חדשות עו"ד מוני עזורה פרשת השבוע

האורים והתומים הכרעה אלוהית ללא ערעור עליה

יש 10 סיבות להפסיק את חקירת נשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת אסתר חיות, בעניין השיחה שבינה לבין נשיאת בית המשפט המחוזי, כב' השופטת בדימוס הילה גרסטל, אך נדמה, כי די בסיבה הראשונה, מעמדה וכבודה, היתר כבר לא רלבנטי, בעניין זה. חקירתה אינה מכבדת אותנו, בשים לב למעמדה, הדומה למעמד 'הכהן הגדול' בפרשת השבוע. הביקורת באמצעי התקשורת כלפיי נשיאת בית המשפט העליון ביחד עם עוד ערימה של תיקים שעברו מבדיקה לחקירה של ראש הממשלה מטרידה אותי.
0
0
בנימין נתניהו ראש הממשלה | רקע: בגדי הכהן הגדול | צילום: ויקיפדיה
בנימין נתניהו ראש הממשלה | רקע: בגדי הכהן הגדול | צילום: ויקיפדיה

מספרים על נפוליאון בונפרטה שהיה מתקבל בכל עיר שהיה מגיע אליה בצלצולי פעמוני הכנסייה. כשהגיע לעיר עכו, הוא בא בטרוניה למושל עכו ושאל; “מדוע לא צלצלו הפעמונים”. מושל עכו, התנצל והסביר, כי יש 10 סיבות לכך. הראשונה היא שאין כנסייה בעכו… יתר הסיבות כבר לא היו רלבנטיות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

באותה מידה, יש 10 סיבות להפסיק את חקירת נשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת אסתר חיות, בעניין השיחה שבינה לבין נשיאת בית המשפט המחוזי, כב’ השופטת בדימוס הילה גרסטל, אך נדמה, כי די בסיבה הראשונה, מעמדה וכבודה, היתר כבר לא רלבנטי, בעניין זה. חקירתה אינה מכבדת אותנו, בשים לב למעמדה, הדומה למעמד ‘הכהן הגדול’ בפרשת השבוע.

פרשת השבוע פרשת תְּצַוֶּוה היא פרשת השבוע השמינית ב’ספר שמות‘. המתחילה בפרק כ”ז, פסוק כ’ ומסתיימת בפרק ל’, פסוק י’. הפרשה, ממשיכה את הפרשה הקודמת ‘פרשת תרומה’ בהוראות לקראת הקמת המשכן. את פרשת תְּצַוֶּוה, קוראים לרוב לפני חג פורים.

הפרשה מתארת את מעמדו ולבושו של הכהן הגדול שנאמר; “כט וְנָשָׂא אַהֲרֹן אֶת-שְׁמוֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל בְּחֹשֶׁן הַמִּשְׁפָּט, עַל-לִבּוֹ–בְּבֹאוֹ אֶל-הַקֹּדֶשׁ: לְזִכָּרֹן לִפְנֵי-יְהוָה, תָּמִיד. ל וְנָתַתָּ אֶל-חֹשֶׁן הַמִּשְׁפָּט, אֶת-הָאוּרִים וְאֶת-הַתֻּמִּים, וְהָיוּ עַל-לֵב אַהֲרֹן, בְּבֹאוֹ לִפְנֵי יְהוָה; וְנָשָׂא אַהֲרֹן אֶת-מִשְׁפַּט בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל עַל-לִבּוֹ, לִפְנֵי יְהוָה—תָּמִיד“.

עם הקמת בית המשפט העליון, נלקחו מוטיבים מביגוד זה (אבני חוֹשֶׁן הַמִּשְׁפָּט, המשמש אחד משמונת בגדי הכהן הגדול בעת ששירת בבית המקדש. שובצו בו 12 אבנים יקרות שונות כנגד 12 השבטים והוא הונח על חזהו של הכהן הגדול). בבניית בית המשפט העליון – היקפה של הזכוכית הפנוראמית ממנה נשקף נוף ירושלים, בבניין זה. בית המשפט העליון, אינו רק מבנה אלא הוא ה”אורים והתומים” של המשפט הישראלי, של הדמוקרטיה.

האורים והתומים” הם פריטים מסוימים (אבנים) שהונחו בדרך קבע בתוך בְּחֹשֶׁן הַמִּשְׁפָּט, שלבש הכהן הגדול על חזהו והיו אמצעי לשאול את האלוהים ולקבל הדרכה אלוהית, כאשר באמצעות ‘האורים והתומים’ היה הכוהן הגדול מַפְנֶה שאלות לה’ ומקבל מענה.

לפי המקרא, תשובת האורים והתומים היא הכרעה אלוהית שאין לערער עליה; “מִשְׁפַּט הָאוּרִים לִפְנֵי ה‘” (במדבר, כז 21). לפי היומיום, האורים והתומים הינם כינוי למקור מוסמך שאין עליו עוררין. כיום האורים והתומים עם כיתוב בעברית ובלטינית הוא גם סמלה של… ‘אוניברסיטת ייל‘ שבארצות הברית. משכך, אסור לאפשר חקירה של נשיאת בית משפט העליון בנושא כל כך סתמי ושולי, צהבהב.

הביקורת באמצעי התקשורת כלפיי נשיאת בית המשפט העליון ביחד עם עוד ערימה של תיקים שעברו מבדיקה לחקירה של ראש הממשלה מטרידה אותי. לרגע, אני רוצה לעצור ולבדוק את המקרים;

█ תיק מילצ’ן | תיק 1000 | פרשת המתנות

תיק מילצ’ן, המכונה ‘תיק 1000’ וגם; ‘פרשת המתנות’ היא חקירה פלילית שמנהלת משטרת ישראל, מדצמבר 2016, נגד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, בחשד שקיבל טובות הנאה ומתנות יקרות מאנשי עסקים, הבולט שבהם הוא ארנון מילצ’ן. החודש, המליצה המשטרה להעמיד לדין את נתניהו ואת מילצ’ן בעבירות שוחד.

האמת שבפרשה זו תיק מילצ’ן, רב הנסתר על הנגלה, אך אני חייב לשתף אתכם בצד המשפטי שלה. הטיעון, כי ראש הממשלה, קיבל סיגרים ומשקאות בסך 600,000 ₪ במשך 10 שנים, אינו סכום נוראי, כאשר המדובר בחבר, אוליגרך.

הטיעון, כי מנגד, עזר ראש הממשלה לקבלת “תיקון מילצ’ן” בפקודת מס הכנסה אינה אלא שטות. לנוכח ניסיוני כמי שייצג תושב חוזר, איש עסקים, שנדרש לשלם מסים כבדים בגין עסקאותיו בחוץ לארץ, אני חושב שתיקון מילצ’ן הוא מחויב המציאות.

עד שנת 2008 (תקופת מר רוני בר און כ-שר האוצר ומר אהוד אולמרט כ-ראש ממשלה) חלו בישראל דיני מס טריטוריאליים (כלומר, ניתן היה לחייב תושב ישראל בקשר עם פעילותו בישראל בלבד ולא על רווחים בחוץ לארץ, שם שילם את המסים המקומיים).

כך נוהגות כל המדינות הנאורות בעולם!!! החל משנת 2008, חל שינוי בדיני המס והחלו בחיובים אישיים ו-לא טריטוריאליים. כלומר, חיוב אישי של כל איש עסקים תושב ישראל גם בגין עבודתו בחוץ לארץ.

התוצאה הייתה שאנשי עסקים לא רצו לעשות עליה לארץ ישראל וזאת הבינו במשרד האוצר, כי המדובר בפגיעה של ממש בכלכלה הישראלית.

מילצ’ן, היה אחד מהם. התוצאה הידועה היא, כי החליטו לבצע תיקון רטרואקטיבי; “תיקון מילצ’ן” קרי, ליתן לאנשי עסקים פטור מדיווח וחיוב במס במשך 10 שנים ממועד עלייתם לארץ ישראל, על עסקיהם ורווחיהם חוץ לארץ. זו הייתה החלטה נכונה ונבונה, תוצאה הגיונית לחקיקה לא הגיונית בדיני המס.

█ תיק מוזס | תיק 2000

תיק מוזס | תיק 2000, קשה לי להבין את ההיגיון המשפטי באישומו של ראש הממשלה ב”עבירת שוחד” בתיק זה. על פי פרסומים, המשטרה תפסה הקלטות שנעשו ביוזמת נתניהו ובהן הציע מוזס, כי “ידיעות אחרונות” יסקר את נתניהו באופן אוהד ואף ימנה לעיתון כתבים לפי בחירת נתניהו, אם ידאג האחרון לפגוע בהצלחתו של עיתון ישראל היום, הפוגעת קשות ברווחי “ידיעות אחרונות“.

החודש ב-13 בפברואר, המליצה המשטרה להעמיד לדין את נתניהו ואת מוזס בעבירות שוחד. יעלה על הדעת, כי שיחה בין ראש הממשלה מר ביבי נתניהו לבין עורך עיתון, שיחה חשובה ומוקלטת, בה דברו ביניהם על חלוקת שללם, אותו דוב שעוד לא תפסו (כלומר, ניהלו וקבעו קביעות כאילו החינמון “ישראל היום” נמצא בידיהם).

באותה מידה אני חושש שיעצרו אותנו בגלל אי דיווח ל’מס שבח‘ בקשר עם רכישת בתים במשחק מונופול.

ועכשיו קצת רצינות בכל הכבוד וההערכה לראש הממשלה כמו גם למר ארנון (נוני) מוֹזֶס, הבעלים העיקרי, המוציא לאור והעורך האחראי של העיתון ידיעות אחרונות, עדיין יש לאיש העסקים היהודי-אמריקאי, מר שלדון אדלסון (Sheldon Gary Adelson) כבעלים של העיתון “ישראל היום” כח להחליט לגביי עסקיו ומי שראה את מלונותיו בעיר לאס ווגאס, מבין שהוא יודע להחליט החלטות!!!

█ תיק בזק-אלוביץ’ | תיק מעבר לאופק | תיק 4000

תיק פרשת בזק-אלוביץ’ | תיק מעבר לאופק | תיק 4000 על שלל כינוייו היא חקירה פלילית שמנהלת יחידת להב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות ניירות ערך, החל מיוני 2017. הפרשה, כוללת 3 תת-פרשות, נוגעת להתנהלות של גורמים בכירים בחברות; “בזק“, “yes“, וואלה! NEWS ו”חלל תקשורת” ושל עובדי מדינה שפעלו מתוקף תפקידם מול חברת “בזק“.

בין החשודים בפרשה בעל השליטה ב-חברת בזק, איש העסקים שאול אלוביץ’, מנכלית חב’ בזק, הגב’ סטלה הנדלר, מנכל משרד התקשורת מר שלמה פילבר ויועץ התקשורת מר ניר חפץ.

█ תיק טראמפ

ובנימה של חיוך, תיק טראמפ – ראש הממשלה, מר נתניהו, ישב בחדר סגור לתקשורת עם הנשיא nr דונלד טראמפ והחליטו, כי ירושלים, שייכת לעם היהודי והיא תוכרז כבירת ישראל וכנגד זה יהיה רשאי הנשיא טראמפ … (להשלים ולחקור)…חה, חה, חה…

שבת שלום.

0
0



אודות הכותב

מוני עזורה

* הכותב עו"ד עזורה מוני הבעלים של משרד עורכי הדין, הינו בוגר אוניברסיטת תל אביב ובעל רישיון עריכת דין מאז 1988. מומחה בייצוג זוכים בתיקי הוצל"פ (הוצאה לפועל) ודיני חברות. חייבים בתיקי פשיטות רגל, חברות במסגרת פירוק ו/או הקפאת הליכים, מייצג הורים בנושאי חינוך שונים, מייצג בעתירות מינהליות, ערעורים אזרחיים.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן