בנימינה | גבעת עדה חדשות כאן ישראל

ראש מ. בנימינה-גבעת עדה פנחס זוארץ נפטר מדום לב

היה ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה ואלוף-משנה בצה"ל, שכיהן בין היתר כמפקד עוצבת שועלי מרום וכמפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה ◄ מועצת בנימינה-גבעת עדה, מסרה, כי מועד הלווייתו של זוארץ, יפורסם בהמשך◄שר הביטחון מר אביגדור ליברמן ספד לזוארץ וכתב בפייסבוק: "שמעתי בצער על מותו הערב של אל״מ במיל׳ פנחס (פינקי) זוארץ, לוחם ומפקד.
0
0
פנחס (פינקי) זוארץ ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה נפטר מדום לב
פנחס (פינקי) זוארץ ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה נפטר מדום לב | עיבוד צילום: שולי סונגו

פנחס (פינקי) זוארץ ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, נפטר היום (שבת, י”ט בניסן התשע”ז) בגיל 52 מדום לב בעת שהותו בחופשה משפחתית בוייטנאם. זוארץ (4 בנובמבר 1964 – 15 באפריל 2017) היה ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה ואלוף-משנה בצה”ל, שכיהן בין היתר כמפקד עוצבת שועלי מרום וכמפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

המועצה מקומית בנימינה – גבעת עדה, פרסמה הערב מוצאי שבת, כי היא מודיעה בתדהמה ובצער עמוק על לכתו בטרם עת של ראש המועצה אלוף משנה (מיל’) פינקי זוארץ המכהן בתפקידו ראש המועצה משנת 2014. פרטים נוספים ומועד הלוויתו, יפורסמו בהמשך.

הבוקר (ראשון כ’ בניסן התשע”ז) פרסמה המועצה מקומית בנימינה – גבעת עדה, עדכון לתושבים עקב האבל שנפל על הישוב; “הבוקר התקיימה ישיבת מטה המועצה, ההנהלה, בעלי תפקידים, נציגי משטרה, ראשי רשויות מהאזור וכוחות הביטחון בנושא סידורי הלוויתו של ראש המועצה אל”מ פינקי זוארץ ז”ל. אנו נערכים להבאתו של פינקי הביתה, בסיוע משרד החוץ והשגרירות. מועד על הלוויתו יפורסם בהמשך.

יש להתעדכן בערוצי המידע הרשמיים של הרשות המקומית ודוברות המועצה. במהלך הבוקר הנהלת המועצה נפגשת עם עובדי הרשות לצורך עדכון. עם החזרה ללימודים ביום רביעי הקרוב נערכת מחלקת החינוך רווחה וקהילה לשיח ותמיכה בבני הנוער ותלמידי מוסדות החינוך, שהיו מקור גאווה והשראה לפינקי. תודה לקהילת בנימינה – גבעת עדה, על הבנה, התמיכה והחיבוק.

█ ראש עיריית חדרה מר גנדלמן: פינקי, היה גם חבר שלי

שר הביטחון מר אביגדור ליברמן ספד לזוארץ וכתב בפייסבוק: “שמעתי בצער על מותו הערב של אל״מ במיל׳ פנחס (פינקי) זוארץ, לוחם ומפקד שכיהן בין היתר כמפקד עוצבת שועלי מרום וכמפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה. זוארץ שילם מחיר כבד כשנפצע קשה ואיבד את כף רגלו, אח״כ הוא הוכיח מהי נחישות אמיתית כששב לשירות פעיל.
אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך!“.

ראש עיריית חדרה מר צבי גנדלמן, הגיב והביע את צערו העמוק בדף הפייסבוק; “העיר חדרה כולה משתתפת היום בצערה של שכנתנו המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה ובצערה של משפחת זוארץ על מותו של ראש המועצה אל”מ פנחס פינקי זוארץ.

משמאל פנחס (פינקי) זוארץ ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, שנפטר בשבת עם חברו ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן יבדל"א
מימין: פנחס (פינקי) זוארץ ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, שנפטר בשבת עם חברו ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, יבדל”א | צילום מתוך דף הפייסבוק של ראש העיר חדרה.

הכרתי את פינקי הרבה שנים, עוד בימי שרותינו המשותף בצה”ל. הוא היה לוחם עז רוח, מפקד נערץ וגיבור במלוא מובן המילה. לימים, נבחרנו באותה השנה מטעם אותה מפלגה להוביל ישובים סמוכים- פינקי בבנימינה-גבעת עדה ואני בחדרה.

פעלנו יחד בשורה של מאבקים משותפים לקידום האזור כולו. פינקי, היה גם חבר שלי. מותו המפתיע, כשהוא צעיר כל כך ואופק רחב לפניו, הוא מכה קשה. ליבי יוצא הערב אל הרעייה תמי והילדים ואני שולח תנחומים בשם כל תושבי חדרהיהי זכרו ברוך”.

יושב ראש מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, מר חיים ביבס; “עצוב מאוד להתבשר על פטירתו בטרם עת של חברי אל״מ במיל’ פינקי זוארץ, ראש מועצת בנימינה גבעת עדה. פרטים על הלווייתו, יימסרו בדף של מרכז השלטון המקומי בישראל. יהי זכרו ברוך“.

שר האוצר מר  משה כחלון; “אל”מ במיל’ פנחס זוארץ ז”ל היה מנהיג אמיץ ואדם מרשים שזכיתי להכיר לאורך השנים כמפקד בצה”ל וכראש מועצת בנימינה-גבעת עדה.  היינו נפגשים באירועים של ‘יוצאי העדה הלובית’, שהיה לו חשוב להיות שותף בהם.

כמפקד ואיש ציבור הוא תמיד עמד באתגרים בהצלחה, קשים ככל שיהיו ולא פעם הישר מבטו אל המוות – אך לא נרתע. לצערי, ליבו הכריע אותו בעת סיור בויטנאם. זוהי אבידה גדולה למדינת ישראל וליישוב בנימינה-גבעת עדה.
פינקי, תמיד נזכור אותך כגיבור”. ספד השר משה כחלון.

█ זוארץ נפצע, בעת סיור צבאי בסמוך למורג ממטען חבלה רב עוצמה וכף רגלו נקטעה ביולי 2004

עם גיוסו לצה”ל התנדב זוארץ לצנחנים והתקבל לפלנ”ט צנחנים. בצנחנים עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ”כים חי”ר וקורס קציני חי”ר. בסיום קורס הקצינים מונה למפקד מחלקה בצנחנים. בהמשך מונה למ”פ בגדוד 101 במהלך האינתיפאדה הראשונה. זוארץ שימש בתפקידי פיקוד שונים בחטיבה ובהם מפקד גדוד 101 בלחימה בדרום לבנון, מפקד בסיס האימונים החטיבתי וסגן מפקד החטיבה.

במרץ 2000, קודם לדרגת אל”ם ומונה למפקד חטיבה 646, חטיבת צנחנים במילואים בפיקוד הדרום שירת בתפקיד עד אוגוסט 2002. לאחר מכן, שימש כמפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה ופיקד עליה במהלך האינתיפאדה השנייה במבצעים כנגד הטרור הפלסטיני ברצועת עזה, ובהם מבצע קשת בענן וכן בעת אסונות הנגמ”שים.

ב-16 במרץ 2003, בעת פעולות חישוף בציר פילדלפי שביצע כוח מהחטיבה שכלל שני דחפורים משוריינים ונגמחון, נהרגה בתאונה רייצ’ל קורי, פעילה אמריקנית בתנועת הסולידריות הבינלאומית (ISM), על ידי דחפור די-9 צה”לי בעת שניסתה לעוצרו בגופה.

זוארץ, התראיין לתוכנית הטלוויזיה “עובדה” בעקבות התקרית ובראיון הביע צער על מותה של קורי, אך טען שמותה היה תאונה שנגרמה עקב חוסר אחריות של הפעילים. בסופו של דבר, בית המשפט המחוזי, דחה תביעה שהגישה משפחת קורי כנגד משרד הביטחון וקטרפילר, וקבע שמותה של קורי הייתה תאונה שנגרמה בעת פעילות מלחמתית, ושנהג הדחפור לא ראה אותה.

ב-8 ביולי 2004, בעת סיור בסמוך למורג, נפצע זוארץ ממטען חבלה רב עוצמה וכף רגלו נקטעה. לאחר הליך שיקום שב זוארץ לשירות פעיל כמפקד קורס פקוד ומטה ברק. כנגד זוארץ, התנהל משפט צבאי בגין חיילת שהתלוננה, כי הוטרדה מינית על ידו אולם זוכה.

בשנת 2011 עבר עם משפחתו לעיר ניו ג’רזי, ארצות הברית, שם גר עם משפחתו בעקבות שליחות. באוקטובר 2013, לאחר שחזר ארצה, נבחר לעמוד בראשות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה. לזוארץ, שני בנים ושתי בנות. חלק מן המידע הובא מתוך ויקיפדיה.

יהי זכרו ברוך.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן