ספורט ישראל

מיגור הגזענות בכדורגל כנס השדולה לקידום הספורט בכנסת

0
0

כנס השדולה לקידום הספורט בכנסת, יקיים ביום (רביעי, יג טבת תשע”ז, ה-11/1), יקיים כנס בנושא; “מיגור הגזענות במגרשי הכדורגל” ביוזמת חברי הכנסת זוהיר בהלול,  מיקי מכלוף זוהר וחברת הכנסת מרב בן ארי.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בעקבות סרטו של ‘הערוץ הראשון’ בשם; “צבעים של שנאה” שעשה העיתונאי שאול ביבי, (עיתוני “העיר” “חדשות“) ומנחה טלוויזיה (“זמן שאול“) הידוע בכתיבתו ובמאבקו בסוגיות של מתחים תרבותיים וחברתיים. הוא נעלם מן המרקע והעיתונות הכתובה בעקבות פציעתו הקשה בתאונת דרכים שעבר לפני מספר שנים.

מיגור הגזענות בכדורגל, כנס השדולה לקידום הספורט בכנסת | חבר הכנסת זוהיר בהלול
מיגור הגזענות בכדורגל, כנס השדולה לקידום הספורט בכנסת | חבר הכנסת זוהיר בהלול

מיגור הגזענות בכדורגל, כנס השדולה לקידום הספורט בכנסת

לאחר שיקום ממושך מגיע הרגע לו חיכה יותר מכל; ללכת עם בנו למשחק כדורגל של קבוצתו האהובה בני יהודה. בעודם יושבים נרגשים ביציע ומנסים ליהנות מהמשחק, אלימות החלה להשתולל ביציעים לצד קריאות ונהמות גזעניות. שאול כבר חווה על בשרו גזענות בחייו, אך לא בכאלו עוצמות.

העיתונאי ספורט וותיק שאול, יודע ומבין כי היציע הוא למעשה נייר לקמוס של החברה הישראלית – חברה שבה כולם שונאים את כולם. מבחינתו ‘המסע לחקר הגזענות ביציעי הכדורגל’ הוא הזדמנות להבין את הגזענות בחברה הישראלית כולה.

█  היציע הוא למעשה נייר לקמוס של החברה הישראלית

במסעו הוא נפגש עם האוהדים ביציעים הסוערים, עם שחקנים ערבים-ישראלים, אתיופים וזרים ממוצא אפריקאי שחווים על בשרם את הגזענות, ומוצא עצמו בסיטואציות מכוערות שבהן יצרים אפלים מקבלים במה. בסרט המרתק, משתתפים; השרה מירי רגב, ח”כ אחמד טיבי, יו”ר להב”ה מר בנצי גופשטיין, פרופ’ משה צימרמן, מר מר גל קרפל, רכז תכנית “בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים” של הקרן החדשה לישראל, העיתונאי מר רון קופמן, שחקן העבר מר ג’ימי טורק, ואחרים.

סרטו של 'הערוץ הראשון' בשם; 'צבעים של שנאה' שעשה העיתונאי שאול ביבי והבמאי; אופיר טריינין
סרטו של ‘הערוץ הראשון’ בשם; ‘צבעים של שנאה’ שעשה העיתונאי שאול ביבי והבמאי; אופיר טריינין | צילום: ספורט5 – אתר הספורט המוביל בארץ

במאי; אופיר טריינין, מנחה: שאול ביבי. עורך וידאו; רועי בן עמי, צלמים; אורי לוי, ניסים שאקי, עורך תוכן ומפיק: ששי אפרתי אנשי ‘הערוץ הראשון’ ובשיתוף ארגון “בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים” מיסודה של הקרן החדשה לישראל.

דוברת ויועצת לחבר כנסת זוהיר בהלול הגברת מעיין עוז, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה, כי; הכנס, יתקיים בין השעות 9:30-11:00, אולם שפרינצק משכן הכנסת.
בפאנל, ישתתפו בכירים מעולם הכדורגל, יוצרי הסרט, נציגי משרד הספורט וחברי כנסת. בין הדוברים; דובר בית”ר ירושלים מר אושרי דודאי, יו”ר בני סחנין מר מוחמד אבו יונאס, תובע ההתאחדות עו”ד ניר רשף, דובר מנהלת הליגה מר קובי ברדה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן