תחביבים

בול ברית האצ”ל הושק במעמד ראש הממשלה מר נתניהו

ראש הממשלה מר נתניהו בטקס הפקת 'בול ברית האצ"ל': "האצ"ל תרם תרומה מרכזית לחישול כוח המגן העברי. היו לפניו ארגוני הגנה ושמירה, היו גם לצדו תנועות חשובות אחרות וכבודן מונח במקומן, אבל הייחוד של האצ"ל היה משנה סדורה, ציונית וצבאית שינקה מחזונו של בנימין זאב הרצל על צבא יהודי, מהנהגתו של מנחם בגין ומתורתו של ז'בוטינסקי".
0
0
ראשה ממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה משמאל שר התקשורת צחי הנגבי בטקס הפקת 'בול ברית האצ"ל' במשרד ראש הממשלה | צילום: חיים-צח, לעמ
ראש ממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה משמאל מ”מ שר התקשורת צחי הנגבי בטקס הפקת ‘בול ברית האצ”ל’ במשרד ראש הממשלה | צילום: חיים-צח, לשכת העתונות הממשלתית

“קלעתם בול! הבול משקף במדויק את הרוח של חיילי הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל (האצ”ל). אנחנו מרבים להזכיר את עיקרון קיר הברזל, אנחנו פועלים לפיו לביצור כוחם של צה”ל וזרועות הביטחון, אבל צריך לומר שלוחמי המחתרת – ורבים נמצאים כאן איתנו – אתם יצקתם את היסודות של קיר הברזל, ואנחנו ממשיכים במשימה הזאת. המדיניות שלי ושל הממשלה היא טיפוח העוצמה הצבאית, בשילוב תקיפות מדינית. אתם יודעים שאני מופיע הרבה בין מנהיגי העולם, אל מול מנהיגי העולם – אני אף פעם לא מרכין ראש” – כך אמר בשבוע שעבר (רביעי, כ”א אייר, ה’תשע”ז)  ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, אליו התלוותה רעייתו הגב’ שרה נתניהו בטקס השקת בול ברית האצ”ל.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

באירוע השתתפו אנשי האצ”ל, מ”מ שר התקשורת מר צחי הנגבי, ח”כ ענת ברקו, יו”ר ברית חיילי האצ”ל מר יאיר אסיסקוביץ, מ”מ יו”ר קק”ל מר ארנן פלמן, סגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית מר יעקב חגואל, יו”ר דירקטוריון דואר ישראל מר חזי צאיג, מנהל השירות הבולאי מר אלחנן שפירא.

במהלך אירוע השקת בול ברית האצ”ל אמר ראש הממשלה מר נתניהו; “אנחנו מסמלים את זה היום ב’בול’ שאנחנו תכף נחשוף לטובת לוחמי האצ”ל, ואני רוצה להגיד לכם שקלעתם בול, כי הבול הזה משקף במדויק את הרוח של חיילי האצ”ל, את הרוח שלכם – של לוחמים ולוחמות – נחישות, גבורה והרבה הדר, ב-בול, רואים פנים של לוחמים צמאי דם, כן? זה צעירים וצעירות, אוהבי מולדת, שפעלו בהקרבה עילאית ובסיכון עצמי למען עצמאות ישראל.

האצ”ל תרם תרומה מרכזית לחישול כוח המגן העברי. היו לפניו ארגוני הגנה ושמירה, היו גם לצדו תנועות חשובות אחרות וכבודן מונח במקומן, אבל הייחוד של האצ”ל היה משנה סדורה, ציונית וצבאית שינקה מחזונו של בנימין זאב הרצל על צבא יהודי, מהנהגתו של מנחם בגין ומתורתו של ז’בוטינסקי.

אנחנו מרבים להזכיר את עיקרון קיר הברזל, אנחנו פועלים לפיו לביצור כוחם של צה”ל וזרועות הביטחון, אבל צריך לומר שלוחמי המחתרת – ורבים נמצאים כאן איתנו – אתם בעצם יצקתם את היסודות של קיר הברזל, ואנחנו ממשיכים במשימה הזאת.

אל מול מנהיגי העולם – אני אף פעם לא מרכין ראש. לבי לא גובה… מפעמת בי, רוח בית”ר ורוחו של האצ”ל

המדיניות שלי ושל הממשלה היא טיפוח העוצמה הצבאית, בשילוב תקיפות מדינית. אתם יודעים שאני מופיע הרבה בין מנהיגי העולם, אל מול מנהיגי העולם – אני אף פעם לא מרכין ראש. לבי לא גובה, אבל אני גם לא חושב שצריך להרכין ראש, כי מפעמת בי, כמו בכם, רוח בית”ר – רוח בית”ר ורוחו של האצ”ל.

אני יכול להגיד לכם, אצלנו זה עניין משפחתי, משום שהקשר של אבא שלי ל’תנועת ז’בוטינסקי’ הקשר הזה ידוע, ואתם צריכים לדעת שגם אביה של שרה, חמי זכרונו לברכה, שמואל בן ארצי, היה חבר אצ”ל, הוא היה המשורר של האצ”ל.

ראש ממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בטקס הפקת 'בול ברית האצ"ל' במשרד ראש הממשלה | צילום: חיים-צח, לשכת העתונות הממשלתית
ראש ממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בטקס הפקת ‘בול ברית האצ”ל’ במשרד ראש הממשלה | צילום: חיים-צח, לשכת העתונות הממשלתית

פעם עצרו אותו בטעות, הוא היה חבר אצ”ל, אבל הוא כתב שירים, והבריטים עצרו אותו והוא לא הבין למה הם עצרו אותו והחזיקו אותו יום, יומיים, שלושה, ואז הם באו לחקור אותו ואמרו; “חיים לנדאו, אנחנו רוצים לדעת איפה נמצאים האחרים”. הוא אמר: “אני לא חיים לנדאו“! הוא אמר: “אתה חיים לנדאו“. היה צריך לשכנע אותם ובסוף שכנע והעביר את הרוח הזאת גם לילדיו, ואנחנו מעבירים את זה גם לילדינו.

אז אנחנו באים מאותה משפחה, ואני חושב שנאמר כאן נכון שבמשך שנים ארוכות, ארוכות מדי, המורשת של האצ”ל, התרומה הכבירה של הארגון, של הארגון תרתי משמע, לבנייתה של מדינת ישראל – ואני אומר גם להבטחת עתידה, כי הרוח הזאת היא תנאי הכרחי להמשכו של המפעל הציוני – הדבר הזה לא נלמד ולא הוכר בין ילדי ישראל, ואנחנו כמובן עובדים ופועלים לשנות את זה.

ואני חושב שביסודו של דבר יש איזשהו שינוי שאנחנו רואים, שינוי בגישה, אבל לא תמיד שינוי בידיעה. ביסודו של דבר התפיסה היסודית הזאת של זאב ז’בוטינסקי ושל מנחם בגין היא מונחלת יותר ויותר ברוב שדרות העם, לא בכולן ואצל הצעירים, אבל יש מחסור בידע, ומה שאנחנו רוצים היום לעשות.

בין השאר, ובשאר הפעולות שאנחנו עושים בשנה הזאת, זה להנחיל את המורשת גם באופן ויזואלי וגם באופנים נוספים, כי לא רק משום שמגיע לכם את כל הכבוד, אלא משום שזה תנאי הכרחי להבטחת קיומנו.

ולכן, אני רוצה לברך אתכם ביום הזה, זה יום חג, וגם לומר לכם את המלה הפשוטה – תודה, תודה בשם עם ישראל“. סיכם כב’ ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל (בראשי תיבות: אצ”ל)  נוסד בירושלים, בשנת 1931. יושב ראש ברית חיילי האצ”ל, מר יאיר אסיסקוביץ, אמר, כי; “אני רוצה לבשר לך ידידי ראש הממשלה, באחרונה לא רק שיש מפנה באופן תיאורטי, עומדים בתור בני נוער, מתנ”סים, קהילות שלמות, השתלמויות חיליות של קורסים בצה”ל, לשמוע את מורשת האצ”ל (ארגון צבאי מחתרתי עברי).

ואני תמיד אומר את המשפט לנוער ולכולם – ההתנדבות לפרט ולמדינה. הם מסרסים מהיסוד את המשפט הנבזי; “מה יצא לי מזה“. ואז בחיוך, אני אומר להם: “אם יהודי זקן כמוני שעובר את גיל 85 ונראה טוב, זה רק ואך ורק הודות להנאה מההתנדבות והנתינה לעם ולמדינה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן