חדשות בריאות

הלל יפה-חנך מחלקת יולדות עם גינת מרגוע טיפולית

לראשונה בארץ; גינת מרגוע טיפולית במחלקת יולדות, העושה שימוש באלמנטים מן הטבע, תוך דגש על תשומת לב לצרכי היולדת הטריה. הגינה, שעלות בנייתה הייתה כ- 1.5 מיליון ₪ בתרומת הקרן הקימת לישראל בהולנד (JNF), ממוקמת בטבורה של מחלקת יולדות של 'המרכז הרפואי הלל יפה' והיא פרי עיצובו הייחודי של האדריכל צביקה קנוניץ. השבוע היא נחנכה בטקס חגיגי ולרווחת היולדות.
0
0
גינת מרגוע טיפולית מרכז הרפואי הלל יפה
גינת מרגוע טיפולית מרכז הרפואי הלל יפה

גינת מרגוע טיפולית – ראשונה מסוגה בארץ ישראל נחנכה השבוע ב’מרכז הרפואי הלל יפה’ בתוך מחלקת יולדות בבית חולים. הגינה, שעלותה כ 1.5 מיליון ₪, מומנה כולה על ידי הקרן הקיימת לישראל הולנד (Jewish National Fund) ובתיווכה של הקרן הקיימת לישראל, עוצבה על ידי האדריכל צביקה קנוניץ שלו ניסיון עשיר בתחום הגינות הטיפוליות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הרעיון ליצור גינה שכזאת עלה במהלך השיפוצים הנרחבים של מחלקת יולדות שהסתיימו בשנה החולפת אשר במהלכם  נוצר הצורך למצוא מרחב חיצוני נעים, מזמין ואישי ליולדות במחלקה, שבו יוכלו להתאושש מהלידה באופן פרטי ומזמין.

יצוין, כי הרעיון לגינות מרגוע טיפוליות, אינו רעיון חדש והוא קיים במרחבים ציבוריים ולא ציבוריים בישראל ומחוצה לה. עם זאת, טרם נבנתה גינת מרגוע טיפולית במחלקת יולדות בבית חולים בישראל.

בטקס השתתפו פרופ’ משה קון נשיא JNF, ומר פרדי רוזנברג, מנכל JNF, אשר הגיעו במיוחד לחנוכת הגינה, נציגי קקל ישראל, הנהלת המרכז הרפואי הלל יפה, סגל אגף האימהות ועוד. במהלך הטקס נשתל עץ סמלי על ידי נציגי קקל בשיתוף הנהלת בית החולים הלל יפה, וכן התקיימה הסרת לוט רשמית בגינה על ידי המשתתפים המכובדים.

 על גינת המרגוע – חוויה מרגיעה ופרטית בתוך מחלקת יולדות ב’מרכז הרפואי הלל יפה’

גינת המרגוע בנויה כולה ממוטיבים עוטפים ומאוששים לנשים אחרי לידה – המיועדים בלעדית ליולדת. החל משבילי טיול מחופים חלוקי נחל המיועדים לעיסוי רפלקסולוגי לכפות רגליים נפוחות מ-בצקות, דרך פינות חמד מוצלות ואינטימיות, נוחות לישיבה משולבות צמחיה, היוצרת מיקרו אקלים מצל ומגן וכלה בבריכת מים קטנה למרגלות קיר צמחיה ירוקה המושך אליו פרפרים וציפורים.

דוברת המרכז הרפואי הלל יפה, הגב’ דפנה נבו, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; הגינה ממוקמת בלב מחלקת יולדות, בחצר סגורה, שכאמור משמשת רק את היולדות ותינוקן הטרי הכניסה אל הגינה נעשית אך ורק מתוך מחלקת יולדות.

עניין הכניסה אל הגינה ממוקמת בלב מחלקת יולדות, נשמר בקפידה, כדי לספק ליולדות תחושת נוחות וביטחון ולספק שקט ורוגע ליולדת בימים שאחרי הלידה ולפני חזרתה הביתה.

בתכנון החצר, נלקחו בחשבון היבטים מקצועיים של צרכי היולדת מיד אחרי הלידה, כגון; שבילי הליכה מרוצפים חלוקים, המאפשרים הליכה מדידטיבית בדריכה המהווה עיסוי רפלקסולוגי להמריץ את זרם הדם ולהקל על בצקות, פינות מוצלות ועוד.

נשיא קקל הולנד (JNFפרופ’ משה קון, אמר בדברי ברכתו במהלך הטקס; “אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה שהניב גינה שהיא לא סתם גינה, אלא פיסת גן עדן.

כרופא, אני מבין את החשיבות של סביבה מרגיעה ומבריאה ואני גאה בתוצאה. קקל הולנד, תמשיך לתמוך בפרויקטים נהדרים חברתיים שכאלו בהמשך עבור “הלל יפה“, מתוך שליחות ומחויבות”.

אורחים בגינה ליולדות ב'הלל יפה'
אורחים בגינת המרגוע ליולדות ב’הלל יפה’

 הטבע, מהווה גורם בעל משמעות וחשיבות רבה בתהליך ההחלמה ובבריאות הפיזית והנפשית

מנהל המרכז הרפואי הלל יפה דר’ מיקי דודקביץ; אנו מאמינים שהטבע, מהווה גורם בעל משמעות וחשיבות רבה בתהליך ההחלמה ובבריאות הפיזית והנפשית של מטופלנו. אנו גאים בכך שיש לנו יכולת להעניק ליולדות שלנו, לא רק צוות מקצועי ומחלקה נוחה ומאובזרת, אלא גם גינה פרטית המותאמת לצורכיהן ומיועדת רק להן.

אין ספק שפינת חמד שבה הטבע הוא שחקן מרכזי – יש בה בכדי להעניק את הרובד הנוסף, שאליו אנו מתכווננים כל העת. אני רוצה להודות מקרב לב  ל’JNF הולנד’ על התרומה הנדיבה ותודה לקרן קיימת לישראל (קקל) על הדרך המשותפת.

יושב ראש קקל מר דניאל עטר, שנבצר ממנו להיות בטקס, אך שלח את ברכתו, ציין; ״זו אינה תרומה, זו השקעה. אין נכס משתלם יותר מהנכס האנושי. אין השקעה טובה יותר מהשקעה בחברה, ואין דבר חשוב יותר מהשקעה בבריאות ציבורית ושוויונית.

לכאן מגיעות משפחות שבעיניים דומעות מסתכלות אל השירות הציבורי בתקווה לזכות במובן מאליו – בבריאות טובה. אני לא רואה בגינה הזו ובהשקעה של קרן קיימת לישראל בבתי החולים בכל הארץ –  תרומה, אני רואה בזה לקיחת אחריות.

לקיחת אחריות חברתית היא משימה שאינה מסתיימת, אתגר שיש לעמול בו בכל בוקר מחדש.

במקום הזה בו אנשים מרגישים את חולשתם, במקום הזה בכל עץ, בכל ספסל, בכל מסדרון ובכל מיטה, צריכים להרגיש אנשים שיש מאחוריהם מושג הנקרא מדינה. ואין מדינה חזקה ללא קהילה חזקה ותומכת.

אני מרגיש זכות שהארגון בראשו אני עומד לוקח על עצמו חלק ממשימת הקהילה, חלק מאחריות המדינה״. סיכם יושב ראש קקל מר עטר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן