חדשות כאן ישראל

המחבל ששוחרר בעסקת ג’יבריל שב לישראל וייכלא

יוסף אבו אל-חיר הרוצח והטרוריסט מששוחרר עסקת ג'יבריל, ייכלא אחרי 35 שנה במלוא עונש מאסר העולם שנגזר עליו לאחר שהורשע בהטמנת מטעני חבלה שגרמו לרציחתם של שני אזרחים בגלל שהפר את התנאי וההקלה המותנית בעזיבתו את הארץ לצמיתות, לכן מששב ארצה הוא הפר את התנאי וההקלה המותנית, אינה תקפה עוד.
0
0
חילופי שלושה חיילי צה"ל שבויים ב- 1,150 טרוריסטים. בצילום, טרוריסטים ערבים, ששוחררו ממאסר בישראל, יורדים מאוטובוס בבסיס חיל האוויר, בדרכם לג'נבה במאי 1985 | צילום: נתי הרניק, לשכת העיתונות הממשלתית
חילופי 3 חיילי צה”ל שבויים ב-1,150 טרוריסטים. בצילום: טרוריסטים ערבים, ששוחררו ממאסר בישראל, יורדים מאוטובוס, בדרכם לג’נבה במאי 1985 | צילום: נתי הרניק, לע”מ

אמש הותר לפרסום, כי המחבל עם דם על הידיים, הרוצח והטרוריסט, יוסף אבו אל חיר (يوسف أبو الحير), שגורש מן הארץ בשנת 1983, במסגרת ‘עסקת ג’יבריל הראשונה’ ישלים לרצות את מלוא העונש שנגזר עליו 15 מאסרי העולם – כך קבעה, ועדת שחרורים מיוחדת במחוז הצפון שליד בית המשפט המחוזי בנצרת.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

אבו אל חיר, תושב עכו בעבר, הורשע בבית המשפט הצבאי בעבירות ביטחון חמורות רבות, הכוללות מספר רב של מקרי; הנחת פצצות, הנחת מטעני חבלה במסילת רכבת, בחופי רחצה ובמתקנים שונים, הטמנת מטעני חבלה בבתי מגורים, תוך גרימה לרציחתם של שני אנשים ולפציעתם של רבים אחרים ועבירות נוספות.

הנאשם אבו אל חיר, הורשע בכל העבירות ונגזרו עליו, כאמור, 15 עונשי מאסר עולם ובנוסף 20 שנות מאסר ו- 10 שנות מאסר, כאשר נקבע, כי כל העונשים, ירוצו בחופף.

בשנת 1983, שוחרר הנאשםהמחבל במסגרת עסקת ג’יבריל הראשונה (עסקת חילופי שבויים בין ישראל לבין ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין – המפקדה הכללית של אחמד ג’יבריל, שנעשתה ב-21 במאי 1985 ובמסגרתה שוחררו 1,150 אסירים ועצירים ביטחוניים שהיו כלואים בישראל כנגד שלושה שבויי צה”ל).

█ פיגע בעצמו; משבחר העותר לשוב ארצה, הרי הוא עצמו פגע בחירותו בידיעה ברורה ומרצון…

דובר פרקליטות המדינה, עורך דין נועם שרביט, מסר ל’פורטל כאן נעים כי לאחר שהמחבל אבו אל חיר, ריצה 14 שנות מאסר מן התקופה אשר נגזרה עליו. בו ביום הוא עזב את הארץ ולא שב אליה עד לחודש שעבר ביום 25.5.17, בו הוא שב אל ארץ ישראל ומיד נעצר והובא בפני ועדת שחרורים מיוחדת במחוז הצפון והוגשה בקשה לבטל את שחרורו ולחייבו לרצות לאלתר את עונש מאסר העולם לתקופה בלתי קצובה שגזר עליו בית המשפט הצבאי.

המדינה, טענה כי הרמטכ”ל, קבע תנאי לפיו שחרור הנאשם מן הכלא, מותנה בעזיבתו את הארץ ל‘צמיתות’ לכן מששב ארצה הוא הפר את התנאי וההקלה המותנית אינה תקפה עוד.

עוד טענה המדינה, כי משהפר את התנאי, ושעה שכל ועדת שחרורים, לא קבעה, כי מסוכנתו פגה, מן הראוי להשיבו אל בין כותלי הכלא.

ועדת השחרורים, קיבלה את עמדת המדינה וקבעה, כי; “מפתחות בית הכלא היו נתונים בידיו של המשיב עצמו. המשיב קיבל מפתחות אלה עם שחרורו. על מנת לשמור על המפתחות היה עליו למלא אחר התנאי שהותנה לגביו.

תנאי זה, ניתן, כאמור, על רקע העבירות שעבר, חומרת מעשיו, תקופת עונשו הממושכת והצורך בשמירה על ביטחון המדינה. המשיב, הסכים לתנאי זה מלכתחילה ועובדה, כי עזב את הארץ לשנים מרובות, תוך ידיעה, כי עזיבה זו, הותנתה בכתב ההקלה לצמיתות.

משבחר העותר לשוב ארצה, הרי הוא עצמו פגע בחירותו בידיעה ברורה ומרצון… על כן, אין לו להלין אלא על עצמו על כך שבחר להיכנס מחדש אל בין כותלי בית הכלא ולהשליך את המפתח שניתן לו”.

אל ועדת שחרורים צפון | יוסף אבו אל חיר, שכאמור הותרה לפרסום.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן