מסים פלילים

ניסים דזלדטי איש השוק האפור, הורשע בעבירות מס

בית המשפט, הרשיע היום את ניסים דזלדטי וחברות בשליטתו בביצוע עבירות מס, וקבע, כי במשך שנים הפיק הכנסות בגובה מעל ל-40 מליון שקלים, תוך שימוש בחברות שהקים, אשר נרשמו על שם אנשי קש. באמצעות דרכי הטעייה ומרמה מתוחכמות, דזלדטי פעל להסתרת ההכנסות מפקיד השומה ורשויות המס, על מנת שלא לחוב מס בגינן.
0
0
ניסים דזלדטי איש השוק האפור, הורשע בביצוע עבירות מס
ניסים דזלדטי איש השוק האפור, הורשע בביצוע עבירות מס

איש השוק האפור ניסים דג’לדטי וחברות בשליטתו הורשעו היום (חמישי, ) בבית משפט השלום בעיר תל אביב (כב’ השופטת דנה אמיר) בגין השמטת הכנסות, שימוש במרמה ערמה ותחבולה מתוך כוונה להתחמק ממס, ניהול פנקסי חשבונות כוזבים ועבירות מס נוספות.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

כזכור, דזלדטי, פעל בתחום עסקי אשראי, מימון, מתן הלוואות וניכיון צ’קים ופעל להסתיר מעינו של פקיד השומה את הכנסותיו. דזלדטי, הקים וניהל במהלך השנים חברות שונות, זרות ומקומיות, אשר רובן נרשמו על שם בעלות בדויה ואנשי קש, בעוד שדזלדטי הוא ששלט בפעילות החברות ובחשבונותיהן.

בראשית שנות ה- 2000, כפי שעולה מהכרעת הדין בין היתר הוכרז דזלדטי, כ‘פושט רגל’ אך למרות זאת המשיך בפעילותו העסקית והניב רווחים. מפעילותו זו בין היתר בשוק האפור, צמחו לדזלדטי בין השנים 2002 – 2008 הכנסות בגובה של כ– 40 מיליון שקלים, עליהן לא דיווח לפקיד השומה.

בנוסף, בשלהי שנת 2004, לאחר שהופטר מפשיטת הרגל, הקים דזלדטי את החברה “אינפיניטי בית השקעות” למטרה של עיסוק בתיווך ובהשקעות בעסקי נדל”ן, גז ונפט.

כחודש לאחר הקמת החברה, התקשר דזלדטי עם החברה הרוסית לקידוחי נפט “טרנס נפטא“, ובמסגרת זו, מסרה טרנס נפטא סך של 225 אלף דולר, שכנגדו מסר דזלדטי לטרנס נפטא את מניות אינפינטי.

את הסכום העביר איש השוק האפור ניסים דזלדטי אל חשבון של חברה אחרת שבשליטתו. דזלדטי, הסווה סכום זה כ”הלוואה” ולא דיווח עליו ועל רווח ההון שנוצר ממסירת המניות לפקיד השומה.

דוברת מחוז מרכז של משרד המשפטים עו”ד רוני ליבנה, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה, כי; “בית המשפט, הרשיע היום את ניסים דזלדטי וחברות בשליטתו בביצוע עבירות מס, וקבע, כי במשך שנים הפיק הכנסות בגובה מעל ל-40 מליון שקלים, תוך שימוש בחברות שהקים, אשר נרשמו על שם אנשי קש. באמצעות דרכי הטעייה ומרמה מתוחכמות, דזלדטי, פעל להסתרת ההכנסות מפקיד השומה ורשויות המס, על מנת שלא לחוב מס בגינן”.

התיק נוהל על ידי עו”ד איריס שמואלי מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן