חדשות כאן ישראל

המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: למנוע את הקורבן הבא

מנהלת-שותפה ב'מטה למאבק בסחר בנשים ובזנות' הגב' ראומה שלזינגר, לפורטל כאן נעים, כי; "הדרך הנכונה להתמודד עם תעשיית הזנות היא להפליל את הלקוחות, הצרכנים הם שמייצרים את הביקוש לזנות ומעודדים עוד ועוד נשים להיכנס ולהישאב למעגל הזנות, בלי היצע אין ביקוש" ◄ כ-80% מן הנשים במעגל הזנות הביעו את רצונן לצאת מהזנות לו היו להן הכלים והאפשרות לכך.
0
0
ראומה שלזינגר, מנהלת במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: הזנות הורגת ואי אפשר לחכות – חייבים למנוע את הקורבן הבא | עיבוד צילום: שולי סונגו©
ראומה שלזינגר, מנהלת במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: הזנות הורגת ואי אפשר לחכות – חייבים למנוע את הקורבן הבא | עיבוד צילום: שולי סונגו©

המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, יצא היום (חמישי, ז’ בסיוון, התשע”ז) בקריאה; “הזנות הורגת ואי אפשר לחכות – חייבים למנוע את הקורבן הבא”. ביום ראשון הקרוב (י’ בסיוון, התשע”ז, 4.6.17), צפויות חברת הכנסת עליזה לביא (סיעת “יש עתיד”) וחברת הכנסת מירב בן ארי (סיעת “כולנו”) להעלות את הצעת חוק פ/4078/20 ‘איסור צריכת זנות ומתן סיוע לשורדות זנות’ התשע”ז-2017 ל-וועדת השרים לענייני חקיקה. הצעת החוק, קובעת, כי יושת עונש מאסר למשך שנה על ‘לקוח זנות’ (שניתן יהיה להמיר, בפעם הראשון, בהשתתפות בתכנית שיקומית קהילתית)  או קנס שלא יפחת מ-1250 ₪.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

מהקואליציה למאבק בזנות, נמסר, כי משרד המשפטים, יושב על המדוכה למעלה משנה ובינתיים; “הזנות הורגת” – בעשור האחרון, מתו בזנות לפחות 53 נשים שהיו מוכרות לגופי הסיוע. הקואליציה למאבק בזנות, קוראת לממשלה להגיע להכרעה ולמנוע את הקורבן הבא.

בשנים האחרונות, מתקיים דיון ער בכנסת ובציבור בנוגע ל’איסור צריכת זנות’. לפני למעלה משנה הקימה שרת המשפטים חברת כנסת איילת שקד ועדה בין-משרדית לבחינת אימוץ מודל איסור צריכת זנות ולשיקומן של הנמצאים במעגל הזנות בישראל. הועדה צריכה הייתה לפרסם את מסקנותיה בחודש מאי.

מנהלת – שותפה ב‘מטה למאבק בסחר בנשים ובזנות’ הגב’ ראומה שלזינגר, הוסיפה ומסרה לפורטל כאן נעים, כי; “הדרך הנכונה להתמודד עם תעשיית הזנות היא להפליל את הלקוחות, הצרכנים הם שמייצרים את הביקוש לזנות ומעודדים עוד ועוד נשים להיכנס ולהישאב אל מעגל הזנות, בלי היצע אין ביקוש.

רגע לפני שלב חשוב ומכריע בצעדי הממשלה בנושא הכאוב הזה, מוסיפה הגב’ שלזינגר, כי; “הגיע הזמן שמדינת ישראל, תצטרף לשורה ארוכה של מדינות שרואות בצריכת זנות רעה חולה ואימצו בהצלחה מודל של איסור צריכת זנות וביניהם; צרפת, שבדיה, נורבגיה, קנדה, לטביה ואירלנד“.

המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות; למעלה מ-70% מהציבור מצפה מהריבון לפעול למיגור תופעת הזנות בישראל

הגב’ שלזינגר, חושפת כי; “בסקר של ‘משרד הרווחה’ עלה, כי למעלה מ-70% מהציבור מצפה מהריבון לפעול למיגור תופעת הזנות בישראל. כאשר 61 חברי כנסת, הביעו את תמיכתם במודל הפללת הלקוחות בסקר שנערך על ידי המטה למאבק בסחר בנשים. העת בשלה. הגיע הזמן לאימוץ החוק לאיסור צריכת זנות בישראל. הצעת החוק הנוכחית כוללת שיקום משמעותי וסיוע לנשים, גברים, צעירים וצעירות הכלואים במעגל הזנות, לצורך יציאה ממנו”.

לפי נתוני הסקר הלאומי של  משרד הרווחה והמשרד לביטחון פנים אודות הזנות שפורסם בשנת 2016 במדינת ישראל,  יש כ-12,500 אנשים בזנות, מתוכם 95% נשים ונערות ו-5% גברים. למעלה מעשירית מהם, כ-1,500 הינם קטינות וקטינים. לפי הסקר 97%  מהנשים בזנות הן אזרחיות ישראל ו-86% מתוכן יהודיות.

נוסף על כך, בסקר דווח, כי כ-80% מן הנשים במעגל הזנות הביעו את רצונן לצאת מהזנות לו היו להן הכלים והאפשרות לכך.  

החוק לאיסור צריכת זנות אומץ לראשונה בשנת 1999 ב-שבדיה, שהיתה החלוצה בתחום. אולם בשנים האחרונות, חוקקו עוד ועוד מדינות את החוק, המטיל אחריות פלילית על צרכני הזנות כגורם שמניע את התעשייה.

בין היתר, אישרו את החוק אירלנד (שנה זו 2017), צרפת (בשנת 2016), קנדה, נורבגיה ועוד. במדינות בהן אומץ החוק, הוכח, כי צמצום הביקוש לזנות הוביל לבלימה בהיקף התופעה, לצמצום הסחר בבני אדם ובשינוי משמעותי בעמדות הציבור כנגד התופעה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן