערעור היישר לביתו. לא יום אחד נוסף בכלא!

‎Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on‎ ראשון 7 מאי 2017
אושרה אזריה אמו של החייל אלאור, פרצה בבכי: "בני המשפחה מאוימים על ידי ערבים ואת אלאור זרקו לים ועזרו לו לטבוע, אנחנו לבד 14 חודשים..." ◄ השרה מירי רגב שביקרה בבית משפחת אזריה; "היום (שני) ייערך הדיון בעניינו, כולי תפילה, שייצא משערים אלו, אחרי הערעור היישר לביתו. לא יום אחד נוסף בכלא!"
0
0

למעלה מ-37 אלף צפיות בתוך מספר שעות בפוסט עם סרטון מרגש שהעלתה שרת התרבות והספורט חברת כנסת מטעם הליכוד, הגב’ מירי רגב בפגישתה עם בני משפחתו והוריו של החייל אלאור אזריה. רגב, תא”ל במיל’, ששירתה 25 שנים בצה”ל צנזורית הראשית וכדוברת צה”ל, לא הצליחה להסתיר את רגשותיה העזים; “ביקרתי את המשפחה של אלאור אזריה. פגשתי אם שבורה, כואבת ודואגת לגורל בנה. ניסיתי לחזק, לא היו מילים. בעיקר הקשבתי וביחד התפללנו, כי הפרשה הכואבת תהיה מאחוריהם”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

שרת התרבות והספורט חברת הכנסת רגב, הופתעה לשמוע מהגב’ אושרה, אמו של החייל אלאור, כי; ”אני מאוימת מהלילה הראשון, כשקיבלנו טלפונים ואיומים, אמרו לנו: ‘נרצח את הבן שלך’ ועד היום, אני מקבלת תמונות של הבן שלי וכתוב עליהן ‘ההתנגדות הפלסטינית’ ושירצחו אותו…” בעלה, אביו של אלאור, הצהיר כי הוא מתהלך 24 שעות ביממה חמוש מחשש לו ולבני משפחתו.

”תגיד לי, אתם רוצים להגיע לאסון? המשיכה האם הנסערת; “מה קורה עם האבטחה שלנו? אני שלחתי את הבן שלי לשרת את המדינה, איפה אתם? זה שירות חובה. הוא היה כל כך גאה להצדיע לדגל המדינה והיום איפה הוא? מה עשו לו? תפרו לו תיק”.

השרה מירי רגב, ברקע: אוּשְּׁרָה וצ'רלי הוריו של החייל אלאור אזריה | עיבוד צילום: שולי סונגו©
השרה מירי רגב, ברקע: אוּשְּׁרָה וצ’רלי הוריו של החייל אלאור אזריה | עיבוד צילום: שולי סונגו©

בשלב זה של דבריה פרצה בבכי, שקרע את לבה של השרה מירי רגב שמיהרה ללטפה ברוך להרגיע את האם הנסערת, כשמחתה בקול; ”כולם ברחו ממנו, זרקו אותו לים ועוזרים לו לטבוע.

לאן הגענו? לא באו אפילו להציע עזרה. 14 חודשים וחצי אנחנו מתמודדים עם הכל לבד. לכזו מערכת נתתי את היקר לי מכל כדי שישרת את המדינה”.

כאמור, שרת התרבות והספורט הגב’ מירי רגב, אמרה למשפחה וכתבה בדף הפייסבוק שלה, כי “מחר (היום, שני, י”ב באייר התשע”ז) ייערך הדיון בעניינו. כולי תפילה, שייצא משערים אלו, אחרי הערעור היישר לביתו. לא יום אחד נוסף בכלא!” סיכמה כב’ השרה רגב.

פרשת אלאור אזריה

‘פרשת אלאור אזריה’ החלה ב-24 במרץ 2016 (י”ד באדר ב’ ה’תשע”ו), לאחר ששני מחבלים-מרצחים תושבי חברון, הגיעו אל עמדת צה”ל שבתל רומיידה, ו-דקרו כדי לרצוח את אחד החיילים שבעמדה.

השניים, כמתבקש, נורו על ידי החיילים. אחד מהם נורה למוות, והאחר, בשם; עבד אל-פתאח א-שריף (عبد الفتاح الشريف) נפצע אנושות. כעבור מספר דקות, ירה סמל אלאור אזריה בראשו של א-שריף והרג אותו לדבריו מחשש פן יבולע לו וולחיילים בזירת הפיגוע.

לאחר תחקיר מבצעי נפתחה חקירת מצ”ח נגד אזריה והוא הועמד לדין בבית דין צבאי של פיקוד המרכז. בראשית שנת 2017, הורשע החייל סמל אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי.

מעשהו, העמדתו לדין והרשעתו של אזריה, כמו גם התגובות של צה”ל והמערכת הפוליטית, עוררו פולמוס ציבורי נרחב בישראל – בהמשך לדיון שהחל עוד קודם לכן ביחס להוראות פתיחה באש במהלך גל הטרור הפלסטיני.

ב-21 בפברואר 2017, גזר בית הדין הצבאי על אזריה לרצות 18 חודשי מאסר בפועל וכן 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי.

ב-1 במרץ 2017, הגיש צוות ההגנה של החייל אלאור אזריה, ערעור על הכרעת הדין ועל גזר הדין. מיד לאחר מכן, רוב פרקליטיו של אזריה, שליוו אותו לכל אורך ההליך המשפטי, הודיעו, כי הם פורשים מייצוגו, כך שבצוות ההגנה נותר רק עורך הדין יורם שפטל, שהצטרף לצוות ההגנה, רק לאחר גזר הדין.

בית הדין הצבאי לערעורים, החליט לעכב את ביצוע עונש המאסר שהוטל על החייל אלאור אזריה עד לאחר קבלת החלטה בערעור שהגיש. מנגד ערערה התביעה הצבאית על קולת העונש

 בראש ההרכב שידון בערעור עומד נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, האלוף דורון פיילס, וחברים בהרכב נשיא בית הדין הארצי לעבודה יגאל פליטמן, שופט בית המשפט המחוזי צבי סגל, האלוף (מיל’) איל איזנברג ותת-אלוף אבי פלד.

עוד על הפרשה בהרחבה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן