צבא | משטרה | ביטחון

הרמטכ”ל גדי אייזנקוט: צה”ל יהיה מעתה צבא חד חזק ולוחם

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי אייזנקוט, החליט על שורה של שינויים דרמטיים בצה"ל: עד 2017 ירד מספר משרתי הקבע ל-40 אלף, יותר אימונים לכוחות היבשה, קיצוץ של 9% במטכ"ל, וקיצוצים רוחביים של 6% בכלל צה"ל ◄ מטרת המודל היא להצעיר את הצבא ולקיים מטות מצומצמים יותר. ההתייעלות תאפשר שימוש בתקציב זה למטרת מוכנות ואימונים.
0
0
המהפכה של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט: צה"ל יהיה מעתה צבא חד חזק ולוחם
המהפכה של הרמטכ”ל גדי אייזנקוט: צה”ל יהיה מעתה צבא חד חזק ולוחם

כיאה לאיש בצבא מנוסה ומיומן, הפתיע היום (יום שלישי | כ”ח חשון התשע”ו) הרמטכ”ל רב-אלוף גדי אייזנקוט, גם במישור הארגוני, כשהחליט בתום סדנא מטכ״לית של יומיים על מהפכה במבנה ובהיקף צבא הגנה לישראל. השינויים הדרמטיים בצה”ל כוללים בתוכם המהפכה במבנה ובהיקף הצבא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

חלק מן ההחלטות אשר התקבלו בסדנא המטכ״לית, יפורטו בקרוב לדרג המדיני ויאושרו על ידו. על פי דובר צה”ל, תת-אלוף מרדכי (מוטי) אַלמוֹז; מדובר בקיצוץ רוחבי בצה”ל של שישה אחוזים בכלל המטות אשר מטרתו לבנות צבא קטן וחזק יותר, מאומן ומוכן ולאפשר יציבות תקציבית. זאת, במסגרת התכנית הרב-שנתית “גדעון“.

בין ההחלטות העיקריות שהתקבלו: קיצוץ במטה הצבא הכולל שינוי דרג הניהול בצה”ל כך שקצין מטה יפקד על בין ארבעה לחמישה קצינים (בעבר פיקדו על שניים-שלושה קצינים). כתוצאה ממהלך זה, כ-100 קצינים בדרגת סא”ל ו-אל”ם, ישנו את אופן הניהול שלהם.

מהלך נוסף הינו קיצוץ של כ-25 אחוזים במערכים שונים, ביניהם מערך החינוך, הרבנות הצבאית, מערך מדעי ההתנהגות, הצנזורה הצבאית, הפרקליטות הצבאית, נהגי ביטחון שוטף, גששים ומערך היועץ הכספי לרמטכ”ל.

בנוסף, תקוצץ חטיבה מרחבית ב’פיקוד דרום’ ומחוז ב’פיקוד העורף’. כמו כן, הנחה הרמטכ”ל למזג גופי מטה בתוך אגף הלוגיסטיקה ו-זרוע היבשה, וזאת במטרה לבטל כפילויות.

מהלך נוסף הנו ’קיצוץ רוחבי’ של 9 אחוזים מהמטה הכללי. כמו כן אוגדה 162הכפופה כיום ל’פיקוד מרכז’ תעבור להיות תחת ’פיקוד הדרום’ ו’חטיבת גבעתי’ תוכפף תחתיה.

במעבר זה כל פיקוד, יכלול אוגדה סדירה תחתיו. חטיבת הקומנדו אשר תהיה כפופה ל’פיקוד מרכז’ תחל באימון ההקמה בשבועות הקרובים.

צה”ל, יוצא למודל הקבע החדש, כאשר המטרה היא להגיע ל- 40,000 אנשי קבע עד שנת 2017. המשמעות; פחות אנשים בגיל פנסיה.

מודל הקבע, החדש, יכלול שלוש תחנות עיקריות; בגיל 28 חלק ממשרתי הקבע, יעברו מקבע ראשוני לקבע מובהק, אלה שלא יעברו לקבע מובהק יסיימו את שירותם.

בגיל 35, משרת קבע שימצא מתאים ימשיך לשרת בצה”ל עד גיל הפרישה, ומשרת קבע אשר לא ימצא מתאים לקידום יעזוב את הצבא עם מענק כספי.

מטרת המודל היא להצעיר את הצבא ולקיים מטות מצומצמים יותר. ההתייעלות תאפשר שימוש בתקציב זה למטרת מוכנות ואימונים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן