בורסה פלילים

אלי גבאי מואשם בעבירות תרמית בקשר לניירות ערך

כתב האישום מייחס ליזם הנדל"ן אלי גבאי, עבירה של תרמית בקשר לניירות ערך, בכך שבמהלך 2015, ניהל משא ומתן, עם בעלי השליטה ועם מחזיקי האג"ח, לרכישת השליטה בחברת אנגל משאבים, תוך כדי העלמת פרט מהותי על היותו בעל עניין בחברה, נטען, על אף שהובהר לגבאי, בין היתר על ידי עורכי דינו, כי עליו לדווח מיידית על הפיכתו לבעל ענייו בחברה אנגל.
0
0
אלי גבאי וחברת אליתמר החברה הישראלית לנדל"ן מואשמים עבירות תרמית בקשר לניירות ערך | עיבוד צילום: שולי סונגו©
אלי גבאי וחברת אליתמר החברה הישראלית לנדל”ן מואשמים עבירות תרמית בקשר לניירות ערך | עיבוד צילום: שולי סונגו©

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (שני, י”ט באייר התשע”ז) כתב אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו (המחלקה הכלכלית) כנגד יזם הנדל”ן אלי גבאי ו-חברת אליתמר החברה הישראלית לנדל”ן בע”מ. על פי כתב האישום, עולה, כי לגבאי, עבירות דיווח במטרה להטעות משקיע סביר ועבירה של תרמית בקשר לניירות ערך בדרך של הנעה או ניסיון להניע לרכוש ‘ניירות ערך’ זאת תוך כדי העלמה של פרט מהותי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

על פי כתב האישום, החל משנת 2013, התעניין גבאי ברכישת השליטה ב’חברת אנגל משאבים‘. כחלק מניסיונו לרכוש את השליטה באנגל, רכש גבאי ביום 15.1.15 בעסקאות בבורסה ומחוץ לבורסה כ- 9.9% ממניותיה והפך לבעל עניין בה.

דוברת מחוז מרכז של משרד המשפטים עורכת דין רוני ליבנה, מסרה, לפורטל כאן נעים, כי; הרכישות בוצעו באמצעות חברת אליתמר, חברה פרטית בבעלותו של גבאי. בכתב אישום, נטען, על אף שהובהר לגבאי, בין היתר על ידי עורכי דינו, כי עליו לדווח מיידית על הפיכתו לבעל ענייו בחברה אנגל.

במשך חודשים ארוכים לא דיווח גבאי על כך והדבר דווח לראשונה לציבור רק ביום 3.11.15, לאחר פתיחה בחקירה גלויה של ‘רשות ניירות ערך’ בעניין.

בכך גרמו, גבאי וחברת אליתמר ל’חברת אנגל משאבים‘ לפרסם דיווחים מטעים לבורסה ולציבור המשקיעים בדבר החזקות בעלי עניין.

בנוסף, כתב האישום מייחס ליזם הנדל”ן אלי גבאי, עבירה של תרמית בקשר לניירות ערך, בכך שבמהלך 2015, ניהל משא ומתן, עם בעלי השליטה ועם מחזיקי האג”ח, לרכישת השליטה בחברת אנגל משאבים, תוך כדי העלמת פרט מהותי על היותו בעל עניין בחברה.

כתב האישום הוגש על ידי עורך דין עמית בכר ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ונחקר על ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

אל כתב אישום שהוגש נגד אלי גבאי וחברת אליתמר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן