אלירן נעים עורך דין כאן ראשון לציון פסקי דין תכנון ובניה

המתינו לרישום טאבו 6 שנים כעת תובעים 380 אלף ₪ פיצוי

על שתי חברות הבנייה לשלם לבעלי דירה בבניין משותף בעיר ראשון לציון, הושתו הוצאות משפטיות על סך 20 אלף ₪ ◄ כב' השופטת בלהה טולקובסקי מבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, קבעה בנוסף, כי עורך הדין שייצג את בעלי הקרקע והבטיח, כי יסדיר את הרישום ב'טאבו' יישא בהוצאות המשפט של חברות הבנייה הנתבעות בסך כולל של 30 אלף ₪.
0
0
עורכת דין מיכל נבון, העוסקת בעסקאות מקרקעין, ברקע: הסכם רכישת דירה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורכת דין מיכל נבון, העוסקת בעסקאות מקרקעין, ברקע: הסכם רכישת דירה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בני הזוג שרכשו דירה בבניין משותף בעיר ראשון לציון, לא תיארו לעצמם, כי יעברו כמעט 20 שנה, ו-26 דיונים בבתי משפט – עד אשר הזכויות שלהם על דירתם יירשמו ב’טאבו’. בשתי תביעות שהגישה עורכת הדין מיכל נבון בשמם נגד חברות הבנייה שהקימו את הבניין  – נטען, כי החברות הללו, אחראיות על העיכוב המתמשך ברישום דירות הבניין ב’טאבו’ ובשל כך, נגרמה לבעלי הדירה פגיעה מתמשכת בערכה של דירתם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

במסגרת הסכם ההתקשרות בין רוכשי הדירה לבין שתי חברות בנייה, וחברה שבבעלותה הקרקע שנחתם בשנת 1997, התחייבו החברות לרשום את הדירה על שם הרוכשים בלשכת רישום המקרקעין, לא יאוחר מ-24 חודשים מיום מסירת הדירה לידיהם וכן לרשום את הבניין כבניין משותף.

אלא שבפועל, הליכי הרישום לא הושלמו מאז ובמשך שנים רבות ובני הזוג הגישו תביעות לבתי המשפט ל‘צו עשה’ ול‘פיצוי כספי’ באמצעות עורכת הדין נבון.

שתי חברות הבנייה, טענו בכתב הגנתן, כי מי שלא דאג לרשום את זכויות התובעים בדירה, כפי שמתחייב הוא עורך הדין, שייצג את בעלי המקרקעין בעסקה ואשר גבה שכר עבור התחייבותו לטפל ולהשלים את רישום הבית המשותף ורישום הזכויות בדירה – ולא עשה זאת.

█ בעלי הדירה הגישו נגד חב’ הבנייה על הנזקים שנגרמו להם לאורך השנים בשל ירידת ערך הדירה

כבוד השופטת בלהה טולקובסקי מבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, שדנה בתביעה לחיוב החברות לרישום הדירה בטאבו, קבעה, כי אין מניעה שהזכויות בדירת התובעים, יהיה רשומות על שמם, כל עוד ימציאו את המסמכים הדרושים לשם כך.

כמו כן, הטילה כבוד השופטת טולקובסקי, על שתי חברות הבנייה לשלם לבעלי הדירה הוצאות משפטיות על סך 20 אלף שקלים.

בנוסף, קבעה, כבוד השופטת טולקובסקי, כי עורך הדין אשר ייצג את בעלי הקרקע, והבטיח, כי יסדיר את הרישום בטאבו – יישא בהוצאות המשפט של חברות הבנייה הנתבעות – בסך כולל של 30 אלף שקלים.

אך בכך, לא תמה הפרשה. בבית משפט שלום בעיר ראשון לציון, מתנהל בימים אלה, דיון ב‘תביעה כספית’ שהגישו בעלי הדירה נגד חברות הבנייה באמצעות עורכת דין נבון, העוסקת בעסקאות מקרקעין, תמ”א 38, וייצוג זוכים בהוצאה לפועל ובפשיטות רגל.

בתביעת הדיירים, הם דורשים, כי חברות הבנייה, יפצו את בעלי הדירה ב-380 אלף שקלים זאת בגין על הנזקים הכבדים שנגרמו להם לאורך השנים בשל ירידת ערך הדירה עקב האיחור ברישום הדירה בטאבו.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן