מסחר | תעשייה צרכנות

אוריאל לין: אנו מחנכים את הצרכן להיות חסר כל אחריות

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין בכנס עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן; "הגישה הבסיסית בכל מבול החקיקה והתקנות היא, כי הצרכן, הוא חסר דעת. לאמתו של דבר, אנו מחנכים את הצרכן להיות חסר כל אחריות... איבדנו את האיזון בין הצורך בהגנה לבין העומס הכולל אותו מותר להטיל על מגזר הקמעונאות...".
0
0
נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין צרכנות וסחר הוגן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין צרכנות וסחר הוגן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

“איבדנו את האיזון בין הצורך בהגנה לבין העומס הכולל אותו מותר להטיל על מגזר הקמעונאות. אם נצרף את כל הוראות החוק והתקנות שכבר הועברו מתחילת המאה לכל הצעות החוק והתקנות המוצעות, ייסגר המגזר הקמעונאי בישראל. שום קמעונאי לא יוכל לעמוד בעומס” – כך טען והאשים נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין בסוף השבוע שחלף בכנס עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הכנס-מפגש שנערך ‘בית לשכת המסחר’ בעיר תל-אביב, מפגש היכרות עם עורך דין מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, למטרת קיום דיאלוג פורה בין הרשות לבין המגזר העסקי.

עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את המפגש ובירך את עורך דין אטלן, והדגיש בדבריו, כי; “נושא הצרכנות, הגנת הצרכן והסחר ההוגן הם המרכזיים בעבודתו של איגוד לשכות המסחר והמגזר העסקי בישראל“.

יחד עם זאת, הוסיף והבהיר מר לין; “אין אנו שוללים את עצם הרצון להגן על הצרכן. מר לין, הבהיר, כי; “הגישה הבסיסית בכל מבול החקיקה והתקנות היא, כי הצרכן, הוא חסר דעת. לאמתו של דבר, אנו מחנכים את הצרכן להיות חסר כל אחריות…

איבדנו את האיזון בין הצורך בהגנה לבין העומס הכולל אותו מותר להטיל על מגזר הקמעונאות.

אם נצרף את כל הוראות החוק והתקנות שכבר הועברו מתחילת המאה לכל הצעות החוק והתקנות המוצעות, ייסגר המגזר הקמעונאי בישראל. שום קמעונאי, לא יוכל לעמוד בעומס”. קבע עורך דין לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

עורך דין אטלן, דיבר על ההתמודדות של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן מול האתגרים שהשוק מציב, והעביר מצגת על החזון של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ויעדיה לשנים הבאות;

  • מדיניות האכיפה והטלת העיצומים הכספיים,
  • הסדרת המבצעים באמצעות התיקון לחוק הגנת הצרכן,
  • מניעת האפשרות לפניה באמצעות טלמרקטינג אנושי לצרכנים שלא יהיו מעוניינים בכך,
  • הסדרת האחריות והשירות לאחר מכירה של מוצרי חשמל.

█ עורכת דין רבינוביץ’, עורכת דין שושנה רבינוביץ’; יש כיום 53 תיקונים רק לחוק הגנת הצרכן

עורכת דין שושנה רבינוביץ’, המתמחה ב‘דיני צרכנות’ דיברה על החקיקה והנורמות שהשתנו מתחילת המאה; “הנחת הבסיס של ‘חוק הגנת הצרכן’ היא פערי המידע בין העוסק, שיודע, ובין הצרכן, שצריך את ההגנה.

אך מחוק של הגנות זה הפך לחוק פרטני. יש כיום 53 תיקונים רק לחוק הגנת הצרכן! צריך לחזור לחוק של הגנות ועקרונות – לא להתערב בכל פעולה של העוסק.

אנו מבקשים שתעזרו לנו לעזור לעסקים. ההתקדמות הגלובלית, מסייעת לנו כיום, צריך לקחת את ההתפתחות הזאת גם כדי להקל היכן שאפשר – לעוסק ולצרכן גם יחד”. סיכמה עורכת דין רבינוביץ’.

עם סיום המפגש ברך עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, על התפתחות דיאלוג ישיר עם ‘הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן’ וכן סוכם בין הצדדים, כי תוקם ועדה משותפת שתיפגש מעת לעת ותידון בנושאים העומדים על הפרק.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן