צבא | משטרה | ביטחון קיבוץ

הקיבוצים הצדיעו ל’צביקה האבא של החיילים הבודדים’

אלופי צה"ל בהווה ובעבר, אנשי התנועה הקיבוצית, חברי כנסת ואנשי עמק יזרעאל, חגגו בסוף השבוע (שישי) יום הולדת 69 ל'אבא של החיילים הבודדים' ב-תנועה הקיבוצית' החבר; צביקה לוי ◄האלוף כוכבי: "התמסרותך יוצאת הדופן, הושטת היד והתחושה שכל חייל הוא בשבילך עולם ומלואו הם שהופכים אותך לאדם המדהים. אתה איש של השארה ורוח".
0
0
האלוף הרצי הלוי ראש אגף המודיעין בצבא הגנה לישראל, מברך את צביקה לוי | צילום: גלעד בן-שץ
האלוף הרצי הלוי ראש אגף המודיעין בצבא הגנה לישראל, מברך את צביקה לוי | צילום: גלעד בן-שץ

אנשי התנועה הקיבוצית, הוכיחו פעם נוספת מהי נאמנות לחבר. כשבסוף השבוע החולף (שישי, ט”ו טבת ה’תשע”ז) חגגו ברוב פאר ועם את יום ההולדת 69 ל’אבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית’ הלא הוא; צביקה לוי מקיבוץ יפעת, שחלה לפני יותר משנה ב-מחלת ALS וחרף מחלתו הקשה ממשיך ומסייע לחיילים הבודדים ביחד עם אנשי התנועה הקיבוצית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר

אל האירוע השמח והמרגש של החבר לוי, באו והסתופפו אלופי צה”ל בהווה ובעבר, אנשי התנועה הקיבוצית, חברי כנסת ואנשי עמק יזרעאל. המברכים, ציינו את פועלו של לוי ביחד עם עשרות קיבוצים ברחבי הארץ לצורך אימוץ של יותר מ-20,000 חיילים בודדים ביותר מ-20 שנים בהם היה אמון על התחום בתנועה הקיבוצית.

דובר התנועה הקיבוצית מר יאיר פז, מסר לפורטל ‘כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי את האירוע פתח ראש אכ”א לשעבר, האלוף (מיל.) יורם יאיר (יה-יה) שסיפר כיצד ‘גייס’ את צביקה לתפקיד לפני יותר מעשרים שנה.

האלוף אביב כוכבי: “צביקה, אתה איש השראה ורוח”

מפקד פיקוד הדרום וסגן הרמטכ”ל הנכנס, האלוף אביב כוכבי: “כבר בפעם הראשונה שהכרתי את שצביקה, הבנתי כמה אנרגיה ורוח יש בו ומאז נפגשנו עוד פעמים רבות. התמסרותך יוצאת הדופן, הושטת היד והתחושה שכל חייל הוא בשבילך עולם ומלואו הם שהופכים אותך לאדם המדהים שאתה כיום. אני בטוח שכל החיילים הבודדים רוצים למסור לך תודה עצומה מקרב לב, לא על סידורי המגורים או מכשירי החשמל – אלא על ההקשבה, האיכפתיות והביטחון. אתה איש השראה ורוח”.

ראש אגף המודיעין בצבא הגנה לישראל, האלוף הרצי הלוי, אמר: “אנחנו חברים כבר הרבה שנים, אבל יש סיפור אחד שאני זוכר שממש קשר את ליבי בשלך וזה המקרה המצער של מייקל לוין מפילדלפיה.

חייל בודד, לשעבר: “צביקה, אתה מהווה דוגמא אמיתית לישראלים הטובים

שמעתי ממייקל כל כך הרבה על צביקה וזה היה מדהים לשמוע ואח”כ ראיתי את צביקה מלווה את ההורים של מייקל אחרי פטירתו. אז פתאום הבנתי על מה מייקל דיבר”.

מתיו אנדריאני, חייל בודד שאומץ על-ידי צביקה: “כבר מעל עשור שצביקה הוא כמו אבא שלי בארץ. גדלתי בזימבבואה, שם היו רק 15,000 יהודים והייתי חלק מקבוצת הבונים. רציתי לבוא לגור בישראל, הרבה בגלל ששמעתי כמה נחמדים ואכפתיים האנשים. לא חשבתי שבאמת יש אנשים כאלה עד שהגעתי לקיבוץ והכרתי את צביקה שעזר לי בכל מה שהייתי צריך, מקטן לגדול. צביקה, אתה מהווה דוגמה אמיתית לישראלים הטובים. זה לא ברור מאליו כעת שאתה חיובי ומחייך ואני מקווה שהאירוע של היום מהווה עבורך אור לאחר תקופה של חושך”.

מזכ”ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר: “אנחנו, בתנועה הקיבוצית, מבקשים את עזרת כל מי שהגיע לפה היום ומעריך את צביקה, עזרו לנו. לפני חודשיים התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי הגישו את צביקה למועדות פרס ישראל למפעל חיים בתחום של תרומה לקהילה. אנו מאמינים שהוא מגיע לו מאוד”.

  צביקה לוי ‘האבא של החיילים הבודדים’; “אני פועל בדרך ציונות ואהבת הארץ”

ח”כ איתן ברושי (סיעת המחנה הציוני) ששימש כד לא מכבר כמזכ”ל התנועה הקיבוצית, אמר בהתרגשות, כי; “צביקה הוא איש של ההתיישבות והעמק. הסמל של אדם ואדמה. היית מגויס כל חייך גם ב-חקלאות גם ב-התיישבות וגם בחינוך של הדור הצעיר. הפכת את קליטת החיילים לאומנות”.

ה‘אבא של החיילים הבודדים’ ב-תנועה הקיבוצית, החבר הנכבד והנערץ צביקה לוי, מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, חלה לפני יותר משנה במחלת ALS, אך חרף מחלתו המכבידה, ממשיך ומסייע ל”חיילים הבודדים” ביחד עם אנשי התנועה הקיבוצית.

טרשת אמיוטרופית צידית (Amyotrophic Lateral Sclerosis ‏(ALS); ידועה גם בכינוי מחלת לו גריג, על שם שחקן הבייסבול שלקה בה בשנות ה-30 של המאה ה-20, או בכינוי מחלת הנוירון המוטורי (MND), ולעתים בקיצור; ניוון שרירים) על פי ויקיפדיה, מדובר במחלה ניוונית הפוגעת בתאי מערכת העצבים המרכזית וההיקפית הקשורים לתנועה.

מקור המחלה אינו ידוע והיא חשוכת מרפא. מחלת ‘ALS היא מחלה ניוונית מתקדמת ופטאלית. שכיחות המחלה היא כאחד ל-100,000. ההערכה היא, כי בישראל, חיים כיום בין 600-700 חולי ALS.

צביקה לוי שנתבקש לסכם את האירוע דיבר אל הבאים כמעט בלחישה בשל מחלתו אך היה ברור וחד; “אני פועל בדרך של ציונות ואהבת הארץ, כי בסוף החיילים הבודדים הם השגרירים הכי טובים של מדינת ישראל.

אתמול נסעתי ל‘מחווה אלון’ וחילקתי 366 חבילות עטופות בשקיות דגל ישראל לחיילים הדומעים שעמדו על מגרש ההסדרים. בנאומי להם אמרתי להם; “אתם שדורכים על אדמת הארץ, אדמת קודש, היא הארץ היחידה בעולם לעם היהודי. כולנו אחים במדינה הזו”.

“אני רוצה להגיד לכל חייל וחיילת אתם בוני צהל ובוני מדינת ישראל ואני אוהב כל אחד ואחת מכן. עזבתם בית, אימא, את תבשילי הבית ובאתם מעשרות מדינות שונות, כדי לשרת את מדינת ישראל“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן