כאן נתניה פלילים

המשטרה להעמיד לדין ראשת עיריית נתניה באשמת שוחד

מראשית החקירה, מעצרה ושחרורה מן המעצר, טוענת ראש העיר נתניה, הגב' פיירברג-איכר, כי היא מאמינה בצדקתה. תומכיה של ראשת עיריית נתניה, אמרו, כי להערכתם לא נמצא כל פגם במעשים שלה, כל מה שהיא עשתה היה חוקי, וכי המשטרה, טועה".
0
0
ראש העיר נתניה הגברת מרים פיירברג-איכר | צילום: רן אליהו
ראש העיר נתניה הגברת מרים פיירברג-איכר | צילום: רן אליהו

לאחר התייעצויות ודיונים במה להמליץ להעמיד לדין את את ראשת עיריית נתניה, הגברת מרים פיירברג-איכר, נפל אמש (רביעי, י”ז באדר התשע”ז) הפור לחובתה. המשטרה, קבעה, כי מדובר בחשד לביצוע עבירות; קבלת ונתינת שוחד. את המידע הראשוני הזה הביא אמש (ד’) ערוץ 10 באמצעות אביעד גליקמן, הכתב לענייני משפט של ‘חדשות 10’.

 רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים בפייסבוק או בטוויטר.

כזכור, בראשית השנה שעברה (ספטמבר 2016), התפוצצה, לכאורה, פרשת השחיתות בעיריית נתניה, שהיכתה גלים גדולים ברחבי המדינה. בין עשרות החשודים, הייתה גם ראשת העיר הגברת מרים פיירברג-איכר, המוערכת והידועה כבולדוזר של עשייה לטובת העיר נתניה, במסגרת תפקידה כמי שזכתה פעם אחר פעם לאמון מוחץ של הציבור בה והיא מכהנת בתפקידה כבר 18 שנים.

הגברת פיירברג-איכר, נחקרה כאחד האדם באזהרה ב‘יחידת להב 433’ בין היתר נחקרה גם על ‘מלון קוראל‘ בעיר, אחד מתחמי הבנייה היקרים בעיר נתניה שעליו נטען, כי הוא אחד ממוקדי החקירה העיקריים. הסיבה להתמקדות החקירה בזמנו במתחם היוקרתי, הייתה העובדה שנתגלה, כי הגברת פיירברג-איכר, רכשה בבנין דירה בשותפות, אך לפי החשד, היא הסתירה והסתתרה את עובדת היותה כרוכשת זאת בחיפוי של עורך דין שרכש בפועל את הנכס.

 ראש העיר, הגב’ פיירברג-איכר, מאמינה בצדקתה.

פיירברג-איכר, אישרה את העובדה אך טענה, כי, הסיבה לשימוש בו הייתה דווקא, כדי להסתיר מן היזם את הקשר שלה לרכישה, זאת כדי שלא יידע ויבקש לסייע לה, או שהיה עשוי לבקש את עזרתה בתחומי התכנון והבניה.

מראשית החקירה, מעצרה ושחרורה מן המעצר, טוענת ראש העיר נתניה, הגב’ פיירברג-איכר, כי היא מאמינה בצדקתה. תומכיה של ראשת עיריית נתניה, אמרו, כי להערכתם לא נמצא כל פגם במעשים שלה, כל מה שהיא עשתה היה חוקי, וכי המשטרה, טועה”.

אביעד גליקמן, הכתב לענייני משפט של חדשות 10, דיווח כי בשבועות האחרונים, התקיימו דיונים קדחתניים במשטרה באיזה עבירה להמליץ להאשים את ראש עיריית נתניה, כאשר חלקם של החוקרים והקצינים, סברו, כי יש להאשימה ב’עבירת שוחד’ וחלקם כי יש להאשימה בעבירת מרמה והפרת אמונים, בסוף החליטו על המלצה של אשמת עבירת שוחד הנחשבת החמורה יותר.

 הגברת פיירברג-איכר, סמוכה ובטוחה, כי בסופו של יום הפרקליטות, תסגור את התיק

העננה לפיה החשד בקבלת שוחד וחשיפת השיטה שבה העבירו, לכאורה, קבלנים ויזמים כספים לפיירברג ולגרוש שלה שכנע את המשטרה, כאמור, לקבוע, כי ישנה תשתית ראייתית לביצוע דבר עבירה חמורה. אך ייאמר מיד, כי הפרקליטות, אף היא עדיין מתלבטת האם יש בכלל תשתית הראיות שאספה המשטרה, די חומר שיבסס את הטענות והחשדות, כדי להעמיד את הגברת פיירברג ואחרים לדין ובכך לקבל את המלצת המשטרה. בפרקליטות, טרם נפלה ההחלטה.

עורך הדין נתי שימחוני ועורכת הדין אילנה זיבנברג, המייצגים את הגברת פיירברג-איכר, ראשת עיריית נתניה, הצהירו; “אנו מקווים, כי המשטרה, תגיע לכלל מסקנה שאין כל תשתית ראייתית לביצוען של עבירות כלל ועיקר.

ראשת העיר נתניה, הגברת פיירברג-איכר, סמוכה ובטוחה, כי בסופו של יום הפרקליטות, תחליט לסגור את התיק ותגיע להחלטה מושכלת שלפיה לא דבק בה כל רבב והיא תמשיך לשרת נאמנה את העיר נתניה ותושביה כשטובתם בלבד לנגד עיניה, כפי שעשתה ב-18 השנים האחרונות”. סיכמו אופטימיים הסניגורים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן