רדיו | טלוויזיה

איש התקשורת יצחק ליבני, הלך לעולמו בגיל 82

יצחק לבני | 1934-2017; "הנה אני, איש בין אנשים. לפעמים החיים גדולים עלי, אבל אני חי אותם, כי אני מוכרח, כמו כולם. והנה זה העיקר: פעם הייתי ילד, היום אני אבא. חיי חולפים, אני חי אותם ומתבונן בהם. אני כותב, כי זו הדרך שבה אני מנסה להיאחז בהם עד כמה שאפשר, שלא ילכו לאיבוד".
0
0
 רשות השידור מרכינה ראש עם לכתו של איש התקשורת יצחק ליבני
איש התקשורת יצחק ליבני, הלך לעולמו | צילום: ויקיפדיה

איש התקשורת והסופר יצחק לבני, הלך היום (ראשון, ט”ז בשבט התשע”ז) לעולמו בגיל 82. לבני, נולד ב-17 באוקטובר 1934. הוא הותיר אחריו את רעייתו חברת הכנסת לשעבר אתי לבני, ילדיהם; רמי, יוני ויעל והנכד אורי. הלווייתו תיערך מחר (שני, י”ז בשבט התשע”ז). רשות השידור, הודיעה כי היא מרכינה ראש עם לכתו של יצחק ליבני, זכרו לברכה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במרוצת השנים שימש לבני, כעורך “במחנה“, כ-7 שנים מפקד גלי צה”ל, כמנכ”ל ‘רשות השידור’ וכיושב ראש חברת החדשות של ‘ערוץ 2’ ובמשך ארבעה עשורים הגיש מדי שבוע את התכנית “בין שישי לשבת – שיחה בשניים” ב‘רשת ב’  של קול ישראל.

בשנת 1975, התמנה למנהל הכללי של ‘רשות השידור’ באחת התקופות הפוריות והמוצלחות בתולדותיה. תחתיו כמנכ”ל צמחו תכניות אירוח ועלתה לשידור הסאטירה “ניקוי ראש”.

לבני העלה על נס את תכניות המקור הישראלי והביא לכך שישולבו הפקות מקור ישראליות עד כדי 70% משעות השידור בטלוויזיה.

 כמנהל הכללי של רשות השידור, לא זנח לבני את אהבתו לרדיו ובתקופתו הוארכו שעות השידור ב“קול ישראל”, נוספה תחנת הרדיו רשת גימל, ה“גל הקל” הפך לרשת ב’ ו-יומן הבוקר של רשת ב’ הוארך לשעה שלמה. כמו כן בתקופת כהותנו כ מנהל הכללי הרשות, הופק ה’אירוויזיון’ בישראל במבצע לאומי שזכה לשבחים בכל אירופה.

יצחק לבני, שחי ונשם תקשורת כבר מגיל צעיר, החל את דרכו העיתונאית ככתב צבאי ובהמשך כעורך העיתון “במחנה נחל“. בגיל 33, התמנה למפקד גלי צה”ל ובהמשך ערך גם את העיתון “במחנה“.

 איש התקשורת והסופר יצחק ליבני; “קטעים מתוך חומר החיים”, זכה לשבחי הביקורת

דוברת רשות השידור, הגברת לינדה בר, מסרה, כי בהמשך היה לבני יושב ראש ועדת ההיגוי להקמת ערוץ 2, יושב ראש הוועדה הציבורית לבדיקת תפקודו של השידור הציבורי, נשיא ‘המועצה לארץ ישראל יפה’ ויושב ראש דירקטוריון ‘חדשות ערוץ 2’ תפקידו הציבורי האחרון בתחום התקשורת, בו היה לוחם נחרץ למען חופש העיתונות והפרדה בין האינטרסים של בעלי המניות לבין עצמאותה של ‘חברת החדשות’.

מזה 40 שנה, הגיש לבני, מדי שבוע את התכנית “בין שישי לשבת – שיחה בשניים” ב-רשת ב’ של קול ישראל.

לצד פועלו העיתונאי, מפעל חייו של לבני, היה בתחום הכתיבה הספרותית. לפני שנה וחצי פרסם את ספרו “קטעים מתוך חומר החיים“, שזכה לשבחי הביקורת. בנוסף שימש לבני גם כיושב ראש  חבר השופטים של פרס ספיר, כיושב ראש פרויקט “מילים ודמויות” וכיושב ראש המכון לתרגום ספרות עברית לשפות זרות.

על מכלול פועלו זכה ב-2015, בתואר דוקטור לשם כבוד מטעם אוניברסיטת בן גוריון.

יצחק לבני – 1934- 2017; “הנה אני, איש בין אנשים. לפעמים החיים גדולים עלי, אבל אני חי אותם כי אני מוכרח, כמו כולם. והנה זה העיקר: פעם הייתי ילד, היום אני אבא. חיי חולפים, אני חי אותם ומתבונן בהם. אני כותב, כי זו הדרך שבה אני מנסה להיאחז בהם עד כמה שאפשר, שלא ילכו לאיבוד”.

יהי זכרו ברוך.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן