מסחר | תעשייה

שר האוצר, מריח נפלא: ביטל אגרות הייצוא ליצרני התמרוקים

חברות יצרני הפארמה והתמרוקים המייצרות בישראל ומייצאות לחו"ל, לא יזדקקו יותר לאישור משרד הבריאות ◄ שר האוצר, משה כחלון: "ביטול האגרה יקל על יצרני התמרוקים ובפרט על אלו הקטנים והבינוניים. זהו צעד נוסף למלחמה ביוקר המחייה. אנו נמשיך להיאבק להקטנת הרגולציה והסרת החסמים לטובת עידוד התעשייה המקומית".
0
0
שר האוצר, מריח נפלא: ביטל אגרות הייצוא ליצרני התמרוקים
שר האוצר, מריח נפלא: ביטל אגרות הייצוא ליצרני התמרוקים

משרד האוצר, הודיע היום (רביעי, כ”ד תשרי תשע”ז), כי שר האוצר, מר משה כחלון, אישר ביטול האגרות הנדרשות מ’יצואני תמרוקים’ עבור תמרוקים המיועדים לייצוא בלבד. הפחתת האגרות תסייע לתעשיית התמרוקים הישראלית בדגש על מפעלי תמרוקים הנמצאים בפריפריה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כזכור, משנות השבעים מזה כ-40 שנה ’יצרני התמרוקים’ נדרשו לקבל את אישור משרד הבריאות עבור כל תמרוק המיוצר על ידם, יחד עם תשלום אגרה בסך 312 ש”ח, אף אם הוא נמכר במדינות זרות בלבד.

כך, נדרשו למעשה יצרני התמרוקים, לעמוד גם בדרישות משרד הבריאות וגם בדרישות מדינת היעד. הליך זה, עיכב והיווה למעשה חסם רגולטורי, עבור יצרני התמרוקים בדגש על היצרנים הקטנים והבינוניים וכן פגע ברווחיות הייצוא עבורם.

לאור חתימת השר כחלון, האגרה לכל רישוי תמרוק, תבוטל ויחד איתה יבוטל הרישיון הנדרש על ידי משרד הבריאות, עבור תמרוקים המיועדים ל’ייצוא’.

לאחר אישור שר האוצר, יידרש המשך טיפול של משרד הבריאות, לשם כניסת הפחתת האגרות לתוקף.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן