צרכנות

דודי שמש/חשמל עם ציפוי פנימי מ-מלט אסורים לייצור

הממונה על התקינה של משרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל, מבקש להסב את תשומת לב הציבור לשינוי התקן ומבהיר, כי התקן מחייב סימון סוג הציפוי של הדוד ע"ג תווית סימון, שהיצרן או היבואן חייב להצמיד לדוד. מידע זה, נועד לסייע לצרכנים באימות עמידת הציפוי הדוד בדרישה ◄האיסור לאוגרים ל-חימום מים - דודי שמש ודודי חשמל, שנעשה בהם ציפוי פנימי ב'מלט' החל מה-10.2.17.
0
0
מר יעקב וכטל, דודי שמש וחשמל עם ציפוי פנימי ממלט אסורים לייצור ולהתקנה
מר יעקב וכטל, דודי שמש וחשמל עם ציפוי פנימי ממלט אסורים לייצור ולהתקנה

אוגרים ל-חימום מים – דודי שמש ודודי חשמל, שנעשה בהם ציפוי פנימי ב’מלט’ יאסרו מעתה לייצור, מכירה, יבוא או התקנה החל מהחודש הבא ה-10.2.17, כך הודיע היום ראשון (י”ז טבת תשע”ז) הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר

הממונה על התקינה, מעדכן את הציבור הרחב ואת ציבור היצרנים, יבואנים, יצואנים, משווקים, מתקינים והמוכרים אוגרים לחימום מים – דודי שמש ודודי חשמל, כי בהתאם להוראות התקן הישראלי ת”י 69, אשר ייכנס לתוקפו בתאריך 10.02.2017 – לא יהיה ניתן להשתמש  במלט לציפוי הפנימי של הדודים.

ת”י 69 – “מחממי מים חשמליים – מחממים בעלי ויסות תרמוסטטי ובידוד תרמי“, הינו תקן רשמי, המגדיר את דרישות הבטיחות והפעולה בקשר לדוודים. מדוברות משרד הכלכלה והתעשייה, מסר לפורטל ‘כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי המהדורה הקודמת של התקן, אפשרה שלושה סוגי ציפוי של פנים המכל, לצורך הגנת גוף הדוד מפני שיתוך (שינוי כימי העלול לגרום לחלודה); ציפוי מלט, ציפוי אמיל וציפוי פולימריוועדת התקינה ב-מכון התקנים, החליטה לא לאפשר עוד ציפוי במלט בדודים, וזאת לצורך שיפור ‘עמידות הדודים’ בפני שיתוך והארכת חיי השרות שלם.

 שיפור ‘עמידות הדודים’ בפני שיתוך והארכת חיי השרות שלם

כאמור, החלטה זו תכנס לתוקף ביום שישי, י”ד בשבט ה’תשע”ז ה-10.02.2017 ומיום זה, לא יהיה ניתן להשתמש ב-מלט לציפוי דודים ב-ייצור דודים חדשים ואין למכור ולהתקין דודים עם ציפוי מלט.

הממונה על התקינה, מר וכטל, מבקש להסב את תשומת לב הציבור לשינוי התקן ומבהיר, כי התקן מחייב סימון סוג הציפוי של הדוד ע”ג תווית סימון, שהיצרן או היבואן חייב להצמיד לדוד. מידע זה, נועד לסייע לצרכנים באימות עמידת הציפוי הדוד בדרישה.

לאחר תאריך הכניסה לתוקף של התקן החדש, יחלו מפקחי מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, בפעילות אכיפה על ביצוע ההוראה של התקן החדש.

למידע נוסף לעניין תקן ת”י 69, ניתן לפנות למינהל תקינה, בטל; 02-6662295 או 03-7347500 וכן לעיין באתר אינטרנט של ‘משרד הכלכלה והתעשייה’ שכתובתו;  www.economy.gov.il או באתר האינטרנט של מכון התקנים הישראלי שכתובתו;  www.sii.org.il.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן