אוניברסיטה | מכללה מאזני הצדק

בר אילן, תקיים הכנס בינלאומי השני “אחריות בעולם משתנה”

אנחנו חיים בעולם דינמי ומשתנה (טכנולוגיה, גלובליזציה, עליית הדת), אשר בו ההסדרים והמוסדות של אתמול לא תמיד מתאימים למציאות של היום. בשל כך עולות בו שאלות דומות שהמשותף לכולן - מה אנחנו חייבים לזולת? הכנס בינלאומי השני "אחריות בעולם משתנה" בימים; א'-ב' י'-יא' בסיון, 4-5 ביוני 2017 בבניין הפקולטה למשפטים (306) חדר 200 קומה ב.
0
0
פרופסור סמואל מוין, שירצה בכנס בינלאומי השני "אחריות בעולם משתנה" באוניברסיטת בר אילן | עיבוד צילום: שולי סונגו©
פרופסור סמואל מוין, שירצה בכנס בינלאומי השני “אחריות בעולם משתנה” באוניברסיטת בר אילן | עיבוד צילום: שולי סונגו©

האם רבנים חייבים דין וחשבון רק לקהילה שלהם או לכלל העם? האם חברות היי-טק, צריכות לחשוב איך ישפיע המוצר שלהן על המשתמשים בו? שאלות כאלה ואחרות, יעמדו לדיון בהמרכז למשפט יהודי ודמוקרטי’ בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, שיקיים את הכנס בינלאומי השני “אחריות בעולם משתנה” בימים; א’-ב’ י’-יא’ בסיון, 4-5 ביוני.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

המושב הראשון ביום ראשון, י’ בסיון תשע”ז, 4 ביוני בין השעות; 9:10-11:00 יעסוק בנושא; ‘היסטוריות מקבילות’. מנחת המושב: דר’ תומר שדמי, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת תל אביב, המתמחה בתיאוריה פוליטית, צדק גלובלי, אחריות חברתית של תאגידים וזכויות במרחב הסייבר. דר’ שדמי, זכתה במלגת פרס דן דויד, מלגת בוכמן לדוקטורנטים מצטיינים ומענקי מחקר ממרכזי מינרבה למדעי הרוח, לזכויות האדם ולמצבי קיצון.

הרצאת הפתיחה תתקיים על ידי פרופ’ סמואל מוין מ’אוניברסיטת הרווארד‘ ו’אוניברסיטת יל‘ שידבר על חובות בעולם של זכויות (Retrieving the History of Duties in an Age that Needs It). מדוע צריך שפה חדשה שתתבסס על חובות ואחריות?

פרופ’ מויין, הנו החוקר הבולט בעולם העוסק היום בהיסטוריה של זכויות אדם. במרץ, השנה, נמסר על מינויו של פרופ’ שמואל מוין לפקולטה למשפטים של אוניברסיטת ייל. הוא יצטרף כפרופסור למשפטים, בתוקף מיום 1 ביולי 2017.

עולות שאלות דומות שהמשותף לכולן – מה אנחנו חייבים לזולת?

פרופ’ מויין, כתב מספר ספרים בתחומי ההיסטוריה האינטלקטואלית האירופית ובהיסטוריה של זכויות האדם, כולל ספרו “האוטופיה האחרונה” שיצא בהוצאת אוניברסיטת הרווארד, בשנת 2010 ונחשב הספר החשוב ביותר בשנים האחרונות שעסק בקשיים ובמקורות של שיח זכויות האדם.

על דבריו של פרופ’ סמואל מוין, ישיב פרופ’ יאיר לורברבוים מאוניברסיטת בר אילן המתמחה ב-משפט עברי, תיאוריה פוליטית, פילוסופיה של המשפט ומחשבת ישראל.

פרופ’ לורברבוים, זכה בפרס גולדשטיין-גורן בקטגורית הספר הטוב ביותר במחשבת ישראל בשנים; 2007-2004; פרס פ’ אונגר וש’ גולדשטיין לפרסום מעולה בתחום חקר הרציונאליות; פרס א”א אורבך, לעבודת דוקטור מצטיינת מהאיגוד העולמי למדעי היהדות וקרן הזיכרון לתרבות יהודית; פרס ריקליס למחקר מצטיין במשפט עברי; פרס אברהם כץ בספרות עברית, האוניברסיטה העברית.

הנחת היסוד בכינוס כולו היא, כי אנחנו חיים בעולם דינמי ומשתנה (טכנולוגיה, גלובליזציה, עליית הדת), אשר בו ההסדרים והמוסדות של אתמול לא תמיד מתאימים למציאות של היום. בשל כך, עולות בו שאלות דומות שהמשותף לכולן – מה אנחנו חייבים לזולת?

הנה כמה שאלות שיידונו בכנס;

  • האם חברות היי טק וטכנולוגיה צריכות לחשוב איך ישפיע המוצר שלהם על המשתמשים בו?
  • האם רבנים חייבים דין וחשבון רק לקהילה שלהם או לכלל העם, או העולם?
  • האם מדינות חייבות רק לאזרחיהן או שיש להן חובות גם כלפי אזרחי מדינות אחרות המושפעים מהן?
  • האם מנהלי קרנות השקעות חייבים רק למקסם את ההון שלהם עבור בעלי השליטה, או שיש להם גם חובות למי שכל כספי הפנסיה שלו נמצאים בידיהם?

אלו שאלות מאוד שונות – אך לכולן מכנה משותף.

הכנס בינלאומי השני “אחריות בעולם משתנה” יתקיים בימים; א’-ב’ י’-יא’ בסיון, 4-5 ביוני 2017 בבניין הפקולטה למשפטים (306) חדר 200 קומה ב.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן