ירושלים פוליטי מדיני

היסטוריה: ירושלים בירת ישראל הכריז נשיא ארה”ב

"ירושלים – בירת ישראל" הכריז נשיאה ארצות הברית מר דונלד טראמפ, הערב והוסיף; "הממשל האמריקני, מכיר בירושלים כ'בירת מדינת ישראל' שהכרה שכזו היא תנאי הכרחי להשגת שלום" ◄ נמשיך לשמור על הסטאטוס קוו בירושלים ובהר הבית ועל חופש הפולחן המלא לכל הדתות. נמשיך להושיט יד לשלום לפלסטינים ולכל שכנינו. אדוני הנשיא, ההיסטוריה והעם היהודי תמיד יזכרו לך את החלטתך האמיצה ביום הזה. תודה לך". סיכם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.
0
0

כן, רציתם לדעת מה זו היסטוריה? אז הינה זה קרה היום הזה, בשידור חי, הערב יום רביעי (י”ח בכסלו התשע”ח) כמעט כמו נס חנוכה (אך של ימינו). ארצות הברית של אמריקה הודיעה באמצעות נשיאה מר דונלד טראמפ, כי היא מכירה אחרי 70 שנות עצמאות של ישראל רשמית וסופית בעיר ירושלים כ-בירת ישראל, לנצח נצחים.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

שבוע בדיוק לפני חג האורים | חג החנוכה, הנחוג ב-כ”ה בכסלו, בשל ניצחון היהודים על היוונים, זה קורה שוב נס חנוכה של ימינו, יום מכונן ועושה היסטוריה, ירושליםי זכתה להכרה רשמית כבירת ישראל מולדתו של העם היהודי, ניצחון האור הגדול על החושך.

אני לא אדם דתי. לא מסורתי, אבל חשתי בהתרגשות גדולה יותר אולי מכל חרדי מצוי, בני האמצעי החוזר בתשובה, העונה לשם; אביב, מכנה אותי ושכמותי, העיקר שאתה; יהודי, הבנתי מה המשמעות של להיות יהודי ביום שכזה בהכרזה שכזו בטלוויזיה שבסלון ביתי. בחוץ רוח עזה של נחישות והטיפות שנחתו מן השמיים עלזו על החלון.

'ירושלים – בירת ישראל' הכריז נשיאה ארצות הברית מר דונלד טראמפ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
‘ירושלים – בירת ישראל’ הכריז נשיאה ארצות הברית מר דונלד טראמפ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מרד החשמונאים‘ התרחש בין השנים; 167 ל-160 לפני הספירה, היה זה מרד של יהודים בשלטון הממלכה הסלאוקית בארץ ישראל ובתומכיה המתייוונים, כן, אילו הם היו חיים היום הייתי משווה אותם כמעט ל”חמוצים” (ראה ערך ב. נתניהו, שיחיה עד 120 על עבודתו הדיפלומטית כ… שר החוץ וראש הממשלה).

מרד החשמונאים‘ נגזר משמה של משפחת החשמונאים שהנהיגה אותו וברבות הימים הצמיחה מתוכה שושלת ששלטה בארץ ישראל. לזכר הצלחת המרד תוך ניצחון המעטים מול הרבים, טיהור בית המקדש השני וחידוש הפולחן הדתי, נקבע במסורת היהודית כ-‘חג החנוכה‘.

מה קרה הערב הזה. מר דונלד טראמפ, נשיאה של ארצות הברית הודיע בנאום היסטורי בשידור בטלוויזיה, כי; “הכרה בירושלים כבירת ישראל, היא תנאי הכרחי להשגת שלום” ואף הביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות בתנאי ששני הצדדים יסכימו על כך.

טראמפ, גם גילה, כי הנחה את מחלקת המדינה להיערך להעברת השגרירות בתקופה של למעלה מחצי שנה. זוכרים, אני נוכח ומצוי ביום היסטורי. גם שנה זה זמן המשול לגרגיר חול בהיסטוריה.

נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו שרים ואנשי ציבור מהשמאל ובעיקר מן הימין ברכו על נאום הנשיא . “אין מתנה יפה וראויה מזו במלאות 70 שנים להקמת מדינת ישראל” – קבע כב’ הנשיא ריבלין. מר נתניהו הכריז, כי: “זהו יום היסטורי. ההצהרה של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ, היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים”.

 דברי ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו (אנגלית);

This is a historic day.

It’s been the capital of Israel for nearly 70 years. Jerusalem has been the focus of our hopes, our dreams, our prayers for three millennia.Jerusalem has been the capital of the Jewish people for 3,000 years.

It was here that our temples stood, our kings ruled, our prophets preached.

From every corner of the earth, our people yearned to return to Jerusalem, to touch its golden stones, to walk its hallowed streets.So it’s rare to be able to speak of new and genuine milestones in the glorious history of this city.

Yet today’s pronouncement by President Trump is such an occasion.
We’re profoundly grateful for the President for his courageous and just decision to recognize Jerusalem as the capital of Israel and to prepare for the opening of the US embassy here. This decision reflects the President’s commitment to an ancient but enduring truth, to fulfilling his promises and to advancing peace.

The President’s decision is an important step towards peace, for there is no peace that doesn’t include Jerusalem as the capital of the State of Israel.

I share President Trump’s commitment to advancing peace between Israel and all of our neighbors, including the Palestinians. And we will continue to work with the President and his team to make that dream of peace come true.I call on all countries that seek peace to join the United States in recognizing Jerusalem as Israel’s capital and to move their embassies here.

I also want to make clear: there will be no change whatsoever to the status quo at the holy sites.The Jewish people and the Jewish state will be forever grateful.This has been our goal from Israel’s first day.

Israel will always ensure freedom of worship for Jews, Christians, and Muslims alike.President Trump, thank you for today’s historic decision to recognize Jerusalem as Israel’s capital.

 דברי ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו (עברית);

זהו יום היסטורי.

ההצהרה של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים.

ירושלים היא בירתנו מזה 3,000 שנה.
כאן התהלכו אבותינו, כאן עמד בית המקדש, כאן מלכו מלכי ישראל, כאן הטיפו נביאי ישראל.

במשך אלפי שנים התפללו דורות של יהודים ״לשנה הבאה בירושלים״.
על נהרות בבל ובין חומות גטו ורשה, דורות דורות  בכו וחלמו על ציון.

לפני כ-70 שנה הגשמנו את התפילה והכיסופים, כששוב קבענו את ירושלים כבירתה של מדינת היהודים.

עכשיו באה הצהרתו ההיסטורית של הנשיא טראמפ המכירה בעובדות יסוד אלה.

הנשיא טראמפ, אנחנו מודים לך על החלטתך הצודקת והאמיצה להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולהתחיל בהכנות לפתיחת השגרירות האמריקנית כאן.

אני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיה של ארה”ב.

ואני אומר לכם, הצהרתו של הנשיא טראמפ מסייעת לקידום השלום כי היא מחברת את כולם לקרקע המציאות.

והאמת הפשוטה והמציאות היא זו – לא יהיה שלום בלי הכרה בירושלים כבירת ישראל.

לכל שכנינו אני מבקש להבהיר:

נמשיך לשמור על הסטאטוס קוו בירושלים ובהר הבית ועל חופש הפולחן המלא לכל הדתות.

נמשיך להושיט יד לשלום לפלסטינים ולכל שכנינו.

אדוני הנשיא, ההיסטוריה והעם היהודי תמיד יזכרו לך את החלטתך האמיצה ביום הזה. תודה לך“. סיכם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

 הערה אישית | משה נעים

Mr. Trump Thank you very much for your decision on behalf of my people for the sake of the State of Israel for me and for the generations that will come after me

כב’ נשיא ארצות הברית מר דונלד טראמפ, תודה גדולה לך על החלטתך למען עמי, למען מדינת ישראל, למעני ולמען הדורות שיבואו אחרי נכדותיי ונכדיי וגו’… אני האזרח הקטן, הייתי מציע להפוך תאריך זה ליום חג של המדינה, יום ההכרה בירושלים כבירת ישראל, לא רק מחזק את ההכרה בבירת ישראל אלא מכריז במהותו על ארץ ישראל כמדינת היהודים שבירתה ירושלים והריהו כלידה מחודשת של המדינה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן