יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל צבא | משטרה | ביטחון

איזנקוט: 69 שנים חלפו מקום מדינת ישראל והדרך לא תמה

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט: "במותם הניחו לנו הנופלים צו נוסף – לעמוד לצד בני משפחותיהם וללוותם במסע החיים שלאחר האובדן, מסע שהחל ביום שבו כבה נר חייהם. חובה עלינו, לאורך כל השנה, להוסיף לתמוך בהם ולשלוח יד אחים מחבקת, כדי להקל את כאבת ככל האפשר. היום נזכור גם את נעדרי צה"ל ואת החללים שמקום קבורתם לא נודע ונישא תפילה כי ישובו בנים לגבולם...".
0
0
הרמטכ"ל גדי איזנקוט: 69 חלפו מהקמת מדינת ישראל והדרך לא תמה | צילום: דו"ץ
הרמטכ”ל רב אלוף גדי איזנקוט: 69 חלפו מהקמת מדינת ישראל והדרך לא תמה | צילום: דו”ץ

ראש המטה הכללי רב אלוף גדי אַיזֶנקוֹט פרסם אמש (מוצאי שבת, ג’ באייר התשע”ז) פקודת-יום לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. מדבריו;”במותם הניחו לנו הנופלים צו נוסף – לעמוד לצד בני משפחותיהם וללוותם במסע החיים שלאחר האובדן, מסע שהחל ביום שבו כבה נר חייהם. חובה עלינו, לאורך כל השנה, להוסיף לתמוך בהם ולשלוח יד אחים מחבקת, כדי להקל את כאבת ככל האפשר. היום נזכור גם את נעדרי צה”ל ואת החללים שמקום קבורתם לא נודע ונישא תפילה, כי ישובו בנים לגבולם… צוואת הנופלים מחייבת אותנו לפעול בשותפות מתמדת ולהיות רֵעִים זה לזה – כפי שנאמר בחזון ישעיהו; “איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר: חזק!” 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר‘.

פקודת-יום;

מפקדי צה”ל, חייליו ועובדיו,

“ברגעים אלו אנו עומדים יחד, מרכינים ראש ביראת כבוד, וזוכרים את ייעודנו המשותף והמאחד – הגורל המשותף שלמענו חירפו נפשם אחינו ואחיותינו, חללי צבא ההגנה לישראל לדורותיהם. בחייהם פעלו הנופלים למען אותה מטרה – הבטחת ביטחון המדינה ויושביה. מרגע גיוסם לשורות צה”ל, הקדישו את מלוא כוחם למילוי חובתם לעמם. במותם הניחו לנו הנופלים מורשת וצוואה: להיות למגן לעם ולאחוז בחרב למען חירותו בארצו.

מורשת הנופלים מחייבת אותנו לדבוק בערכים שאימצו בחייהם: דרך של גבורה ועוז רוח; דרך של אחריות ומסירות; דרך של שליחות ואמונה בצדקתנו, צדקת הדרך. הערכים שפיעמו בלב הנופלים הם סוד כוחו של צבא ההגנה לישראל, גם היום. רוח צה”ל היא השפה המשותפת של משרתינו.

צוואת הנופלים מחייבת אותנו לפעול בשותפות מתמדת ולהיות רֵעִים זה לזה – כפי שנאמר בחזון ישעיהו; “איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר: חזק!” – וכן לשלב כוחותינו מתוך הכרה שיעודנו אחד הוא: כולנו לובשים מדים, כולנו אוחזים בנשק – ופועלים יחד למען ביטחון המדינה.

שישים ותשע שנים חלפו מקום מדינת ישראל, והדרך לא תמה. גם בשנה האחרונה, עמדנו לנוכח טרור שביקש לפגוע בעורף הישראלי, וכנגדו פעלו חיילנו ומפקדינו בנחישות והבטיחו את הביטחון ואת תחושת הביטחון של אזרחי המדינה ותושביה.

מול כל אויב המבקש לפגוע בביטחון ישראל עומדים אתם – מפקד צה”ל וחייליו – מוכנים להגן ולנצח. רק אם נחתור לשיפור כשירותנו ומוכנותנו ליום פקודה, נפעל בשילוב רב-זרועי, נבסס חוד לוחם עוצמתי ומדויק ונפעל בשיתוף ובאחדות – רק אז נוכל לכל אתגר ונמלא את ייעודו של צה”ל.

מפקדים וחיילים, 

במותם הניחו לנו הנופלים צו נוסף – לעמוד לצד בני משפחותיהם וללוותם במסע החיים שלאחר האובדן, מסע שהחל ביום שבו כבה נר חייהם. חובה עלינו, לאורך כל השנה, להוסיף לתמוך בהם ולשלוח יד אחים מחבקת, כדי להקל את כאבת ככל האפשר. היום נזכור גם את נעדרי צה”ל ואת החללים שמקום קבורתם לא נודע ונישא תפילה, כי ישובו בנים לגבולם.

מחר, כשיורמו דגלי המדינה לראש התורן לכבוד יום העצמאות השישים ותשעה של מדינת ישראל, ניזכר באתגרים ובניצחונות שרשם צה”ל לאורך שנותיו. ניזכר במאבק שהחל במלחמת העצמאות, כואבים היום על שורותינו החסרות. מתוך החלל שנפער מהדהדת ההבטחה; נוסיף למלא את המשימה שלשמה מסרו אחינו נפשם”.

יהי זכר הנופלים ברוך!

אייר, התשע”ז

מאי, 2017

רב-אלוף גדי איזנקוט,

ראש המטה הכללי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן