חדשות כאן ישראל טכנולוגיות תקשורת צרכנות

איוב קרא, מהפכני מכחלון? יקל ביבוא סלולר לא חדש

השר איוב קרא; "עם כניסתי לתפקיד זיהיתי את הקשיים הקיימים בתחום ובכוונתי לפעול לטובת הצרכנים גם בעניין זה, האפשרות לייבא מכשירים סלולרים שאינם חדשים תביא לירידה משמעותית במחירי מכשירי הסלולר ותוריד כפועל יוצא את יוקר המחייה בצורה שעולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה".
0
0
שר התקשורת איוב קרא יותר מהפכני מקודמו משה כחלון: יקל ביבוא סלולר לא חדש | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©
שר התקשורת איוב קרא יותר מהפכני מקודמו משה כחלון: יקל ביבוא סלולר לא חדש | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©

מה יש להם במשרד התקשורת שהופך את אותם השרים הממונים עליו להיות כאלה תזזיתיים ובעלי כושר יצירתי. זה החל עם השר משה כחלון (2009) שהיה שר התקשורת בממשלת נתניהו השנייה ובתקופת כהונתו כשר התקשורת קידם וביצע את רפורמת הסלולר, עליה הכריז קודמו בתפקיד, אריאל אטיאס. הרפורמה הובילה להגברת התחרות בשוק מכשירי טלפון סלולרי ולירידה חדה במחיריהם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

שר התקשורת מר איוב קרא, החל היום (ראשון, כ”ט תמוז, תשע”ז) כי גם הוא מכין מהפכונת קטנה שתוביל להוזלה גדולה במחירי הטלפונים הסלולריים ואף להגביר את התחרות בתחום כמו כן להפחית את המחירים לצרכן ולדאוג לרווחתו – אי לכך, פנה אל ‘ועדת הכלכלה של הכנסת’ כדי לקבל אישורה למהלך של תיקון צו המסדיר את הייבוא והסחר של מכשירי טלפון סלולריים.

על פי השר קרא ואנשי משרד התקשורת; תיקון הצו והרחבת היקף הפטור, יקלו על הנטל הבירוקרטי המוטל על יבואנים וסוחרים בציוד תקשורת, יקדמו את האינטרס הציבורי ואת התחרות בתחום, לטובת הצרכנים.

השר איוב קרא; “עם כניסתי לתפקיד זיהיתי את הקשיים הקיימים בתחום ובכוונתי לפעול לטובת הצרכנים גם בעניין זה, האפשרות לייבא מכשירים סלולרים שאינם חדשים תביא לירידה משמעותית במחירי מכשירי הסלולר ותוריד כפועל יוצא את יוקר המחייה בצורה שעולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה“.

דובר משרד התקשורת דר’ יחיאל שבי, מסר ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “הדבר עולה בקנה אחד עם הרציונל של החלטת הממשלה שעניינה הגברת התחרות וייעול תהליכי האסדרה בתחום הייבוא (החלטה מס’ 2318 מחודש דצמבר 2014)”.

 ואלה עיקרי השינויים;

  • ייבואנים, יורשו לייבא גם ‘מכשירים סלולריים’ ש’אינם חדשים‘ ובכך למעשה צפוייה ירידה משמעותית במחירי ‘מכשירי הסלולר’.
  • מתן פטור מלא מרישיון סחר לסוחרים ובעלי חנויות בישראל וצמצום חובת הרישום, כך שתחול על יבואנים מסחריים בלבד של ציוד תקשורת ועוד.

תכליתו של הצו, הייתה להסיר ‘חסמי ייבוא’ ו‘מסחר בציוד קצה’ כאמור, אשר מיוצר על-פי תקנים בינלאומיים, להקל מהנטל הבירוקרטי על יבואנים ובכך למעשה לקדם את התחרות בתחום הציוד הסלולרי, זאת לרווחת הצרכנים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן