יום הכיפורים | Yom Kippur צער בעלי חיים

ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית: להפסיק הכפרות

ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית'; "מנהג הכפרות אינו חוקי באף מדינה בעולם מלבד מדינת ישראל, מאחר ואינו מוסרי, אינו עומד בשום חקיקה נגד התעללות בבעלי חיים וגורם סבל וצער רב לעופות ◄יושב ראש ארגון הוטרינרים לחיות הבית בישראל, דוקטור שלי עינב; הארגון שלנו שם לעצמו מטרה לצמצם את הזוועה זו ולבסוף לבטל את התופעה לחלוטין".
0
0
דוקטור שלי עינב יושב ראש ארגון הוטרינרים לחיות הבית בישראל יש להפסיק מנהג הכפרות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר’ שלי עינב יושב ראש ארגון הוטרינרים לחיות הבית בישראל | רקע: מנהג הכפרות | צילום רקע: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ערב יום הכיפורים, יום שישי, ט’ בתשרי התשע”ח, ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית, קוראים להפסיק את מנהג הכפרות, המהווה לדידם התאכזרות ופגיעה ברוטלית בעופות ולבצע כפרות בכסף ולא בחיים. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

המנהג היהודי ״כפרות״ שנערך בערב יום הכיפורים, מהווה התעללות מחרידה בחסרי ישע לכל דבר ועניין, מדובר התאכזרות ברוטלית ומשוללת הגיון או צידוק בתרנגולות, כך טוענים ב’ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית‘  ומבהירים, כי על פי המסורת, מסובבים תרנגול מעל ראשו של האדם ומבקשים לפדות בכך את האדם לחיים טובים ולשלום ותחת זאת לדון את העוף למיתה, לאחר מכן, נמסר התרנגול לשחיטה. מנהג זה  נקרא “מנהג כפרות״.

“מנהג הכפרות” – תוקפים הווטרינרים; “מהווה פגיעה קשה וחסרת רחמים בבעלי החיים הנידונים לכך; מנהג הכפרות, אקט זה מוביל ל; שברים, חבלות ושטפי דם ברגליים, בכנפיים ובגולגולת של העופות האומללים וגורם להם לסטרס, לכאב ולסבל נוראיים ומשוללי כל הגיון”.

ממשיכים וטוענים אנשי ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית’; “מנהג הכפרות אינו חוקי באף מדינה בעולם מלבד מדינת ישראל, מאחר ואינו מוסרי, אינו עומד בשום חקיקה נגד התעללות בבעלי חיים וגורם סבל וצער רב לעופות.

יתרה מכך, העופות האומללים מוחזקים בכלובים קטנים וצפופים ללא מזון ומים ותחת חום כבד לאורך ימים ארוכים, זמן קצר לפני כניסת יום הכיפורים, התרנגולות נמכרות, נקשרות, מטולטלות מעל ראשם של המבקשים ‘כפרה‘ ולבסוף נשחטות ברחוב לעיני המזמין מבצע הכפרות.

 דוקטור עינב; “יש לעקור את התופעה מן השורש, כדי להגן על בעלי החיים ולמנוע מהם לחוות כאב וסבל נוראיים שכאלה…”.

פרט נוסף מעניין הוא, כי רבי משה בן נחמן (ידוע בראשי התיבות רמב”ן; מגדולי חכמי ספרד, פוסק, פרשן, הוגה, מקובל ורופא, כמו גם הרב יצחק כדורי, שהיה מקובל בולט. בשנותיו האחרונות וכונה “זקן המקובלים” פסקו כנגד ‘מנהג הפגאני’ זה ולכן, אין זה מפתיע שגם השולחן ערוך, ספר החוקים היהודי, כינה את המנהג הזה; ״שטותי״.

ארגון הרופאים הוטרינרים, אומר, כי הוא  מכבד את רצון המאמינים והלוקחים חלק במנהג עתיק היומין ומציעים להמשיך אותו בדרך אחרת, למשל; פדיון כפרות; קיום המנהג באמצעות כסף אשר נתרם ישירות לעניים ובכך ידגיש את מימד הצדקה במנהג ואת תכליתו הראויה.

חבר בהסתדרות הרופאים הווטרינריים, יושב ראש ארגון הוטרינרים לחיות הבית בישראל, דוקטור שלי עינב, מסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; “בכל שנה, אנחנו עדים לתופעת ‘הפָּגָאנִיּוּת‘ – פולחן דתי בניגוד לרוח היהדות; עבודת אלילים, האיומה הזו, היא; ‘מנהג הכפרות‘. מדובר בפגיעה חסרת רחמים בחסרי ישע.

דוקטור עינב, דורש; “יש לעקור את התופעה מן השורש, כדי להגן על בעלי החיים ולמנוע מהם לחוות כאב וסבל נוראיים שכאלה. בקהילות יהודיות רבות מאד בארץ ובעולם המנהג הוחלף באופציה הומנית ומוסרית של כפרה בכסף ובמעות, תוך הבנה, כי זו תכליתו הראויה של המנהג וכך בעזרה לזולת, יכול אדם לכפר על עוונותיו מבלי לבצע עוונות חדשים בדמות פגיעה בבעלי חיים.

הארגון שלנו שם לעצמו מטרה לצמצם את הזוועה זו ולבסוף לבטל את התופעה לחלוטין”. סיכם דוקטור שלי עינב, יושב ראש ארגון הוטרינרים לחיות הבית בישראל.

ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל, הוא גוף המקצועי של מאות וטרינרים במרפאות הפרושות ברחבי הארץ, אשר שם לו מטרה לאגד את כל הווטרינרים בתחום זה, על מנת לשפר את המקצועיות, רמת הרפואה הווטרינרית, השירות ולהעלות לסדר היום הציבורי את הנושאים הבוערים והבעיות הקשורות ב‘חיות המחמד’ שלנו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן