בעלי כנף ירוק נעים

ניסיון הברחה של 100 ציפורי שיר מזן חוחיות לשטחי הרשות

4 תושבי הרשות הפלשתינית בשנות ה- 20 לחייהם, נעצרו במעבר גשר אלנבי ◄ משרד החקלאות ופיתוח הכפר; יוגש נגדם כתב אישום על נזק סביבתי, פגיעה קשה באיזון האקולוגי של החי והצומח בישראל וסיכון בהעברת מחלות מבעלי החיים לבני האדם ולבעלי חיים אחרים.
0
0
ניסיון הברחה של 100 ציפורי שיר מזן חוחיות לשטחי הרשות מירדן | צילום: משרד החקלאות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כך ניסו להבריח 100 ציפורי שיר מזן חוחיות לשטחי הרשות מירדן | צילום: משרד החקלאות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר בשיתוף מפקחי רשות המסים, הודיעו היום (ראשון, כ”ה כסלו תשע”ז), כי ארבעה תושבי הרשות הפלשתינית בשנות ה- 20 לחייהם נתפסו במהלך סוף השבוע במעבר גשר אלנבי על ידי המפקחים, כאשר מתחת לבגדיהם (!) נמצאו למעלה מ- 100 ציפורי שיר מזן חוחיות, ללא טבעת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מבדיקת המפקחים עוד עלה, כי ציפורי השיר, הגיעו ללא תעודת בריאות וטרינרית ולא עברו את הבדיקות הנדרשות ל’ייבוא בעלי כנף’ לארץ ישראל, דבר המהווה סכנה לבריאות הציבור ובעלי החיים בישראל.

בנוסף, הציפורים הגיעו לארץ ’ללא רישיון יבוא’ ממנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, וללא היתר ייבוא מ’רשות הטבע והגנים’, כמתחייב בחוק.

הם מפגעים גם ב’ציפורי שיר’ מזן חוחיות

זאת ועוד; מעבר לסכנה הטמונה בהפצת מחלות שונות, על ידי הבאת ציפורים אלו, או כל בעל חיים אחר, ללא האישורים הרלוונטיים. המפקחים אף הדגישו את ’צער בעלי החיים’ שחוו הציפורים בהבאתן ארצה, לאור העובדה, כי הציפורים הוסתרו מתחת לבגדיהם של העוברים על החוק, בתנאים קשים, ללא אוורור וללא מים ומזון.

100 ציפורי שיר מזן חוחיות שניסו להבריח לשטחי הרשות מירדן | צילום: משרד החקלאות
100 ציפורי שיר מזן חוחיות שניסו להבריח לשטחי הרשות מירדן | צילום: משרד החקלאות

הציפורים הועברו באופן מידי לטיפול במתקן של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, קיבלו שתייה ומזון, ולאחר מכן הוחזרו לירדן. זאת לאחר שהמפקחים וידאו, כי יש שם מי שיקבלן חזרה.

ממשרד דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסרה עוזרת הדוברת הגב’ יעל פרידנרייך, לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “הכנסת מינים שאינם קיימים בישראל תפגע פגיעה קשה באיזון האקולוגי של החי והצומח בישראל, ומהווה כמובן נזק סביבתי.

סכנה נוספת טמונה בהעברת מחלות מבעלי החיים לבני האדם ולבעלי חיים אחרים, יבוא ללא עמידה בדרישות היבוא, לרבות שהייה בהסגר, עלול לגרום להפצת מחלות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן