בחירות לרשויות המקומיות בחירות לרשויות המקומיות 18'

בחירות רשויות המקומיות: בית אבות ובית חולים יציבו קלפי

קלפיות יוצבו בבתי אבות כבר בבחירות המקומיות למועצה ולראשות העיר הקרובות ואילו קלפיות ב'בתי החולים' רק ב-2023 ◄יושב ראש ועדת הפנים, חבר כנסת דודי אמסלם; "אז 200 קלפיות מתוך 40,000. בגלל זה, תמנעו מאדם עם אינפוזיה להצביע? בחירות זה עיקרון יסוד. אסירים הם אזרחים לא יותר טובים מחולים. אני מסכים לדחות הקלפיות בבתי החולים ל'בחירות 2023' שיהיה לכם פחות לחץ בחזה...".
0
0
חבר כנסת דוד ביטן מימין וחבר כנסת דודי אמסלם | רקע: קלפי צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו
חבר כנסת דוד ביטן מימין וחבר כנסת דודי אמסלם | רקע: קלפי צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו

ועדת הפנים של הכנסת בראשות חבר כנסת דודי אמסלם אישרה היום (שני, א’ באב תשע”ז) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חבר כנסת דוד ביטן ועמיתו חבר כנסת דודי אמסלם, להציב קלפיות בבתי אבות ובבתי חולים גם ב’בחירות לרשויות המקומיות’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

על פי ההצעה שהתקבלה, יוצבו קלפיות בבתי אבות כבר בבחירות המקומיות למועצה ולראשות העיר הקרובות ואילו קלפיות ב‘בתי החולים’ רק ב-2023, זאת בשל טענת משרד הפנים, כי הוא זקוק לזמן היערכות והתארגנות.

הקלפיות, שיוצבו בבתי האבות ובבתי החולים, יהיו חלק ממכסת הקלפיות הרגילה, או חלק ממכסת הקלפיות ל’בעלי מוגבלות’.

במקום שהן יהיו הקלפיות לבוחרים בעלי מוגבלויות, יוכלו להצביע בהן גם בעלי מוגבלות שאינם מתגוררים במוסד. חבר כנסת עבדאללה אבו מערוף, ביקש לסייג בחוק ולקבוע, כי אנשים שאינם מתגוררים בבית האבות לא יוכלו להצביע שם, מחשש לזיופים.

יושב ראש ועדת הפנים, חבר כנסת מר דודי אמסלם, לא קיבל את עמדתו; “זה נתון לשיקול דעת ‘ועדת הבחירות המרכזית’. אם יש ליד בית האבות, בית ספר ובו 800 מצביעים, רק הגיוני שיקבעו שחלק מספר הבוחרים יצביע בבית האבות במקום בבית הספר”.

 בחירות ברשויות המקומיות: “לפי החוק, אתה צריך לשלם לו נסיעות לקלפי. אתם במשרד הפנים אמורים לתת שירות לתושבים”.

על בקשת משרד הפנים שלא להכליל בתי חולים בחוק בשל “קשיי התארגנות“, אמר יושב ראש ועדת הפנים, חבר כנסת מר דודי אמסלם; “חוקקנו חוק שאסירים בבתי סוהר, יוכלו להצביע ב-בתי הכלא.

עכשיו, מאפשרים גם להצביע בבתי אבות. היחידים שאנו מחריגים זה חולים. לפי החוק, אתה צריך לשלם לו נסיעות לקלפי. אתם במשרד הפנים אמורים לתת שירות לתושבים.

אנו מדברים על הבחירות הבאות. אתם מבקשים מצב אבסורד, לא נכון, לא מוסרי ולא הגיוני. כמה בתי חולים יש בישראל? 20?” נציגת משרד הפנים, השיבה; “לפי הנתונים שבידינו, החוק, יחייב הצבת 200 קלפיות בבתי חולים“.

יושב ראש ועדת הפנים, חבר כנסת מר דודי אמסלם; “אז 200 קלפיות מתוך 40,000. בגלל זה, תמנעו מאדם עם אינפוזיה להצביע? בחירות זה עיקרון יסוד. אסירים הם אזרחים לא יותר טובים מחולים. אני מסכים לדחות את הקלפיות בבתי החולים לבחירות 2023‘ שיהיה לכם פחות לחץ בחזה…”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן