עו"ד מוני עזורה פרשת השבוע

פרשת השבוע, פָּרָשַׁת צַו | שָׁלוֹם שָׁלוֹם; וְאֵין, שָׁלוֹם

מבחינה משפטית, אני לא רואה כיצד יכולה להצליח הצעת חוק המקזזת מיליארד ₪ מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית בגלל שסכום זה מועבר כשכר חודשי אל משפחות המחבלים אבל בהחלט הכח נמצא אצל הרשות הפלסטינית והיא זו שצריכה להחליט אם השלום אינו אלא חלום או השלום הוא בסיס שבו כולנו נהנים וחולקים מאותו "זבח שלמים" ואנחנו צריכים לפנות לתקשורת העולמית ולהוקיע התנהלות זאת של הרשות הפלסטינית.
0
0
סמל אלחי טהרלב הי"ד, לוחם בחטיבת גולני, בן 20 מהיישוב טלמון, שנרצח (חמישי) בפיגוע דריסה בכביש 60 סמוך לצומת עופרה
סמל אלחי טהרלב הי”ד, לוחם בחטיבת גולני, בן 20 מהיישוב טלמון, שנרצח (חמישי) בפיגוע דריסה בכביש 60 סמוך לצומת עופרה

לוחם בחטיבת גולני, החייל אלחי טהרלב הי”ד, בן 20 מהיישוב טלמון, נרצח אתמול (חמישי) מפיגוע דריסה בכביש 60 סמוך לצומת עופרה, המחבל, נותר בחיים. קראתי השבוע בעיתון “ידיעות אחרונות” את הכותרת; “החוק למלחמה בכספי טרור- משכורות למחבלים מיליארד שקל”. הנה, כי כן, אתם לבטח שואלים מה יהיה שכרו החודשי של מחבל שעלול להצליח בפיגוע ראווה הבא לקראת ליל הסדר או במהלך החג החשוב הזה (והלוואי שלא יהיו, אך ראינו בשבועיים האחרונים מספר ניסיונות לפיגוע). 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

התשובה היא, כי ככל שיותר יש לו דם יהודי על הידיים, כך ההקצבה החודשית שיקבל אותו מחבל מפגע גבוהה יותר! מחבל שנשפט ל-30 שנה ויותר מקבל 12,000 ₪ לחודש ומענק שחרור מהכלא בסכום של כמעט 100,000 ₪ מהרשות הפלסטינית וזאת בנוסף לשכר חודשי בסך של כ-1,500 ₪ שהוא מקבל משלטונות ישראל והטבות נכבדות בזמן שבתו בכלא. אבסורד.

רוצה לומר, כי עצם העובדה, כי הרשות הפלסטינית נותנת שכר חודשי יפה למחבל על “פועלו” היא פסולה ונותנת רוח גבית למפגעים חדשים שרוצים ל”פרנס” את בני משפחתם בדרך הטרור, ועל זה נאמר בהפטרת השבוע לפרשת השבוע, פרשת צו; “שלום שלום ואין שלום“, שנאמר: “וַיְרַפּוּ אֶת-שֶׁבֶר בַּת-עַמִּי, עַל-נְקַלָּה–לֵאמֹר, שָׁלוֹם שָׁלוֹם; וְאֵין, שָׁלוֹם.” (ספר ירמיהו).

פרשת השבוע, פָּרָשַׁת צַו; היא הפרשה  השנייה בספר ויקרא. היא מתחילה בפרק ו‘, פסוק א‘ ומסתיימת בפרק ח‘, פסוק ל”ו. החצי הראשון של הפרשה עוסק בפירוט ‘דיני הקרבת הקורבנות’ מעבר לפירוט שהופיעה בפרשה הקודמת, פרשת ויקרא.

בהמשך הפרשה מתוארת העבודה במשכן בשבעת ימי המילואיםטעות נפוצה היא, כי בפרשת צו ישנם צ”ו (96 בגימטריה) פסוקים, טעות שאף השתרבבה למספר ספרים, אך בפועל בפרשה ישנם צ”ז (97) פסוקים. במהדורת מקראות גדולות שנדפסה בוונציה (רפ”ה) מצוין מספר הפסוקים הנכון וכן מופיע הסימן ‘עובדיה’ (גימטריה 97).

הפרשה נקראת לרוב לפני פסח ב’שַׁבַּת הַגָּדוֹל‘ (היא השבת שלפני חג הפסח. בשבת זו, דורש הרב בקהילתו ב’הלכות הפסח‘. יש הנוהגים לקרוא בשבת זו גם קטעים מן ההגדה של פסח. שבת זו, ידועה ונחשבת כ‘שבת מיוחדת’ כבר מאמצע ימי הביניים).

פרשת השבוע, פרשת צו, היא פרשה קשה לקריאה ומלמדת אותנו על דיני הקרבת הקורבנות, שנאמר; וְזֹאת תּוֹרַת, זֶבַח הַשְּׁלָמִים, אֲשֶׁר יַקְרִיב, לַיהוה. מוזר לראות את הפרשה הזו בראי הפטרת השבוע שם ירמיהו תוקף את עצם הקרבת הקורבנות ששם נאמר; “כא כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל: עֹלוֹתֵיכֶם סְפוּ עַל-זִבְחֵיכֶם, וְאִכְלוּ בָשָׂר. כב, כִּי לֹא-דִבַּרְתִּי אֶת-אֲבוֹתֵיכֶם, וְלֹא צִוִּיתִים, בְּיוֹם הוציא (הוֹצִיאִי) אוֹתָם, מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם–עַל-דִּבְרֵי עוֹלָה, וָזָבַח” (יא).

הנה, כי כן, הנביא ירמיהו “טורף את הקלפים” וטוען, כי; אין מקום להקרבת קורבנות בניגוד לאמור בפרשת השבוע עצמה ומבחינתו אין מקום לדבר על שלום.

 הרשות הפלסטינית מצדיקה הקביעה של הנביא ירמיהו; “שלום שלום ואין שלום”

לצערי, הפלסטינים חושבים, כי בשליחת המחבלים הם בעצם מקריבים את ילדיהם כקורבנות לאל ולכן, הדבר מותר, אך הנביא ירמיהו, כבר הבהיר, כי המדובר במעשה פסול שנאמר בהפטרת השבוע; “וּבָנוּ בָּמוֹת הַתֹּפֶת, אֲשֶׁר בְּגֵיא בֶן-הִנֹּם, לִשְׂרֹף אֶת-בְּנֵיהֶם וְאֶת-בְּנֹתֵיהֶם, בָּאֵשׁ–אֲשֶׁר לֹא צִוִּיתִי, וְלֹא עָלְתָה עַל-לִבִּי. {פ}“.

הרעיון של שליחת מחבלים למות אינו בחירתו של האל, ולא נועד “להרגיע את האלים” ומבחינתו של ירמיהו הוא אפילו אינו זקוק לקורבן בעלי חיים, אך הדבר מותר לפי פרשת השבוע. חכמינו זכרונם לברכה (חז”ל) הבהירו, כי רעיון ההקרבה של קרבנות, יכול להתבצע בתחליף תפילה, לימוד תורה וצדקה ועובדה היא, כי לא היה צורך בהקרבת קרבנות ב-2,000 שנים האחרונות.

רעיון הקרבת הקרבן באה מלשון לקרב, לאהוב ולתת ולא באה מלשון לפחד. “זבח שלמים” שהיא דרך של הקרבת קורבנות של בעלי חיים על פי היהדות מציג הקרבת קובן שלמים, קורבן ממנו היו אוכלים ונהנים גם משפחתו של מקריב הקרבן גם הכהנים וגם המזבח, כלומר, מלשון לתת!

רעיון של הקרבת אדם לבצע פיגוע היא מלשון לקחת חיים והיא פסולה לחלוטין ובעצם מעשיה של הרשות הפלסטינית הרי היא מצדיקה את הקביעה של הנביא ירמיהו; “… שלום שלום ואין שלום” ולכן, חובה על הרשות הפלסטינית לשנות את דרכה, מבחינתה. הנה, כי כן, הרעיון המרכזי של היהדות באותם קרבנות היא ההקרבה והנתינה ולצערי פעולות המחבלים הינה הלקיחה של חיי אדם ושנאה.

סיסמא זו של “שלום שלום ואין שלום” ליוותה את מפוני גוש קטיף, שלא האמינו במונח “שלום“, והיא גם בסיס לשיר;

  שָׁלוֹם שָׁלוֹם; וְאֵין, שָׁלוֹם

רינת גבאי,
מילים: חמוטל בן זאב
לחן: רינת גבאי

אתה היית הגיבור וגיבור תישאר
בתוך ימים קשים לא רצית לוותר
חייל השלום פשט מדיו
והשאיר מחנה מבולבל אחריו.

שלום שלום ואין שלום
ולכולם מותר לחלום
והחלום נשאר חלום
אתה מלמעלה מביט לעברו.

עכשיו הסבל כאן ועוד הפחד
אנחנו לתמיד נשאר ביחד
מחיר השלום, מחיר תמימות
גלגלי הזמן מתהפכים במהירות.

שלום שלום ואין שלום…

עושה השלום במרומיו
תסתכל עלינו עכשיו
אין ימים, אין לילות, אבל יש שאלות
והן צפות וגדלות ועולות.

שלום שלום ואין שלום…

מבחינה משפטית, אני לא רואה כיצד יכולה להצליח הצעת חוק המקזזת מיליארד ₪ מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית בגלל שסכום זה, מועבר כשכר חודשי אל משפחות המחבלים אבל בהחלט הכח נמצא אצל הרשות הפלסטינית והיא זו שצריכה להחליט אם השלום אינו אלא חלום או השלום הוא בסיס שבו כולנו נהנים וחולקים מאותו “זבח שלמים” ואנחנו צריכים לפנות לתקשורת העולמית ולהוקיע התנהלות זאת של הרשות הפלסטינית.

חג פסח שמח לכל חיילי וכוחות הביטחון ולכולנו והלוואי, הלוואי שנצליח לעבור את החג בשלום.

שבת שלום.

0
0



אודות הכותב

מוני עזורה

* הכותב עו"ד עזורה מוני הבעלים של משרד עורכי הדין, הינו בוגר אוניברסיטת תל אביב ובעל רישיון עריכת דין מאז 1988. מומחה בייצוג זוכים בתיקי הוצל"פ (הוצאה לפועל) ודיני חברות. חייבים בתיקי פשיטות רגל, חברות במסגרת פירוק ו/או הקפאת הליכים, מייצג הורים בנושאי חינוך שונים, מייצג בעתירות מינהליות, ערעורים אזרחיים.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן