רדיו | טלוויזיה

דניאל פאר העיתונאי ומגיש הטלוויזיה הלך לעולמו בגיל 74

בין השנים; 1983-1973, היה דניאל פאר מזוהה עם תוכנית הצרכנות "כלבוטק", שהיה ממייסדיה והמנחה הראשון שלה ועימה זכה פעמיים ב'פרס כינור דוד' ◄פאר, הנחה לצד הזמרת ירדנה ארזי את תחרות הזמר הבינלאומית "אירוויזיון 1979" שנערכה באותה שנה בירושלים◄דניאל פאר פרש לגמלאות בסוף ינואר 2010, לאחר כ-48 שנות שידור◄הלווייתו של דניאל פאר תיערך מחר, יום שישי ה-29 בספטמבר, בבית העלמין של קיבוץ גבעת ברנר.
0
0

דניאל פאר מבכירי העיתונאים והשדרים ברדיו ובטלוויזיה מוותיקי ‘הערוץ הראשון של רשות השידור’ לשעבר, הלך הבוקר (ח’ בתשרי התשע”ח) לעולמו כשהוא בן 74 (2 בינואר 1943 – 28 בספטמבר 2017). הלווייתו של דניאל פאר, תיערך מחר, יום שישי ה-29 בספטמבר, בבית העלמין של קיבוץ  גבעת ברנר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

פאר, אושפז בראשית השבוע בבית החולים שערי צדק בעיר ירושלים, לאחר שלקה באירוע מוחי. הרופאים נאבקו על חייו, אך הבוקר הזה, נקבע מותו. הוא הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ועשרה נכדים.

בנו, ירון פאר, המוכר לציבור הרחב  כמנחה ב’ערוץ הקניות‘ ספד לאביו באתר וואלה! תרבות; “כל אדם אומר על אביו שהוא היה אחד בדורו, יוצא דופן ומיוחד, אבל אבא שלי באמת היה כזה”.

פאר, הבן, הוסיף; “אבא היה שונה, נעים הליכות, מסביר פנים ולא ידע להזיק לאף אחד. תמיד הוא היה חביב על זולתו ועל הבריות. הוא היה צנוע ועניו. היה איש טלוויזיה מהשורה הראשונה, מגיש בחסד עליון.

הוא השאיר בלבנו חלל עצום. אני לא יודע אם אי פעם נוכל למלא את החלל הזה. הוא באמת היה איש נדיר, וגם אבא נדיר. אז אנחנו כואבים את לכתו, אנחנו דואבים ואנחנו בוכים. ואנחנו מודים למנחמינו, המון טלפונים מגיעים מהבוקר”.

דניאל פאר העיתונאי ומגיש הטלוויזיה הלך לעולמו בגיל 74 | צילום: ששון תירם | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דניאל פאר העיתונאי ומגיש הטלוויזיה הלך לעולמו בגיל 74 | צילום: ששון תירם | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

█ ירון פאר; “אבא נעים הליכות, מסביר פנים ולא ידע להזיק לאף אחד… איש טלוויזיה מהשורה הראשונה, מגיש בחסד עליון”.

מהביוגרפיה של דניאל (פרוידנרייך) פאר, באתר ויקיפדיה, עולה, כי הוא נולד בשנת 1943, הוא בוגר בתי הספר “בלפור” ותיכון עירוני א’ בעיר תל אביב.  את דרכו בשידור החל בגיל 12, בתוכנית לנוער “הכל בכל מכל בה“, במסגרת אולפן הילדים התל אביבי של ‘קול ישראל’.

כמו כן, השתתף בהגשת התוכנית “חץ וקשת – המיקרופון לרשות הגדנע” בתחנת גלי צהל, כחבר בלהקת הגדנ”ע.

פאר, שירת בצהל כמראיין פסיכוטכני. למד ספרות עברית ובלשנות אנגלית באוניברסיטה העברית, ובמקביל קיבל תעודת הוראה באנגלית. לאחר התואר הראשון, המשיך בלימודי אנגלית לתואר שני ותקשורת ב”מכון לקומוניקציה” באוניברסיטה.

בשנת 1962, מיד עם שחרורו מצבא ההגנה לישראל, התקבל דניאל פאר אל “קול ישראל” כקריין. בעבודתו כקריין חדשות והגיש תוכניות רבות, בהן “יומן השבוע” ו”רדיו-עשרה“, שזיכתה אותו בפרס רשות השידור. בשנת 1969, מונה לראש מדור הקריינים.

בשנים; 1966–1967, עבד כעורך, כתב ושדר במחלקה העברית של הבי. בי. סי. (BBC – ראשי תיבות של British Broadcasting Corporation, “תאגיד השידור הבריטי” תאגיד השידור הציבורי בבריטניה) בלונדון.

 בוקר עצוב ישראל, פאר, דרכו של איש טלוויזיה מהשורה הראשונה ב‘טלוויזיה’

בשנת 1970 החל את דרכו ב‘טלוויזיה’ כמגיש בתוכנית “בכותרת ובשוליים“. בשנת 1971, סיים את עבודתו ברדיו, ועבר למחלקת החדשות בטלוויזיה.

לאורך השנים, הגיש את “מבט“, את “בוקר טוב ישראל“, משדרים מיוחדים ומבזקי חדשות, ושימש בתקופות שונות כתב, ראש דסק חדשות חוץ, ראש דסק הדרכה ועורך-משנה של מהדורת החדשות “מבט“.

בין השנים; 1983-1973, היה דניאל פאר מזוהה עם תוכנית הצרכנות “כלבוטק“, שהיה ממייסדיה והמנחה הראשון שלה ועימה זכה פעמיים ב‘פרס כינור דוד’.

פאר, הנחה לצד הזמרת ירדנה ארזי את תחרות הזמר הבינלאומית “אירוויזיון 1979“, שנערכה באותה שנה בירושלים.

בשנות ה-80 המוקדמות הנחה פאר בין היתר את ‘פסטיבל למנצח שיר מזמור‘ בחג חנוכה תשמ”א וכמה מתחרויות קדם האירוויזיון. בהמשך שנות השמונים, היה בין מנחי תוכנית האירוח “שעה טובה“.

ב-13 בדצמבר 1987, הנחה והיה שותף לעריכתה של תוכנית חדשה בנושא תחבורה הנקראת “גלגלים“. בהמשך שונה שמה ל”על גלגלים” ושודרה עד שנת 1994.

בשנים; 1983–1985, שימש שליח חינוכי של הקרן הקיימת לישראל בקנדה.

בשנת היובל למדינה הנחה את טקס הענקת פרסי ישראל.

בשנת 2003, הוכתר ל‘יקיר התנועה לאיכות השלטון’.

בשנים; 2006–2007, הגיש פינה בתוכנית “כך היה” בערוץ הראשון הנקראת “היום לפני“.

דניאל פאר פרש לגמלאות בסוף ינואר 2010, לאחר כ-48 שנות שידור.

בשנים; 2010–2013, הצטרף לצוות התוכנית “טל-כרם” – הטלוויזיה הקהילתית מרכז קהילתי בית הכרם ירושלים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן