חדשות כאן ישראל תיאטרון | הצגות

איכות השלטון: חשד לניהול בלתי תקין בתיאטרון בית לסין

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועצת המשפטית של תאטרון בית לסין, עורכת דין מיכל רוזנבוים לדעת מהו שכרה של מנהלת בית לסין, גב' ציפי פינס לעניין העסקתה וכן, מבקשת לקבל את ההסדר ואישור משרד הפנים לעניין העסקת הגב' פינס שכן עברה את גיל הפרישה".
0
0
חשד להתנהלות בלתי תקינה של תיאטרון בית לסין | צילום: ויקיפדיה
חשד להתנהלות בלתי תקינה של תיאטרון בית לסין | צילום: ויקיפדיה

במשרדי התנועה לאיכות השלטון התקבלה פניה לעניין התנהלותו הבלתי תקינה של ‘תיאטרון בית לסין’ בעניין מינויים בתיאטרון ובוועד המנהל אותו. היום (ראשון, כא’ באדר תשע”ז) הודיעה איכות השלטון כי מן הבדיקה שערכה, עולה, כי תיאטרון בית לסין, חב בחובות תאגיד עירוני, על אף שאינו בשליטת הרשות המקומית ,הינו תאגיד הכפוף לסעיף 249א לפקודת העיריות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

עורכת הדין טליה יהודה והגב’ פנינה שוורץ מהמחלקה לפניות הציבור של התנועה למען איכות השלטון בישראל, כתבו בחריפות בפנייתם אל היועצת המשפטית של תיאטרון בית ליסין עורכת הדין גב’ מיכל רוזנבוים, כי; “על פי תקנה 7 לתקנות העיריות (נציגי העירייה בתאגיד עירוני) תשס”ו – 2006, קיימת הגבלת קדנציה של נציגי צבור מטעם רשות מקומית בוועד המנהל של תאגיד עירוני למשך שלוש שנים ואפשרות הארכה לקדנציה אחת נוספת בלבד.

מן הפניה שהועברה אל משרדנו עולה, כי נציגי הציבור מטעם עיריית תל אביב, מר אריאל קפון ו-מר ניב אחיטוב, מכהנים ברצף משנת 2004. ככל הידוע לנו, מר אחיטוב אף מונה ליושב ראש הדירקטוריון לאחרונה. מן הפניה שבידנו ומן הפרסומים בתקשורת, עולה, כי תיאטרון בית לסין המכהנת כמנכלית התיאטרון כמו גם כמנהלת האומנותית ואף כבמאית מעת לעת, משתכרת למעלה מחצי מיליון שקל לשנה.

ציפי פינס | צילום: אביב חופי
ציפי פינס | צילום: אביב חופי

נוכח הדברים מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהיועצת המשפטית של תיאטרון בית לסין, לדעת מהו שכרה של הגב’ פינס וכן, מבקשת לקבל את ההסדר ואישור משרד הפנים לעניין העסקת הגב’ פינס שכן עברה את גיל הפרישה“.

 תיאטרון בית ליסין

תיאטרון בית ליסין הוא תיאטרון ישראלי השוכן בעיר תל אביב. התיאטרון נוסד בשנת 1980 במסגרת ההסתדרות הכללית. מיום הקמתו שכן התיאטרון בבית ליסין שברחוב ויצמן, ובשנת 2003, עבר מרכזו לפסאז’ הוד ברחוב דיזנגוף 101, למבנה שאיכלס קודם לכן את התיאטרון הקאמרי.

עמותת תיאטרון בית ליסין בדיזנגוף המנהלת את התיאטרון הינה תאגיד עירוני הנמצא בבעלות עיריית תל אביב-יפו וההסתדרות הכללית. החל משנת 2004 יושב ראש העמותה הוא עוזי ברעם.

במהלך השנים העלה התיאטרון יותר מ-1,000 הצגות ומחזות אירופיים ואמריקאים מודרניים-עכשוויים וכן הצגות מקור. ברוח חזונה האמנותי של ציפי פינס החל התיאטרון לשים דגש על יצירות ישראליות-מקוריות, שרובן משקפות את המצב החברתי-פוליטי בישראל.

תיאטרון בית ליסין הוא התיאטרון הישראלי המוביל במספר המחזות הישראליים המוצגים בו ,כגון: “אלה גרוסמן“, “המוגבלים“, “בית מרקחת שטרן-בלום“, “עקר בית“, “אהבת מוות” ועוד.

מדי שנה, מאז הקמתו ועד היום, מעלה תיאטרון בית ליסין הצגות ומופעים, הכוללים רפרטואריים מקוריים והצגות חוץ. כיום הוא נחשב לאחד התיאטראות המובילים בישראל.

לדעת מבקרים בא הדבר על חשבון איכות ההצגות, אך פינס, טוענת, כי הדבר נובע בעיקר מתקצוב ממלכתי נמוך שאינו מאפשר העלאת הצגות ניסיוניות. לתיאטרון כ-30,000 מנויים ובשנת 2012 כמיליון איש צפו ב־1,382 הצגות. עוד בהרחבה על תיאטרון בית ליסין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן