אילת תחבורה ציבורית תיירות | נופש

אילת נגד מיזוג אל על עם חב’ ישראייר יפגע בתעופה לעיר

על רקע המיזוג הצפוי בין חברות התעופה אל על וישראייר, ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי; "ההשלכה המידית והברורה של קיום מונופול כזה היא כמובן שמחירי הטיסות יאמירו, דבר שיפגע בתיירות ובמסחר שמהווים חלק ניכר מפרנסת תושבי העיר. לא הגיוני הדבר בעיני, להתיר מיזוגן של חברות תעופה באופן שעלול לסכן את התחבורה האווירית לאילת, ולהשאיר את העיר, תושביה ומבקריה לחסדיה של חברת תעופה אחת בלבד, בכך ייווצר ללא ספק מונופול תחבורתי בתחום רגיש וחשוב...".
0
0
ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי ברקע מטוס נוסעים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי ברקע מטוס נוסעים |  עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי פנה במכתב אל רשות ההגבלים העסקיים, בו הביע התנגדות נחרצת לאישור מיזוג החברות. הסיבה להתנגדות – חשש שהמיזוג יפגע בתעופה האווירית לאילת זאת מאחר שחברת אל על כבר הצהירה שקו הטיסות תל אביב אילת אינו קו רווחי מבחינתה. ביטול הקו אם יקרה יהיה הרסני לעיר אילת, שעלולה להישאר עם חברת תעופה אחת, מחירי טיסה גבוהים בהיעדר תחרות, ותדירות נמוכה של טיסות. אלה יפגעו ללא ספק בתושבי העיר ובתיירות לאילת.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מאחר שהטיסות לעיר וממנה הן ‘צינור החמצן התחבורתי‘ של העיר ומקור חיבורם העיקרי של העיר ותושביה למרכז המדינה, נלחמת אילת כל השנים על קיומו של קשר אווירי רציף ויעיל, וחרדה מפני כל שינוי או פגיעה בו. במסגרת זו מוביל ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי, מאבק אמיץ ונחוש כנגד סגירת ‘שדה דב’ שבעיר תל אביב זאת מפאת הפגיעה האנושה שתהיה לסגירתו על חופש התנועה של תושבי אילת והמבקרים בה ועל ניידותם אם וחלילה לא תמצא חלופה ראויה.

דוברות עיריית אילת, הגב’ דנה זנטי, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; ראש העירייה, מר יצחק הלוי, נימק את ההתנגדות הנחרצת למיזוג בכך שלכל צמצום או פגיעה בהיקף התחבורהתעופה האווירית לאילת או בטיבה, יש השלכה מזיקה ישירה על כל תושבי העיר, המשתמשים בטיסות לתל אביב וממנה לאילת על בסיס יום-יומי ובאופן קבוע.

צמצום או פגיעה בתעופה האווירית לעיר, יביא לניתוקה של אילת ולהגברת בידודה הגיאוגרפי, ויש להם השלכות מידיות על כל ענפי הכלכלה ובעיקר על ענף התיירות, עליו מושתת כלכלת העיר אילת. במיוחד ייפגע ענף תיירות הפנים, שהרי חלק גדול מהתיירים הישראליים המבלים את חופשתם באילת מגיע לעיר בטיסה וחוזר ממנה בדרך האוויר.

“הפסקת פעילותה של אחת משתי חברות התעופה היחידות הפועלות בקו ארקיע וישראייר, לא תוכל להיות מושלמת על ידי רעותה, ומכל מקום הפסקת טיסותיה של האחת תביא בהכרח להעלאה של מחיר הטיסה”.

הדגיש ראש העירייה והוסיף;”טיסה לאילת וממנה אינה בבחינת מותרות, זוהי התחבורה הזמינה והיעילה היחידה לעיר הדרומית. תושבי אילת וכל הנעזרים בתעופה אווירית לאילת וממנה הם למעשה ‘קהל שבוי‘ התלוי באספקת השירות החיוני הזה ופגיע מאוד לכל צמצום או שינוי בו או בעלות הכרוכה בו.

אם אל-על וישראייר שתהפוכנה לישות אחת לאחר המיזוג, ותקיימנה את הצהרותיה של אל-על בדבר הפחתת תדירות הטיסות לאילת או סגירת קו הטיסות האווירי לאילת, תיוותר ארקיע חברת התעופה היחידה המפעילה טיסות בקו זה, ומכאן כמובן מתעורר חשש ממשי לפגיעה בתחרות לאחר שייווצר מונופול בתחום הטיסות לעיר אילת.

 חסמי הכניסה לשוק הטיסות הם גבוהים וקשים ולכן לא סביר לצפות שאם תפגענה הטיסות הסדירות של חברת ישראייר לאילת וממנה

ההשלכה המידית והברורה של קיום מונופול כזה היא כמובן שמחירי הטיסות יאמירו, דבר שיפגע בתיירות ובמסחר שמהווים חלק ניכר מפרנסת תושבי העיר.

לא הגיוני הדבר בעיני, להתיר מיזוגן של חברות תעופה באופן שעלול לסכן את התחבורה האווירית לאילת, ולהשאיר את העיר, תושביה ומבקריה לחסדיה של חברת תעופה אחת בלבד, בכך ייווצר ללא ספק מונופול תחבורתי בתחום רגיש וחשוב”.

כזכור, בשנים שבהן הפעילה גם חברה שלישית אל-על טיסות סדירות מתל-אביב לאילת, נודעה לדבר השפעה ישירה על גידול במספר הנוסעים ועל ירידה במחיר כרטיס טיסה; “אין אפוא ספק, כי מעבר לצורך החיוני להבטיח קיום תחבורה אווירית סדירה ותכופה לאילת למניעת בידודה הפיזי, חיוני גם להקפיד על אספקת שירות זה באמצעות מספר ספקים, כי רק תחרות בין כמה מובילים תבטיח ייעול התפקוד של השירות, תכיפות הטיסות וסבירות המחיר של השירות”.

ראש עיריית אילת מר יצחק הלוי הדגיש; “יש גם לזכור, כי חסמי הכניסה לשוק הטיסות הם גבוהים וקשים ולכן לא סביר לצפות שאם תפגענה הטיסות הסדירות של חברת ישראייר לאילת וממנה, יתקן השוק את עצמו ומתחרה חדש יחל לספק שירותי תעופה אלה.

פגיעה בתחרות בין החברות המפעילות את טיסות הפנים הסדירות לאילת, אשר תביא לצמצומן או להעלאה במחיר הכרטיס, תהא הרסנית מבחינת העיר אילת, תושביה ועסקיה, ואסור בשום אופן לתת לה יד ולאפשר את התרחשותה”.

בסיפא של המכתב הדגיש ראש העירייה, עמדה ברורה לפיה אין לאשר את המיזוג בין אל על ובין ישראייר; “לחילופין, ורק אם ‘אל על’ תחזור בה באופן פומבי, חד-משמעי ומחייב מכוונתה לפגוע בתעופה האווירית לאילת או לצמצמה בכל דרך, ניתן מבחינתנו לשקול אישור המיזוג.

אולם אישור המיזוג יהיה אך ורק בתנאים אשר יבטיחו באופן ברור, חד-משמעי ומגובה בערבויות הולמות, שישראייר ואל על ימשיכו להפעיל שירותי טיסה אזרחיים סדירים מתל אביב לאילת ומאילת לתל אביב בהיקף שלא יפחת מהיקף הטיסות היומי הנוכחי ובתדירות הטיסות המקובלת כיום, וזאת לתקופה שלא תפחת מ-25 שנים”. סיכם ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן