ביטוח | נזקי גוף - תביעות

איך אופנוען שרכב ללא ביטוח חובה ונפצע זכה בפיצויים

"אם התאונה הייתה מתרחשת באשמתו של רוכב האופנוע - לא היו מגיעים לו פיצויים" - הוסיפה עורכת הדין זיסו; "כמו כן, אם הייתה מתגלית ראיה המצביעה על אשם תורם של רוכב האופנוע - הרי פיצוייו היו מופחתים". לאור העובדה, כי חברת הביטוח, השתכנעה בנסיבות התאונה לרבות באשמתו המוחלטת של הנהג הפוגע, התייתר המשך ההליך בבית המשפט והתביעה הסתיימה בפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט, לפיה פיצתה חברת הביטוח 'שומרה' את רוכב האופנוע בכ-250 אלף שקלים.
0
0
עורכת דין קרן זיסו | רקע: תאונה עם אופנוען | עיבוד: שולי סונגו ©
עורכת דין קרן זיסו

רוכב אופנוע שרכב ללא ביטוח חובה יקבל  פיצויים של כרבע מיליון שקלים לאחר שנפצע בתאונה. הייתכן, זה אפשרי? קיימות נסיבות מסוימות בהן, למרות שאדם נהג ללא ביטוח חובה הוא יהיה זכאי לקבל פיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עורכת הדין קרן זיסו מרחוב יגאל אלון 55, בעיר תל אביבהעוסקת בתביעות נזיקין, תאונות דרכים, תביעות ביטוח, רשלנות רפואית נגד המדינה וקופות החולים, אובדן כושר עבודה, תביעות להכרה בנכות מול המוסד לביטוח לאומי, נכות ממשרד הביטחון ועוד, מביאה את סיפר המקרה וההסבר; תושב בני ברק, אב לשמונה ילדים, כבן 47, רכב על אופנועו ללא ביטוח חובה.

במהלך רכיבתו ב‘כביש 4’ בנתיב הימני מתוך שלושה נתיבים, סטה לפתע רכב פרטי מהנתיב האמצעי ופגע בו. הרוכב עף מן האופנוע והוטח בעוצמה בקרקע, האופנוע עלה עליו ומחץ את רגלו השמאלית. הוא פונה באמבולנס אל בית החולים כשהוא סובל משיפשופים וחבלות קשות ברגליו.

חרף העובדה, כי שוחרר אל ביתו עוד באותו היום, הכאבים מהם סבל, המשיכו אלה ללוות אותו ואף החריפו. למחרת, בהגיעו הפעם לבית החולים הוא אושפז ואף נותח ברגלו באופן דחוף ובהמשך אף נותח גם בשנית.

לפני כשנתיים, הוגש נגד הנהג הפוגע באופנוען, כתב אישום, בגין סטייה מנתיב נסיעתו וגרימת נזק של ממש לרוכב האופנוע. בית משפט השלום לתעבורה, באמצעות כבוד שופט רועי פרי, הרשיע את הנהג הפוגע בסעיפי כתב האישום וגזר עליו פסילה על תנאי ל-3 חודשים ולמשך 3 שנים – וכן קנס כספי נמוך.

█ “אם התאונה הייתה מתרחשת באשמתו של רוכב האופנוע – לא היו מגיעים לו פיצויים”

לדברי עורכת הדין קרן זיסו; “העובדה שרוכב האופנוע, לא היה מבוטח בביטוח חובה, שללה ממנו את האפשרות לתבוע פיצויים במסגרת ‘חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים’פלת”ד). בשל כך, לא נותרה בידו ברירה, אלא לתבוע פיצויים במסגרת ‘פקודת הנזיקין’ ב‘עילת רשלנות’ ולטעון, כי התאונה, ארעה באשמתו של הנהג הפוגע.

על כן, פרקליטתו קרן זיסו, הגישה תביעה נזיקית נגד נהג הרכב הפוגע ונגד חברת הביטוח ‘שומרה’ שביטחה את רכבו בביטוח חובה. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בעיר הרצליה אצל כב’ השופטת יפעת אונגר-ביטון.

במסגרת התביעה, הציגה עוה”ד זיסו את הרשעתו של הנהג הפוגע בהליך הפלילי – כהוכחה לאשמתו הבלעדית להתרחשות התאונה.

מנגד טענה חברת הביטוח, ל’אשם תורם’ של רוכב האופנוע, אולם, לבסוף השתכנעה בנסיבות התאונה ובאשמתו המוחלטת של נהג הרכב הפוגע.

“אם התאונה הייתה מתרחשת באשמתו של רוכב האופנועלא היו מגיעים לו פיצויים” – הוסיפה עורכת הדין זיסו; “כמו כן, אם הייתה מתגלית ראיה המצביעה על אשם תורם של רוכב האופנוע – הרי פיצוייו היו מופחתים“.

לאור העובדה, כי חברת הביטוח, השתכנעה בנסיבות התאונה לרבות באשמתו המוחלטת של הנהג הפוגע, התייתר המשך ההליך בבית המשפט והתביעה הסתיימה בפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט, לפיה פיצתה חברת הביטוח ‘שומרה’ את רוכב האופנוע בכ-250 אלף שקלים.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן