חדשות כאן ישראל

איכות השלטון לנשיאת העליון חזרי בך מהחלטתך לגבי הטקס

הטקס לציון יובל לשחרור יהודה ושומרון הוא טקס ממלכתי, קובעת התנועה לאיכות השלטון וקוראת לנשיאה נאור לחזור בה מהחלטתה לבטל את השתתפות נציג הרשות השופטת בטקס הממלכתי לציון יובל לשחרור יהודה ושומרון הערב בגוש עציון ◄מתן הודעה על ביטול הגעתו של נציג הרשות השופטת לטקס הממלכתי, זמן קצר לפני קיומו של הטקס הממלכתי, עלול להיתפס כהפרה של האיזון העדין בין הרשויות וכהבעת חוסר כבוד להחלטת הממשלה.
0
0
נשיאת בית המשפט העליון, כב' השופטת מרים נאור, ברקע כרזת: יובל שנים לשחרור יהודה ושומרון
נשיאת בית המשפט העליון, כב’ השופטת מרים נאור, ברקע כרזת: יובל שנים לשחרור יהודה ושומרון  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

התנועה לאיכות השלטון, פנתה אל נשיאת בית המשפט העליון, כב’ השופטת מרים נאור, לשקול בשנית את החלטתה ולהורות, כי השתתפות נציג הרשות השופטת בטקס הממלכתי עציון תתקיים כמתוכנן הערב (רביעי, ז’ בתשרי תשע”ח) בגוש עציון בטקס ממלכתי לציון ‘יובל שנים לשחרור יהודה ושומרון’. האירוע מאורגן על ידי משרד התרבות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בעקבות החלטת נשיאת בית המשפט העליון כב’ השופטת נאור, ביטול השתתפותו של נציג הרשות השופטת (כב’ השופט ניל הנדל) בטקס הממלכתי לציון יובל לשחרור יהודה, שומרון, בנימין, הגולן, והבקעה, פנתה התנועה לאיכות השלטון, אל כב’ הנשיאה וציינה, כי קיומו של הטקס הממלכתי, נקבע בהחלטת ממשלה מספר 2605 מיום 9.4.17, שכותרתה; “ציון יובל לשחרור יהודה, שומרון, בנימין, הגולן, והבקעה” בה נקבע לציין יובל לשחרור יהודה, שומרון, בנימין, הגולן והבקעה באמצעות טקס ממלכתי שיתקיים בגוש עציון, ביום העלייה לכפר עציון.

החלטת הממשלה, אשר התקבלה באפריל שנה זו, לא נתקפה בכלים משפטיים ולפיכך, היא תקפה.

אין מחלוקת על כך ש‘הרשות השופטת’ הינה חלק מן “הממלכה” במדינת ישראל, המורכבת מרשויות המדינה השונות. אין גם חולק, כי הנוהג המקובל בטקסים ממלכתיים כולל נוכחות של נציגי “סגל א’“, ובכלל זאת נציג של הרשות השופטת.

█ עלול להיתפס כהפרה של האיזון העדין בין הרשויות, וכהבעת חוסר כבוד להחלטת הממשלה

דוברת התנועה לאיכות השלטון, הגברת רות מרגולין, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ דומה, כי מתן הודעה על ביטול הגעתו של נציג הרשות השופטת לטקס הממלכתי, זמן קצר לפני קיומו של הטקס הממלכתי, עלול להיתפס כהפרה של האיזון העדין בין הרשויות, וכהבעת חוסר כבוד להחלטת הממשלה.

זאת, דווקא מצד הרשות השופטת שמחויבותה לכללים ולנוהגים מצופה, כי תהיה מלאה.

התנועה לאיכות השלטון, מודעת לרגישות האופפת את הנושא ולמאמציה של הרשות השופטת להימנע ממעורבות בנושאים פוליטיים; אך דומה, כי בנסיבות העניין, יש לייחס חשיבות גדולה יותר לחשש מפני פגיעה ב’הפרדת הרשויות’ ובפרט בכבוד ההדדי השורר בין הרשויות.

ככל שההחלטה נבעה מרצון להימנע מצעדים שעלולים להיתפס כנקיטת צד בנושאים השנויים במחלוקת פוליטית, תוצאת הדברים, בנסיבות שנוצרו, הייתה הפוכה. למרבה הצער, דומה, כי הדבר עלול לשחק לידיהם של המבקשים לצייר את בית המשפט כשחקן במישור הפוליטי, בבחינת “בא לברך ויצא מקלל“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן