ג'ודו חדרה ספורט ישראל

הג’ודוקא טוהר בוטבול, זכה במדליית ארד ב’גרנד פרי-פריז’

הקרב היה מותח ומרתק ללא כל הכרעה והתנהל באופן שקול ונכנס לאחר 4:00 דקות ל'גולדן סקור', שם ניצל הג'ודוקא הישראלי, תושב חדרה, טוהר בוטבול, מצב וזרק את האוזבקי, כדי להשיג יתרון וואזרי. מדליית ארד ומקום שלישי יוקרתי באחת התחרויות הגדולות ביבשת ובעולם. מחמיא, הישג ענק!
0
0
הג'ודוקא טוהר בוטבול, תושב חדרה עם מאמן נבחרת ישראל בג'ודו אורן סמדגה ויושב ראש איגוד הג'ודו מר משה פונטי (צילום: איגוד הג'ודו)
הג’ודוקא טוהר בוטבול,  תושב חדרה עם מאמן נבחרת ישראל בג’ודו אורן סמדגה ויושב ראש איגוד הג’ודו מר משה פונטי (צילום: איגוד הג’ודו)

ט”ז בשבט הגיע ומדליה גם. סגן אלוף אירופה בג’ודו עד גיל 23, הג’ודוקא החדרתי, טוהר בוטבול, זכה אמש (מוצאי שבת, ט”ו בשבט, התשע”ז), זכה ב’מדליית ארד’ בתחרות הגרנד פרי היוקרתי והנחשב של פריז, צרפת. בכך למעשה השיג בוטבול, את הישג השיא בקריירה שלו ולפי יכולתו המרשימה הוא עוד יביא את מדליית הזהב, עניין של זמן, אולי ב’טוקיו 2020′.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בוטבול, החל את דרכו בשלבים המוקדמים (במשקל של עד 73 ק”ג) עם ניצחון בסיבוב הראשון על הפורטוגלי הג’ודוקא נאנו אריבה לאחר יתרון של ‘וואזרי’ (המוענק עבור הטלת היריב על “חצי גב” (בין גב לצד), עבור הטלה על הגב שנעשית באטיות או ריתוק היריב בין 10 ל-19 שניות). בסיבוב השני, גבר טוהר בוטבול, גם על הג’ודוקא איטו ליאמן מפינלנד גם כן ביתרון וואזרי. בסיבוב השלישי, שלב שמינית הגמר, ניצח בוטבול את ארתור מרגולדיון הקנדי, זאת לאחר, שהקרב נכנס ל‘גולדן סקור’ (Golden Score) ובו קיבל הקנדי עונש שלישי.

בוטבול, המצוין המשיך לרבע הגמר שם ניצח ב”קרב הירואי” את הצרפתי העונה לשם; לואי קורבל המקומי זאת לאחר 3 עונשים לחובתו של הצרפתי. ב‘חצי הגמר’ נעצר החדרתי, הג’ודוקא טוהר בוטבול, על ידי האשימוטו היפני המצוין ועבר לקרב על מדליית הארד, שם פגש את הג’ודוקא גיוסלן בובייב מאוזבקיסטן.

הקרב היה מותח ומרתק ללא כל הכרעה והתנהל באופן שקול ונכנס לאחר 4:00 דקות ל’גולדן סקור‘, שם ניצל הג’ודוקא הישראלי, טוהר בוטבול, מצב וזרק את האוזבקי, כדי להשיג יתרון וואזרי. מדליית ארד ומקום שלישי יוקרתי באחת התחרויות הגדולות ביבשת ובעולם. מחמיא, הישג ענק!

 יו”ר איגוד הג’ודו, פונטי: המדליה של הג’ודוקא טוהר בוטבול, הוכחה נוספת שיש לנו דור עתיד מצוין בג’ודו

מוקדם יותר אתמול, השתתפו עוד שישה ספורטאים של נבחרת ישראל בתחרות הג’ודו. כאשר ב’ענף הג’ודו – נשים’ במשקל של עד 48 ק”ג, הפתיעה הג’ודוקאית שירה ראשוני בסיבוב הראשון כשגברה על הג’ודוקאית מוניקה הונגראנו הרומניה, זוכת גראנד סלאם באקו 2015, אבל לאחר מכן, היא נוצחה על ידי אניס מוסדיר הג’ודוקאית המקומית (צרפת) והודחה מן התחרות.

במשקל עד 52 קילו-גרמים פגשה הג’ודוקאית גילי כהן לקרב ראשון קשה במיוחד את אלופת העולם לשעבר, הברזילאית הג’ודוקאית שרה מנזז, שגברה על הישראלית ביתרון של וואזרי והשאירה את כהן מחוץ לתחרות כבר אחרי סיבוב אחד.

ב’ענף הג’ודו – גברים’ במשקל עד 60 ק”ג, הג’ודוקא דניאל בן דוד הצעיר נוצח בסיבוב הראשון על ידי מוריץ פלפקי הגרמני וסיים את דרכו. במשקל של עד 66 ק”ג, השתתפו הג’ודוקא טל פליקר, זוכה מדליית הזהב מתחרות ‘אירופה הפתוחה’ בשבוע שעבר בפורטוגל והג’ודוקא ברוך שמיאלוב, לשעבר אלוף אירופה עד גיל 23.

שמאילוב, פתח את התחרות עם ניצחון על הג’ודוקא אלברטו מרטין גיאטרו, אך אחר כך הותש ונוצח על ידי הג’ודוקא אנטוניו בושארד הקנדי וסיים את דרכו מוקדם מן הצפוי. הג’ודוקא טל פליקר, החל את דרכו מול ריאן ורגס מארה”ב וגבר עליו ב”איפון” כעבור4 דקות.

בסיבוב השני, גבר על הצרפתי המקומי הג’ודוקא דיוד לארוס ב”גולדן סקור” שהיה מעין שיחזור של הקרב שנערך בין השניים בתחרות בפורטוגל בשבוע שעבר. מכאן המשיך הג’ודוקא פליקר במומנטום וגבר על הג’ודוקא אדריאן גומבץ‘ הסלובני ב”איפון” כמעט בתום הזמן החוקי של הקרב.

 מאמן נבחרת ישראל, אורן סמדג’ה; דור ההמשך של הג’ודו הישראלי התחיל ברגל ימין את השנה

פליקר, נעצר ברבע הגמר שם, נוצח על ידי הג’ודוקא גנבולד הגיאורגי בתוך “ניקוד זהב” ולאחר מכן\ נוצח שוב בבית הניחומים על ידי הג’ודוקא שאחקיליזדה האזרי וסיים רק במקום ה-7.

במשקל של עד 73 ק”ג, התחרה יחד עם טוהר בוטבול גם הג’ודוקא דימטרי רסקין. הישראלי, ניצח בסיבוב הראשון יריב מגמביה והפסיד את הקרב השני ליריבו של בוטבול למדלית הארד הג’ודוקא גיוסג’ון בובייב האוזבקי.

מאמן נבחרת ישראל (גברים) בג’ודו מר אורן סמדג׳ה; “זו שנה שלישית ברציפות שאנחנו זוכים במדליה בטורניר היוקרתי בפריז. דור ההמשך של הג’ודו הישראלי, התחיל ברגל ימין את השנה עם הזכייה של טל פליקר במדליית זהב בשבוע שעבר ועם המדליה הראשונה של טוהר ב‘גרנד סלאם’ היוקרתי. אמשיך להוביל את הנבחרת להישגים“.

יו”ר איגוד הג’ודו, מר משה פונטי, לא הסתיר את שביעות רצונו והחמיא: “המדליה של הג’ודוקא טוהר בוטבול היא הוכחה נוספת שיש לנו דור עתיד מצוין בג’ודו, ונמשיך בעבודה מאומצת ,כדי להביא עוד ועוד ספורטאים לרמות הגבוהות ביותר בדרך להגשמת המטרות שלנו”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן