חדרה

עוד זיהום ורעש מתחנת כוח נוספת שתוקם ליד מפעלי נייר?

חברת המועצה יחזקאלי, לא נואשת ומבטיחה עוד; "גם עניין הרעש יפוקח על-ידי האיגוד. בעת התכנון של תחנת הכוח" - היא אומרת ומוסיפה; "הושם דגש גדול להתקנת אמצעים להפחתת רעש והתחנה נדרשת לעמוד בתקנות הרעש והנחיות של הות"ל. כמו כן, כחלק משיקום מורד נחל חדרה, בגדה המזרחית של הנחל, הוקמה לאורכו רצועה של סוללות למטרה של שטח ציבורי פתוח לרווחת הציבור". כאמור, כנס הסברה בנושא ההקמה של תחנת הכוח, יתקיים ב-איגוד ערים לאיכות הסביבה (רח’ המסגר 3, אזה"ת חדרה) ביום ראשון ה-18 בדצמבר בשעה 18.00.
0
0
חדוה יחזקאלי, חברת מועצת עיריית חדרה ברקע: עוד זיהום ורעש מתחנת כוח נוספת שתוקם ליד מפעלי נייר?
חדוה יחזקאלי

בעיריית חדרה נוהגים בזהירת, כדי שאף אחד לא ירגיש ואף אחד גם לא יריח. הוציאו הודעה מרגיעה לעיתונות ובה דווח לנו, כי בעיר תופעל תחנת הכוח נוספת, התחנה תמוקם במרחק של כ-150 מטר (מרחק אווירי) מזרחית למפעלי נייר חדרה, בהספק של 140 מגה וואט חשמל, מבוססת על שריפה בגז טבעי ותספק קיטור ל’מפעלי נייר’ וחשמל לרשת הארצית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

סגנית ראש העיר, הממונה על תיק איכות הסביבה, חברת המועצה חדווה יחזאלי, תנחה כנס הסברה בנושא הקמתה של תחנת כוח במתחם מפעלי נייר חדרה. בכנס, ישתתפו נציגי חברת OPC, אשר תקים את התחנה, נציגי איגוד ערים ואנשי מקצוע, שיענו לשאלות הציבור.

לדברי יחזקאלי, או יותר נכון ההסבר שלה לקראת האם יהיה עוד זיהום ורעש מתחנת כוח נוספת בעיר חדרה? הוא, כי כבר בשנת 2006, קיבלה חברת מפעלי נייר את אישור תת”ל (תכנון תשתיות לאומיות) להקים תחנת כוח באנרגיה משולבת.

הקמת התחנה, לא יצאה לפועל בזמנו בשל קשיים כלכליים של מפעלי נייר ולפני כשנה נמכרה חברת האנרגיה של מפעלי נייר לחברת איי. סי. פאוור (ic power) שתבנה את התחנה באמצעות חברת OPCתחנת הכוח בהספק של 140 מגה וואט חשמל, אושרה כאמור בתת”ל, ותוקם בשטח של מפעלי נייר על 25 דונם לאורך הגדה המזרחית של נחל חדרה. האזור בו מוקמת התחנה הנו אזור חקלאי בעיקרו, ומיועד להפוך בעתיד להרחבת אזור התעשייה הצפוני של חדרה.

התחנה תמוקם במרחק של כ-150 מטר (מרחק אווירי) מזרחית למפעלי נייר חדרה, היא מבוססת על שריפה בגז טבעי ותספק קיטור למפעלי נייר וחשמל לרשת הארצית.

█  האם מכינים את הקרקע לפינג פונג ההאשמות שיצוצו לעתיד לבוא

חברת המועצה יחזקאלי, לשעבר ירוקה מושלמת, הצהיבה עם השנים, כך ניתן להבין מתגובתה כשהיא טוענת, כי; “בשל הקרבה לאזורי מגורים, הושם דגש בבדיקה של השפעות סביבתיות, בעיקר על איכות האוויר. תרומת התחנה החדשה הינה זניחה ביחס לריכוז המזהמים ברקע, כאשר מקור התרומה העיקרי הנה תחנת הכוח “אורות רבין“.

עם זאת יחזקאלי, מבטיחה ומטילה את האחריות לעבר; “’איגוד ערים לאיכות הסביבה’ ידאג לכך שלא יתקיימו חריגות מערכי הסביבה כתוצאה מפעילות התחנה החדשה” – למה כותב שורות אלו לא מאמין להבטחה הזו.

נראה, כי כבר עתה עיריית חדרה, חברת החשמל ו-מפעלי נייר (מנא”י) מכינים את הקרקע לפינג פונג ההאשמות שיצוצו לעתיד לבוא, מי האחראי העיקרי לזיהום האוויר והרעש שיתווספו למפגע הקיים כבר כיום בעיר חדרה.

חברת המועצה יחזקאלי, לא נואשת ומבטיחה עוד; “גם עניין הרעש יפוקח על-ידי האיגוד. בעת התכנון של תחנת הכוח” – היא אומרת ומוסיפה; “הושם דגש גדול להתקנת אמצעים להפחתת רעש והתחנה נדרשת לעמוד בתקנות הרעש והנחיות של הות”ל.

כמו כן, כחלק משיקום מורד נחל חדרה, בגדה המזרחית של הנחל, הוקמה לאורכו רצועה של סוללות למטרה של שטח ציבורי פתוח לרווחת הציבור”.

כאמור, כנס הסברה בנושא ההקמה של תחנת הכוח, יתקיים ב-איגוד ערים לאיכות הסביבה (רח’ המסגר 3, אזה”ת חדרה) ביום ראשון ה-18 בדצמבר בשעה 18.00.

ייאמר מיד, עירייה חדרה, מזמינה באומץ את הציבור הרחב, שככל הנראה, יהיה מצומצם מאד, לאחר שהבין שהגזירה כבר נחתה עליו בענק?.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן