אלירן נעים עורך דין חדשות בריאות רשלנות רפואית

אבחן דלקת בדרכי השתן, התוספתן התפוצץ והאם נכה

לטענת המומחה, הרופא כלל לא ביצע באישה את הבדיקות הבסיסיות ביותר על מנת לערוך אבחנה מבדלת ולשלול תרחישים אחרים מעבר לדלקת בדרכי השתן, וכי למעשה ניתן היה באותו שלב, בטיפול נכון, לכרות את התוספתן מבלי להסב נזק בריאותי כה קשה לאישה. דר' ביילין, העריך את שיעור נכותה של האישה על 50%.
0
0
עורך דין רן שפירא ממשרד אלמוג-שפירא, ברקע: דלקת תוספתן (אפנדציט) | צלם: אפויר הייב | עיבוד צילום: שולי סונגו
עורך דין רן שפירא ממשרד אלמוג-שפירא, ברקע: דלקת תוספתן (אפנדציט) | צלם: אופיר הייב | עיבוד צילום: שולי סונגו

בתביעה שהגיש לאחרונה עורך דין רן שפירא ממשרד אלמוג-שפירא, נטען, כי אם צעירה, בשנות ה-30 לחייה, הגיעה למוקד מוקד טרם (מרכז לרפואת דחופה – טר”ם) בעיר ירושלים, כחודש לאחר שילדה תאומים, כשהיא מתלוננת על כאבי בטן והקאות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

מדבריה של האישה-אימא צעירה, העולים מן התביעה, הרופא כלל לא בדק את בטנה וקבע נחרצות, כי היא סובלת מ’דלקת בדרכי השתן‘ למרות שלא התלוננה כלל על צריבה בעת מתן שתן, המאפיינת דלקת זו. היא שוחררה אל ביתה עם המלצה לנטילת אנטיביוטיקה.

לא חלפה יממה והאישה הובהלה אל הקריה הרפואית רמב”ם, בעיר חיפה, כשהיא סובלת מכאבים עזים בבטן המלווים בבחילה והקאות.

לאחר שנבדקה, הוחלט בבית החולים לבצע בה ניתוח מיידי, במסגרתו התגלה תּוֹסֶפְתָּן* מנוקב ומוגלתי, עם סימנים להתפשטות זיהום בכל חלל הבטן.

*דַּלֶּקֶת הַתּוֹסֶפְתָּן (appendicitis, אַפֶּנְדִּיצִיטִיס, אַפֶּנְדִּיצִיט) מחלה דלקתית של התוספתן. זוהי סיבה נפוצה לכאב בטן פתאומי חריף, המצריך התערבות כירורגית ומצב ידוע ברפואת חירום, המחייב במקרים רבים כריתה של התוספתן המודלק, בלפרטומיה או בלפרוסקופיה.

אם מצב זה לא יטופל, ישנה סבירות גבוהה אפילו ל’מוות‘ בעיקר בגלל דלקת הצפק או בגלל הלם.

 דר’ ביילין, העריך את שיעור נכותה של האישה על 50%

הרופאים מיהרו לכרות את התוספתן, ולנקז את הזיהום שהתפשט בבטנה והיא נאלצה להישאר באשפוז ובהשגחה בבית החולים עוד למעלה משבועיים.

לדברי עורך הדין שפירא, לאחר המקרה אושפזה האישה עוד פעמיים נוספות עקב כאבים עזים בבטנה, ומאז המקרה היא סובלת מכאבי בטן כרוניים, הנובעים מהדבקות מעיים. בשל האירועים, חל דרדור במצבה הבריאותי והנפשי והיא איבדה אף את מקום עבודתה.

דוקטור מיכאל ביילין, מומחה במחלות פנימיות אשר בדק את המקרה במסגרת התביעה, קבע, כי; לא ברור כיצד הצוות הרפואי אבחן שהאישה סובלת מדלקת בדרכי השתן. לדבריו, דלקת שכזו כלל לא מסבירה את תלונותיה של האישה.

לטענת המומחה, הרופא כלל לא ביצע באישה את הבדיקות הבסיסיות ביותר על מנת לערוך אבחנה מבדלת ולשלול תרחישים אחרים מעבר לדלקת בדרכי השתן, וכי למעשה ניתן היה באותו שלב, בטיפול נכון, לכרות את התוספתן מבלי להסב נזק בריאותי כה קשה לאישה. דר’ ביילין, העריך את שיעור נכותה של האישה על 50%.

בימים אלה, הגיש עורך דין שפירא מ-משרד עורכי הדין אלמוג – שפירא, המתמחה בביטוח, נזיקין ו’רשלנות רפואית‘ תביעה לפיצויים, בשם האישה, נגד מרפאת טר”ם. התביעה, נדונה בבית משפט השלום בעיר תל אביב.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן