חדשות צרכנות

הרשות להגנת הצרכן: בזק-נזק תשלם על הטעיית הצרכנים

בזק, פרסמה שירות בעל יכולות מסוימות מבלי שניתן לספק יכולות אלו. השימוש בביטויים; “חכם ובטוח”, “כיפת ברזל”, “הגנה היקפית ומושלמת”, “כל ניסיון פריצה” יוצר מעין הבטחה של בזק, כי מדובר בשירות בלתי ניתן לפריצה ומגן באופן מושלם על הרשת הביתית ◄ עם זאת, בפועל, לאור האמור במסמך תנאי השימוש שבזק, פרסמה, עולה, כי השירות שהציעה החברה לא סיפק הגנה מושלמת, כאמור בפרסום – כך שמדובר ב-מעשה העלול להטעות צרכן.
0
0
הגב' אניטה יצחק | צילום: שאולי לנדנר
הגב’ אניטה יצחק | צילום: שאולי לנדנר

זוכרים את “הדאווין”  שעשתה חברת בזק החברה הישראלית לתקשורת כשהתהדרה ביכולותיה המופלאות להילחם כנגד וירוסים ופריצות למחשב וטענה, כי מדובר ב”הגנה מושלמת”, “כיפת הברזל של הבית שלכם”, “השירות היחיד שמספק לכם הגנה היקפית ומושלמת” – אז זהו ששירות ההגנה הזה, אם היה, הוא היה גם ‘פרסום מטעה’ בפרסומי החברה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הודיעה היום (שלישי, ח’ בסיון התשע”ח) על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך 243,000 ₪, על ‘חברת בזק’ בגין ‘הטעיית הצרכנים’.

כוונת החיוב הכספי הגדול הזה, נשלחה אל מנכל החברה (מלא מקום) מר קובי פז. חקירת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, החלה בעקבות עבודת מודיעין שנעשתה ברשות.

יצוין, כי לחברה בזק, קיימת ‘זכות טיעון’ על פי הוראות חוק הגנת הצרכן, לטעון הן כנגד הכוונה להטיל ‘עיצום כספי’ והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, מסר פורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי מן החקירה, עולה;

  • בזק, הציעה שירות בשם “סמארט נט“, אשר כלל הגנה מפני וירוסים וניסיונות פריצה לרשת האינטרנט הביתית. השירות נועד להגן על כל המכשירים המחוברים אל הרשת הביתית.

 נמצא, כי בזק, פרסמה באמצעות אתר האינטרנט והפייסבוק של החברה, פרסומות ברחבי האינטרנט ובערוצי הטלוויזיה, כל אלו כללו מספר רב של פרסומות, אשר הציגו את השירות האמור ככלי המעניק הגנה מושלמת מפני תקיפות ווירוסים ברשת האינטרנט הביתית, המסרים הועברו באמצעות משפטים, כגון;

  • “ההגנה המושלמת על הבית שלכם”
  • “האינטרנט החכם והבטוח של בזק הוא כיפת הברזל של הבית שלכם, השירות היחיד שמספק לכם הגנה היקפית ומושלמת על הבית”
  • “האינטרנט החכם והבטוח של בזק, יודע לזהות, לחסום ולנטרל כל ניסיון פריצה לרשת הביתית”
  • “הכי בטוח להתקדם לאינטרנט החכם והבטוח בישראל עם בזק סמארט נט, עם הגנת הסייבר המלאה”.
  • במסמך “תנאי השימוש בשירות” שבזק הציגה באתרה, בסעיף 3.7, נרשם, כי; “אתה מצהיר ומאשר, כי ידוע ל, כי בזק או הספק, אינם יכולים להתחייב, כי השירות מקנה חסינות מוחלטת מפני תוכן מזיק מכל סוג שהוא ושאר מזיקים דיגיטליים, שנתקבלו באמצעות ו/או תוך שימוש בשירות.

אתה מצהיר, כי ידוע לך שהשירות אינו מעניק חסינות והגנה מלאה בפני כל האתרים המתחזים הקיימים/העתידיים ברשת או פריצות לרשת, למערכות ולציוד שלך.

█ בזק, פרסמה, כי השירות שהציעה החברה לא סיפק הגנה מושלמת, כאמור בפרסום – כך שמדובר במעשה העלול להטעות צרכן.

בזק או הספק, לא אחראים על חסימת כל האתרים המתחזים שברשת ואינם אחראים על כל ניסיונות פריצה מרשת האינטרנט“.

  • בזק פרסמה שירות בעל יכולות מסוימות מבלי שניתן לספק יכולות אלו. השימוש בביטויים; “חכם ובטוח”, “כיפת ברזל”, “הגנה היקפית ומושלמת”, “כל ניסיון פריצה” יוצר מעין הבטחה של בזק, כי מדובר בשירות בלתי ניתן לפריצה ומגן באופן מושלם על הרשת הביתית.

עם זאת, בפועל, לאור האמור במסמך תנאי השימוש שבזק, פרסמה, עולה, כי השירות שהציעה החברה לא סיפק הגנה מושלמת, כאמור בפרסום – כך שמדובר ב-מעשה העלול להטעות צרכן.

סעיפי חוק הגנת הצרכן לפיהם החברה נמצאה מפרה;

  • סעיף 2(א)(1) – אוסר על עוסק לעשות במעשה או מחדל, בכתב או בעל פה, מעשה העלול להטעות צרכן בכל עניין באשר לשימוש שניתן לעשות במוצר ובתועלת שניתן להפיק ממנו במסגרת העסקה.
  • סעיף 2(ג) – איסור ההטעיה יחול גם על פרסומות.

סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב’ אניטה יצחק, מסרה כי; “בזק, הבטיחה לציבור בפרסומיה הגנה מושלמת לרשת האינטרנט שלהם ובכך הטעתה את הציבור…”.

“חשוב להבין שמדובר בשירות מורכב בעבור הצרכן וברוב הגדול של המקרים אין ביכולתו של הצרכן, כלל לבדוק זאת. זה מסוג הדברים המחייבים אותנו כרגולטורים להיות ערניים ולפעול לבדיקות בשטח ואכן עבודת מודיעין שעשינו העלתה זאת”. – הוסיפה הגב’ יצחק.

הרשות, פועלת כל העת לספק את ההגנה הנדרשת לצרכן ונחושה למצות את הדין עם כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה בציבור הצרכנים“. סיכמה הגב’ אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וראש אגף חקירות ומודיעין.

יועצת התקשורת של חברת ‘בזק’  הגב’ חופית שלו, מחברת פי. אר. 360, מסרה בקצרה את תגובתה לפורטל כאן ישראל | kan-naim |אתר האינטרנט של כל המדינה“חב’ בזק, תתייחס לטענות הרשות להגנת הצרכן במסגרת השימוע שייערך בעניין זה”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן