חג שבועות חקלאות ישראל

הישראלי מעדיף גבינות לבנות על פני גבינות קשות

משרד החקלאות נתוני ענף החלב לקראת חג השבועות; צריכת מוצרי החלב זינקה בכ-53% ◄ המוצרים המרכזיים שנצרכים הינם; גבינה לבנה ושמנת מתוקה ◄ מספר הרפתות בארץ, עמד בסוף 2016 על 774, לעומת 1,026 רפתות בסוף 2006, ירידה של 25%. לעומת זאת הייצור הממוצע לרפת, עלה באותה תקופה ב- 71% ◄תנובת הפרה המקומית היא הגבוהה בעולם ועומדת על 11,970 ליטר חלב לפרה בשנה.
0
0
משרד החקלאות: הישראלי הממוצע מעדיף גבינות לבנות על פני גבינות הקשות | עיבוד צילום: שולי סונגו©
משרד החקלאות: הישראלי הממוצע מעדיף גבינות לבנות על פני גבינות הקשות | עיבוד צילום: שולי סונגו©

לקראת חג השבועות התשע”ז, פרסם משרד החקלאות במסגרת נתוני ‘ענף החלב בישראל’ כי הענף עובר בשנים האחרונות שינויים רבים שחלקם קשורים לתהליכים המתרחשים בארץ, וחלקם קשורים לשינויים גלובליים בענף החלב, כגון שינויים במחירי מספוא מיובא ומקומי ובמחירי אבקות החלב, שינויים בשערי החליפין, כניסה של מדינות חדשות לענף, כדוגמת; סין, ושינויים אקלימיים, המובילים להתחממות גלובלית וירידה בתפוקת החלב.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

מנתוני משרד החקלאות ופיתוח הכפר ו‘מועצת החלב’ ניתן ללמוד, כי שנת 2016, התאפיינה בעלייה בביקוש לחלב ומוצריו של כ- 3.5%. צריכת מוצרי החלב מייצור מקומי לנפש בשנת 2016, הייתה שקולה לכ- 178 ליטר חלב בשנה.

מכירות מוצרי חלב ברשתות השיווק- חג שבועות (במיליוני ₪)
מכירות מוצרי חלב ברשתות השיווק- חג שבועות (במיליוני ₪)

הצריכה לנפש של מוצרי חלב נחלקת בישראל ל-חלב שתייה ומשקאות– כ- 53 ליטר, תוצרת ניגרת (יוגורטים) ו-מעדנים – כ- 22 ליטר, גבינות לבנות – כ- 12.5 ק”ג (השקולים לכ- 56 ליטר) ו-גבינות קשות – כ- 4.5 ק”ג (השקולים לכ- 46 ליטר).

 תנובת החלב לפרה בארץ ישראל היא הגבוהה ביותר בעולם!

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה, לפורטל כאן נעים, כי; אשתקד (2016) נקבע, כי התנובה הממוצעת לפרה נאמדה בכ-11,970 ליטר לפרה בממוצע מה שמעמיד למעשה את תנובת החלב לפרה בארץ ישראל כגבוהה ביותר בעולם!

מספר הרפתות בארץ, עמד בסוף 2016 על 774 (1,080 יצרנים בעלי מכסה), לעומת 1,026 רפתות בסוף שנת 2006, ירידה של 25%. לעומת זאת הייצור הממוצע ל-רפת, עלה באותה תקופה ב- 71%.

על פי נתוני ‘החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה של משרד החקלאות’ בשנת 2016 מבחינה צרכנית גדל הביקוש למוצרי חלב ב- 53% לקראת חג שבועות.

מכירות לקראת שבועות של שמנת מתוקה וגבינה לבנה (במיליוני ₪)
מכירות לקראת שבועות של שמנת מתוקה וגבינה לבנה (במיליוני ₪)

בשבוע שקדם לחג, היקף המכירות של מוצרי חלב עמד על 198 מיליון ₪, בהשוואה למכירות ב”שבוע טיפוסי“, שעמדו על 129 מיליון ₪.

ב‘קטגוריית המעדנייה החלבית’ נצפתה עלייה של 84% לעומת “שבוע טיפוסי“. בשבוע שלאחר חג השבועות, נרשמה ירידה במכירות מתחת לממוצע, לעומת מה שמכונה “שבוע טיפוסי“.

עוד עולה מהנתונים, כי המוצרים הנפוצים ביותר לקראת חג השבועות הם הגבינה הלבנה ו-השמנת המתוקה.

לקראת חג השבועות, מתברר, עוד, כי הציבור בישראל, מעלה את צריכת הגבינות הלבנות ב- 132%, לעומת “שבוע טיפוסי” ואת צריכת השמנת המתוקה בשבוע שלפני החג בשנת 2016 ב- 211%, לעומת “שבוע טיפוסי“.

 

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן