צפת רפואת ילדים

בית חולים לדובים בפקולטה לרפואה של אוני’ בר אילן

במתחם הפקולטה ברחוב הנרייטה סאלד 8, בעיר צפת, מוקמות עמדות טיפול מגוונות; קבלת חולים, חדר מיון, חדרי אשפוז וניתוח, עמדת אמבולנס, מחלקת אורתופדיה, בה הדובים הפגועים בגפיים נחבשים, מגובסים ומטופלים בפיזיותרפיה. את 'ניתוחי החירום' מקבלות הבובות במחלקה הכירורגית, כשכל הילדים לבושים בבגדי חדרי ניתוח.
0
0
בית חולים לדובים בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל | עיבוד צילום: שולי סונגו
בית חולים לדובים בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל  | עיבוד צילום: שולי סונגו

בראשית החודש בא עלינו לטובה (יום שני, ז ניסן ה’תשע”ז, 03.04.2017), יוקם “בית חולים לדובים”- ב’מתחם הפקולטה לרפואה’ של אוניברסיטת בר-אילן בגליל. לאחר ההצלחה בשנה שעברה, תקיים הפקולטה גם השנה את המיזם, ביוזמת ‘אגודת הסטודנטים לרפואה בגליל’. מדובר במיזם חינוכי-קהילתי, אשר מטרתו להפיג פחד וחרדה בקרב ילדים בגילאי גן (3-6) מטיפול רפואי בכלל ומבית חולים בפרט. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

את האירוע מנהלים סטודנטים לרפואה וסטודנטים למחקר, בשיתוף עם סגל הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל. הסטודנטים לרפואה, יהיו ‘הרופאים’ של הדובים והבובות, שיביאו הילדים מביתם. הילדים, יחוו הדמיה של טיפול רפואי בבית חולים. בבואם לאירוע ייקלטו הילדים ב”חדר מיון“. הדובים והבובות, יעברו טיפול רפואי מלא, בהתאם לבעיה הרפואית, שהוגדרה על ידי הילדים ב’טופס הקבלה‘ ל’בית החולים‘.

הדובים הזקוקים ‘לפינוי חירום’ יגיעו ל‘מיון’ בליווי חובש מהאמבולנס, שבו  יזכו לבדיקה רפואית הכוללת בדיקות דם, חום, לחץ דם ועוד. לאחר מכן, מופנים הילדים לאחת מהמחלקות לטיפול מקיף.

במתחם הפקולטה ברחוב הנרייטה סאלד 8, בעיר צפת, מוקמות עמדות טיפול מגוונות; קבלת חולים, חדר מיון, חדרי אשפוז וניתוח, עמדת אמבולנס, מחלקת אורתופדיה, בה  הדובים הפגועים בגפיים נחבשים, מגובסים ומטופלים בפיזיותרפיה. את ‘ניתוחי החירום’ מקבלות הבובות במחלקה הכירורגית, כשכל הילדים לבושים בבגדי חדרי ניתוח.

בדיקות מקיפות של רנטגן ואולטרא סאונד מבוצעות לצורך אבחנה מדויקת. מי שנזקק לבדיקת רופא אף אוזן גרון ורופא עיניים, מקבל מענה הולם ב’מחלקה‘.

  בית חולים לדובים: הדובים הזקוקים ‘לפינוי חירום’ יגיעו ל’מיון’ בליווי חובש מהאמבולנס

בשנים האחרונות נוספה ‘מרפאת שיניים’. הילדים מקבלים הדרכה על בריאות השן, בדיקת שיניים, וצחצוח נכון משיננית ומסטודנטים עם זיקה לתחום. כמו כן, משתתפים הילדים בחוג לתזונה נכונה ובריאה. כאן עוברים הילדים שקילה ומדידת גובה על ידי דיאטנית קלינית.

הסטודנטים, כ‘רופאים מטפלים’ מלווים את הילדים לאורך התהליך ועונים על שאלותיהם. ב‘בית המרקחת’ מקבלים הילדים ‘תרופות’ (בריאות וטעימות) והפתעות נוספות. ליצנים רפואיים מסתובבים, מנעימים את האווירה ומרגיעים את הילדים. שירי ילדים מתנגנים ברקע ותפאורה צבעונית תורמת לאווירה החגיגית.

בשנה שעברה ההיענות של ילדי העיר צפת והסביבה, בעידוד הגננות וההורים, הייתה מעל למצופה. קרוב ל-1000 ילדים, הורים, אחים ואחיות הגיעו להשתתף בפעילויות הרבות ולטפל בדובים ובבובות שלהם. ההתרגשות בכל שנה היא עצומה, גם מצד הילדים וגם מצד הסטודנטים. אין ספק, כי האווירה ו‘המקצועיות’ במהלך האירוע תורמות לנכונות הילדים לקבלת הטיפול ומתקבל הרושם, כי חששותיהם מקבלת טיפול רפואי פוחתים.

“אנחנו מצפים להיענות רבה אף יותר השנה, ולהגעת ילדים נוספים, שיחוו את החוויה המדהימה הזו!” אומרים מארגני האירוע. הציבור הרחב מוזמן להגיע (יום שני, ז ניסן ה’תשע”ז, 03.04.2017), בין השעות: 16:00-19:00, בפקולטה לרפואה בגליל, רחוב הנרייטה סאלד 8, בעיר צפת.

0
0



אודות הכותב

שולי סונגו

שולי סונגו, ממשתתפות מערכת אתר כאן ישראל (כאן נעים) עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן