חדשות בריאות

המרכז הרפואי הלל יפה מציג שירות חדש ‘מלוות ההחלמה’

השירות החדש של בית החולים הלל יפה, שהחל כפיילוט במחלקה אורתופדית ב' בלבד, נעשה כיום בהתנדבות על ידי אנשי מקצועות הבריאות והחינוך לשעבר, והוא תוצר של רעיון אותו הגתה עובדת סוציאלית קלינית בגמלאות, הגב' נאווה קלמנטס של מענה לצורך המאושפז להוריד אי ודאות וחרדה על ידי מענה לשאלות, תוך ראיית המטופל במרכז. בהנהלת הלל יפה, עוקבים בדריכות אחר הפעילות המבורכת ומקווים להרחיבה למחלקות נוספות בשנה הקרובה.
0
0
מלוות ההחלמה של המרכז הרפואי הלל יפה, הגב' נאווה קלמנטס בשיחה עם מטופלת ובן משפחתה
מלוות ההחלמה של המרכז הרפואי הלל יפה, הגב’ נאווה קלמנטס בשיחה עם מטופלת ובן משפחתה

שירות חדש וייחודי במרכז הרפואי הלל יפה – מלווה החלמה. הרעיון: ליווי המטופל לאורך האשפוז, תוך מתן מענה רגשי ולעיתים מנהלי בנושאים שונים, תוך שיתוף פעולה של הצוות המטפל. המטופל במרכז – צעד אחד קדימה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

השירות החדש, שהחל כפיילוט במחלקה אורתופדית ב’ בלבד, נעשה כיום בהתנדבות על ידי אנשי מקצועות הבריאות והחינוך לשעבר, והוא תוצר של רעיון אותו הגתה הגב’ נאווה קלמנטס של מענה לצורך המאושפז להוריד אי ודאות וחרדה על ידי מענה לשאלות, תוך ראיית המטופל במרכז.

הגב’ קלמנטס, עובדת סוציאלית קלינית בגמלאות, סיפרה על הרעיון לחברת עמותת הידידים של המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה, הגב’ ורדה שליו. האחרונה, דאגה, כי הצעתה תועבר להנהלת בית החולים, שהרימה מיד את הכפפה לביצוע הרעיון בפועל.

“תפקיד ‘מלווה ההחלמה’ הוא בעצם לגשת אל מטופל שהתקבל למחלקה ולברר לעומק את צרכיו שונים שאולי לא אותרו על ידי הצוות המטפל”, מציין ריאד אבו חוסיין, האח האחראי של המחלקה אורתופדית ב’; “קצת כמו קרוב משפחה מלווה שגם יודע מה לשאול.

זה יכול משהו מינהלתי, כמו  שאלה על שעות התפילה בבית הכנסת, או האם יש ארוחה צמחונית, או משהו קליני, כמו; ‘מי יכול להסביר לי על מתי מתחיל השיקום’, או גם שיחה קלילה להפגת חששות.

דוברת המרכז הרפואי הלל יפה, הגב’ דפנה נבו, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; “מלווה ההחלמה” עובד בצמוד לצוות המחלקה, כך שאם הצוות עצמו מזהה מטופל שמלווה ההחלמה יכול לעזור לו – הוא מבקש ממלווה ההחלמה לגשת אליו.

 מלווה ההחלמה, אותם מנהלת הגב’ קלמנטס, כולם, בעלי הכשרה במקצועות הבריאות והחינוך

לדוגמא; מטופל ערירי, אשר הצוות רואה, כי אין מי שמבקר אותו. בהתאם, אם מלווה ההחלמה, מזהה צורך מסוים אצל המטופל, הוא מפנה את תשומת הלב של הצוות לשם מתן פתרון מקצועי.

כיום פועלים במחלקה 3 מתנדבים של מלווה ההחלמה, אותם מנהלת הגב’ קלמנטס, אשר כולם, כאמור בעלי הכשרה בתחום מקצועות הבריאות והחינוך וכן עברו הכשרה נוספת במרכז הרפואי “הלל יפה” שכללה הכרת המערכות השונות בבית החולים, תרגול סימולציות אליהן יכולים להיקלע ועוד.

יצוין, כי לא מדובר בגוף שמחליף את אנשי המקצוע השונים בבית החולים הלל יפה-חדרה, ושכאמור, פועל בהתנדבות.

במחלקת אורתופדיה ב’, מביעים שביעות רצון גבוה מהשירות החדש והייחודי של ‘מלווה ההחלמה’ אשר בהתאם מעלה גם את שביעות הרצון של המטופלים המאושפזים במחלקה.

בהנהלת בית החולים הלל יפה, עוקבים בדריכות אחר הפעילות המבורכת ומקווים להרחיבה למחלקות נוספות בשנה הקרובה. יצוין, כי עמותת הידידים מסייעת להרחיב את הפעילות ולגייס מתנדבים נוספים לטובת השירות הייחודי של מלווה ההחלמה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן