אשדוד חדשות כאן ישראל לשון הרע

השבוע באשדוד השמיץ ראש העיר לסרי זכה בכ-324 אלף ₪

מקומון פרסם ב-2011 כתבה על ראש העיר, דר' יחיאל לסרי, בה נכתב שהוא "הפר את הקוד האתי", תפר מכרזים ועוד ◄השופטת מיכל וולפסון מערכת המקומון והעורך לא הוכיחו אמת בפרסומים והסבירה שעל העיתונות הלוחמת בשחיתות להיות מדויקת בטענותיה ולבדוק את העובדות לאשורן לפני הפרסום ◄כמו כן, כבוד השופטת וולפסון, קבעה, כי שעה שראש העיר (דר' יחיאל לסרי) מעולם לא הורשע בפלילים לכן היה אסור היה לכנותו; "עבריין".
0
0
ראש העיר אשדוד דר' יחיאל לסרי, השופטת מיכל וולפסון ובעל המקומון "השבוע באשדוד" מנחם גלילי
ראש העיר אשדוד דר’ יחיאל לסרי, השופטת מיכל וולפסון ובעל המקומון “השבוע באשדוד” מנחם גלילי

איזה מועמד לראשות העיר וראש עיר המכהן בפועל לא היה חולם על מתנה שכזו 9 חודשים לפני הבחירות לראשות העיר; זכייה בתביעת לשון הרע שהגיש כנגד המקומון הוותיק והנפוץ ביותר “השבוע באשדוד” והעורך הראשי שלו כשנפסק לו פיצויים של בסכום של כ-324 אלף שקל. לאיש קוראים דר’ יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד מאז בנובמבר בשנת 2008.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

לפני 4 שנים, טען דר’ לסרי, בתביעתו המקומון, העורך הראשי ואחד הכתבים, כי מאז זכייתו בבחירות, הסיקור העיתונאי שזכה לו עבר מאוהד למבקר באופן “לא הוגן וממטרות זרות”.

בפועל, פסק הדין, התייחס לשני פרסומים בעייתיים; האחד, כתבה שפורסמה במקומון בשנת 2011 ונשאה את הכותרת – “לסרי עבר על הקוד האתי; קלט עובדי עירייה ועובדים של חברות עירוניות, שהיו פעילים במטה הבחירות שלו”. מלבד הכותרת המפוצצת, בכתבה זו נכתב בין היתר, כי; “לסרי, תפר מכרזים וייתכן שאף ביצע עבירות חמורות יותר”.

הפרסום השני, היה בראיון שהעניק העורך הראשי עבור “רדיו דרום” שם הוא התבטא באופן קשה נגד ראש העיר אשדוד ובין היתר הוא אמר, כי; “מימן סוללה של מאבטחים על חשבון הציבור” וכן, כי הוא “סחטן“, “עבריין ממדרגה ראשונה” ועוד.

ראש עיריית אשדוד דר’ לסרי, טען שבשני המקרים יוחסו לו עבירות חמורות מבלי לברר את האמת ואת העובדות לפני הפרסום ונגרם נזק רב לשמו הטוב ולמוניטין שלו.

בחקירה הנגדית הוא אמנם, הודה, כי “רענן את השורות” באמצעות שכירת עובדים חדשים – חלקם פעילים שסייעו לבחירתו – אך הכחיש, כי אי פעם “תפר מכרזים” או “בזבז כספי ציבור לשווא“.

במענה לתביעה, הנתבעים, טענו ל’אמת בפרסומים‘. אלא שבפועל הם לא הצליחו להוכיח שלדבריהם, יש בסיס עובדתי, מוכח. ובכל זאת, הם ביקשו מבית המשפט לעמוד לצד ‘חופש הביטוי של העיתונות’ וכן ‘מלחמתה של העיתונות בשחיתות הציבורית’.

כב’ השופטת מיכל וולפסון; “חופש הביטוי חשוב, אבל גם האמת…”

כבוד השופטת מיכל וולפסון, מ-בית משפט השלום בעיר באר שבע, אמנם, הסכימה, כי חופש הביטוי הוא ערך חשוב ביותר שיש להגן עליו אבל לא במקרה הזה. כב’ השופטת, הבהירה, כי הנתבעים שהיו מחויבים לבדוק את העובדות לאשורן לפני פרסום הכתבה או אמירת הדברים ברדיו – וניכר שהם לא עשו זאת.

כך למשל, הנתבעים, אמנם בחנו מספר מינויים של עובדים בעירייה, אך מדובר בעובדים בודדים ולא “מאות” כפי שנכתב בכתבה, מה גם שבאותה תקופה, מינויים כאלה לא נחשבו להפרת קוד אתי – כפי שנטען כנגד ראש העיר בכתבה.

כמו כן, כבוד השופטת וולפסון, קבעה, כי שעה שראש העיר (דר’ יחיאל לסרי) מעולם לא הורשע בפלילים לכן היה אסור היה לכנותו; “עבריין“.

מכאן, כבוד השופטת, קבעה, כי; “לנתבעים אין שום הגנה מפני הפרסום – שלא הוכח כדברי אמת או כביקורת לגיטימית – ולכן הדברים המשמיצים שנכתבו ונאמרו על ראש העיר, נחשבים ל’לשון הרע.’

לבסוף, התביעה נגד העיתונאי שכתב את הכתבה, עוכבה לאחר שהוכרז כ‘פושט רגל’ אך המקומון והעורך, חויבו לשלם לראש העיר דר’ יחיאל לסרי, סכום של 137,460 שקלים על הכפשתו בכתבה, והעורך, חויב לבדו באותו סכום, בגין הדברים שאמר ברדיו. בסך הכל, זכה ראש העיר דר’ לסרי בכ-324 אלף שקל, לרבות הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

  • בא כוח התובע; עורך דין נזיקין, עמוס ון-אמדן
  • באי כוח הנתבעים; עורך דין שלומי הדר, עורכת דין דורית דגן אולקיניצקי. 

עורך דין חגי אורגד, הכותב לא ייצג בתיק זה, אך מייצג בתביעות לשון הרע.

הידיעה הובאה כאן עם שינויים קלים באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסקדין“.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 אל פסק הדין לסרי נ’ השבוע באשדוד בע”מ ואח’.

0
0



אודות הכותב

עורך דין חגי אורגד

עורך הדין חגי אורגד, עוסק בתחום האזרחי- מסחרי. משרדו בשד' בן גוריון 63, קריית ביאליק (צומת צבר - אזור הקריות וחיפה, מספק יעוץ משפטי טרם נקיטת הליכים משפטיים ו/או התקשרויות חוזיות, טיפול משפטי בכל סוגי חוזי המקרקעין, כתיבת מכתבי התראה, עריכת בקשות, תצהירים וכן טיפול משפטי נרחב ומעמיק בתיקים אשר נדונים בבתי המשפט.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן