בריאות הציבור צרכנות

משקאות כוהליים מסכנים הצורכים אותם לכדי סכנת מוות

הממונה על התקינה הממונה על התקינה, מר יעקב וכטל, הזהיר את כלל העוסקים בייצור, ייבוא, שיווק, הפצה ומכירה של המשקאות הכוהליים מפני המשקאות המסכנים את בריאות הצורכים אותם עד כדי סכנת מוות! ◄ היצרנים של משקאות כוהליים, חייבים להחזיק ברישיון יצרן בר תוקף מטעם משרד הבריאות ◄ משרד הבריאות; מתנול, הוא חומר רעיל ומסוכן לבריאותו של אדם, עלול לגרום לעיוורון, פגיעה במערכת העצבים המרכזית ואף למותו של אדם.
0
0
יעקב וכטל: משקאות כוהליים מסכנים הצורכים אותם עד כדי סכנת מוות
יעקב וכטל: משקאות כוהליים מסכנים הצורכים אותם עד כדי סכנת מוות

אזהרה חמורה – הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, חשף והתריע היום הזה (חמישי,  י”ד טבת תשע”ז) כי בביקורת שערך מינהל התקינה של משרד הכלכלה והתעשייה, נמצאו משקאות כוהליים עם חריגות חמורות בתכולת ה’מתנול’ שהנם רעילים ומסכנים את בריאות הצורכים אותם עד כדי סכנת מוות! הציבור, מוזהר שלא לצרוך משקאות אלו! בחנויות ופיצוחיות, ולפי בדיקות שנערכו בהתאם לסמכויותיו. הממונה על התקינה הממונה על התקינה, מר יעקב וכטל, אף הזהיר את כלל העוסקים בייצור, ייבוא, שיווק, הפצה ומכירה של המשקאות הכוהליים אשר תיאורם מצורף להודעתו, כי; הם מסכנים את שלום הציבור וכל עוסק הלוקח חלק בפעולות האמורות עובר על החוק!

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר

וכטל, מי שכיהן בתפקיד המשנה למנכ”ל מכון התקנים הישראלי וראש אגף תעשייה במכון, אינו מסתיר את דאגתו לציבור הרחב הצורך משקאות אלכוהוליים ומתריע; “אנו נגביר פעילות המפקחים ולא נהסס לנקוט ביד קשה נגד יצרנים ומפיצים שעוברים על החוק ומסכנים את בריאות הציבור. מינהל התקינה, ימשיך לפקח על ‘שוק האלכוהול’ על מנת לאתר ולעצור את ייצורם ומכירתם של משקאות מסוכנים לבריאות“.

מר וכטל, הוסיף; “אנו קוראים לציבור הצרכנים והעוסקים בתחום לשים לב לאזהרות המתפרסמות בהתאם לצורך וכן לאתר משקאות חשודים באי עמידה בתקן לפי האמור בהודעה זו, להימנע מפעולות אסורות בהן ולדווח למינהל התקינה על הימצאותם “.

יודגש, כי על-פי הדין, אסורה מכירת משקאות חריפים למי שטרם מלאו לו 18 שנים. בנוסף, היצרנים של משקאות אלכוהוליים, חייבים להחזיק ברישיון יצרן בר תוקף מטעם משרד הבריאות.

המפתח לזיהוי משקאות כוהליים מסומנת בשם המשקה בעברית

אנשי משרד הכלכלה והתעשייה, מזכירים, כי ניתן לזהות משקאות כוהליים, חשודים כמסוכנים במידה ועל גבי האריזה לא מופיעות שתי מדבקות – בחזית ובגב האריזה. בנוסף, התווית בחזית האריזה חייבת להיות מסומנת בשם המשקה בעברית, בתכולה של המשקה ביחידות נפח (מ”ל או ליטר) ובחוזק המשקה באחוזי נפח של הכוהל בתוך המשקה.

התווית בגב אריזתו של המשקה חייבת לכלול מידע אודות; שם וכתובת של יצרן או יבואן של המשקה בעברית, תאריך היצור או מנת היצור של המשקה הכוהלי או תאריך שימוש אחרון של המשקה, ערך קלורי. גם מחיר נמוך משמעותית לעומת המחיר המקובל למשקאות אלכוהוליים, יש בו משום להחשיד.

לפי מידע שנמסר ממשרד הבריאות, מתנול, הוא חומר רעיל ומסוכן לבריאותו של אדם, עלול לגרום לעיוורון, פגיעה במערכת העצבים המרכזית ואף למותו של אדם.

למידע נוסף ניתן לפנות אל מינהל התקינה במשרד הכלכלה בטלפון; 6662295/8 -02 וכן, ניתן לעיין בתקן הרשמי שלעיל ב-ספריית מכון התקנים הישראלי או בספריית מינהל התקינה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן