ספרים | סופרים | משוררים

‘בית אבי’ יקיים ערב מחווה לסופר-משורר ילדים, לוין קיפניס

ערב מחווה לסופר ומשורר הילדים הפורה והאהוד כל כך; לֶוִין קִיפְּנִיס, לציון 27 שנים לפטירתו יקיים 'בית אבי' בירושלים (יום חמישי, כט' באייר 25.5 בשעה; 20:00, הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי) "ראש לחודש סיוון - לֶוִין קִיפְּנִיס" (17 באוגוסט 1894 - 20 ביוני 1990) ◄ בין סיפוריו הידועים של לוין קיפניס, נמנים; "המטריה הגדולה של אבא", "אליעזר והגזר", "נרקיס מלך הביצה" ועוד.
0
0
הסופר לוין קיפניס בעת עבודת הכתיבה בביתו | עיבוד צילום: שולי סונגו©
הסופר לוין קיפניס בעת עבודת הכתיבה בביתו | עיבוד צילום: שולי סונגו©

בחודש הבא, ימלאו 27 שנים לפטירתו של סופר ומשורר ילדים ישראלי, שכתב בעיקר בעברית וכן ביידיש, חתן פרס ישראל לספרות ילדים (1978). לֶוִין קִיפְּנִיס (17 באוגוסט 1894 – 20 ביוני 1990) וב’בית אבי חי’ ברחוב המלך ג’ורג’ 44, בעיר ירושלים, בחרו ביום חמישי, כט’ באייר 25.5 בשעה 20:00 להקדיש את אירוע ‘ראש לחודש’ לסופר ומשורר הילדים הפורה והאהוד כל כך. הכניסה ללא תשלום.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

קִיפְּנִיס, כתב בעיקר בעברית וכן ביידיש היה פעיל כסופר במשך זמן שיא של 80 שנים רצופות (1910-1990) ויצירותיו ראו אור גם בשפות רבות אחרות. כמו כן, הוא זכה בפרסים רבים ובהם הוכתר חתן פרס ישראל לספרות ילדים (1978).

יצירתו של קיפניס, משתרעת על פני כ-800 סיפורים, 600 שירים וכ-100 ספרים לילדים. כתיבתו מאופיינת בסגנון קליל ושמח, נטול פאתוס ובה בעת בעלת עושר ואסתטיקה.

בין סיפוריו הידועים של לוין קיפניס, נמנים; “המטריה הגדולה של אבא“, “אליעזר והגזר“, “נרקיס מלך הביצה” ועוד. בנוסף הוא הרבה לכתוב שירים לילדים ובעיקר שירים על חגי ישראל, שרבים מהם נכתבו לדרישת הגננות באותן שנים ראשונות של הקמת הישוב היהודי.

הגננות, שחינכו את הדור הראשון של הילדים דוברי השפה ה‘עברית’ היו אובדות עצות, כיצד יש ללמד את הילדים על מועדי ישראל. בין השירים הידועים שכתב קיפניס, היו; ‘שנה טובה’, ‘אני פורים’, ‘סלינו על כתפינו’, ‘נר לי’ ועוד.

 המשתתפים ישמעו את סיפור חייו של קיפניס, יפגשו שירים לא מוכרים

לֶוִין קִיפְּנִיס, נולד בעיירה בתחום המושב היהודי של האימפריה הרוסית (כיום אוקראינה), למשפחה בת עשרה ילדים. כבר מגיל צעיר הוא התבלט בכישוריו הרבים ואת צעדיו הראשונים בכתיבה הוא עשה בעיתון שהוציא כשהיה רק בן 13

לוין קיפניס ובנו הבכור שי בתחילת שנות ה-30 | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו©
לוין קיפניס ובנו הבכור שי בתחילת שנות ה-30 | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו©

בשנת 1913, הוא עלה לארץ והשתלם בלימודי אומנות ב”בצלאל” אך כאמור, מצוקת התכנים בגני הילדים הביאה אותו לכתוב שירים המותאמים לצורכי החינוך לטף בארץ ישראל של ראשית המאה העשרים.

קיפניס, הקים תיאטרון לילדים שאותו ניהל 25 שנה וכתב לו הצגות רבות, תוך שאינו מזניח את תחומי היצירה האחרים הרבים שלו וכן הוציא לאור; שבועונים, שנתונים ומערכי לימוד רבים.

הוא היה פעיל כ-סופר במשך זמן שיא של 80 שנים רצופות (1910-1990) ויצירותיו ראו אור גם בשפות רבות אחרות.

כמו כן, הוא זכה בפרסים רבים ובהם; ‘פרס ישראל לספרות ילדים’.

מנהלת יחסי ציבור של בית אבי חי הגב’ ורד ליון-ירושלמי, מסרה לפורטל כאן נעים, כי; באירוע שיתקיים בבית אבי חי ביום חמישי הבא (25/5) ישמעו המשתתפים את סיפור חייו של קיפניס, יפגשו שירים לא מוכרים וילמדו על תרומתו הייחודית לעולמם הספרותי והתרבותי של הילדים בישראל.

את האירוע ינחה הפסיכולוג הקליני אבנר הכהן וישתתפו בו ציונה קיפניס, כלתו ומקימת ‘מרכז לוין קיפניס לספרות’ ולאה נאור, משוררת, סופרת ומתרגמת.

כמו כן, תתקיים שירה בציבור בהשתתפות; יהודה גרינבאום.

“ראש לחודש סיוון – לוין קיפניס” יתקיים ביום חמישי, כט’ באייר 25.5 בשעה 20:00 ב‘בית אבי חי’. הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי. ניתן להזמין כרטיסים מראש באתר בית אבי חי: www.bac.org.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן